Genel Bilgi
Kod | YLSTT702 |
Ad | Tez Çalışması |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 24 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Tez Çalışması |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. CEM ÇEVİK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilere bir konuda bir akademisyen gözetiminde bilgiye erişme, derleme, bilimsel bir araştırma yapma, analiz etme, yorumlama, yazım ve sunum yetisini su ürünleri temel bilimler alanında kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Bir danışman gözetiminde alanı ile ilgili bağımsız bilimsel bir çalışmayı yürütme, veri toplama, değerlendirme ve yayınlamayı kapsar
Dersin Ön Koşulu
Ders aşamasında uzmanlık alan dersleri ve seminer dâhil toplam 60 AKTS’yi tamamlanmış, genel not ortalaması en az 2,50 ve tez önerisinin anabilim dalı kurulunda onaylanmalıdır.
Kaynaklar
Tez çalışması ile ilgili kitap, kitap bölümü, makaleler
Notlar
İnternet
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Temel Bilimler alanında araştırma ve öğrenme becerisi kazanarak öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla uzmanlık düzeyinde değerlendirir. |
ÖÇ02 | Tez çalışması ile ilgili verileri toplamak için planlama yapar. |
ÖÇ03 | Tez konusu ile ilgili veri toplar |
ÖÇ04 | Tezi ile ilgili topladığı verileri bilişim teknolojini kullanarak yorumlar. |
ÖÇ05 | Tez çalışması sırasında karşılaşacağı sorunları çözebilme ve bu amaçla yöntem kurgulayabilmeyi öğrenir. |
ÖÇ06 | Araştırmaların tüm süreçlerinde toplumsal, çevresel, bilimsel ve mesleki etik değerlerini göz önünde tutar. |
ÖÇ07 | Yazılı ve görsel sunum için uygun yöntem ve teknikleri seçer. |
ÖÇ08 | Tez konusundaki son gelişmeleri ve elde ettiği bilgileri yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili disiplinler arası etkileşimleri kavrar. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Temel Bilimlerinde uzmanlaştığı alan ile ilgili stratejileri belirler; yöntem ve teknikleri ölçme ve değerlendirme bilgisine sahip olur. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Temel Bilimlerinde uzmanlaştığı kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, farklı disiplinler arası bilgileri sentezler, yorumlar, yeni bilgi ve teoriler üretir. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında veri toplar, sonuçları değerlendirir; araştırma yöntemlerini kullanarak, neden-sonuç ilişkisi kurup, sorunlara çözüm önerileri geliştirir. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak planlar, projelendirir ve yürütür. | 1 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı alan ile ilgili uygulamalarda ortaya çıkabilecek sorunların çözümü için bireysel veya ekip üyesi olarak yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir, sorumluluk alarak çözüm üretir. | 2 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynaklara ulaşır, bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirecek deneyim kazanır. | 3 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında edindiği teorik ve uygulamalı bilgi ve becerilerle yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve toplum yararına kullanır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili gelişmeleri takip eder, çalışma ve araştırmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır; alanında toplumsal bilinç oluşumuna katkı sağlar. | 1 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanı ile ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, seminer ve toplantıları izler, eleştirir. | 1 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yabancı dil bilgilerini kullanarak yurt dışı kaynaklı yayınları izler, sözlü ve yazılı iletişim kurar. | 2 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışma alanında gereksinim duyduğu bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | 1 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uygulama alanı ile ilgili verilerin bilimsel yönden değerlendirilmesi ve yayınlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder, denetler ve bu değerleri öğretir. | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip ederek strateji, politika ve uygulama planları geliştirir; elde ettiği sonuçları toplam kalite yönetimi süreçleri çerçevesinde toplum yararına değerlendirir ve yaygınlaştırır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yüksek lisans eğitimi sürecinde edindiği bilgi ve deneyimlerle, uygulama ve problem çözme becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır. | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tez çalışmasına yönelik çalışmalar 1 | Kaynak taraması, saha ve/veya laboratuar çalışması | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
2 | Tez çalışmasına yönelik çalışmalar 2 | Kaynak taraması, saha ve/veya laboratuar çalışması | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
3 | Tez çalışmasına yönelik çalışmalar 3 | Kaynak taraması, saha ve/veya laboratuar çalışması | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
4 | Tez çalışmasına yönelik çalışmalar 4 | Kaynak taraması, saha ve/veya laboratuar çalışması | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
5 | Tez çalışmasına yönelik çalışmalar 5 | Kaynak taraması, saha ve/veya laboratuar çalışması | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
6 | Tez çalışmasına yönelik çalışmalar 6 | Kaynak taraması, saha ve/veya laboratuar çalışması | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
7 | Tez çalışmasına yönelik çalışmalar 7 | Kaynak taraması, saha ve/veya laboratuar çalışması | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
8 | Ara Sınavlar | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Tez çalışmasına yönelik çalışmalar 8 | Kaynak taraması, saha ve/veya laboratuar çalışması | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
10 | Tez çalışmasına yönelik çalışmalar 9 | Kaynak taraması, saha ve/veya laboratuar çalışması | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
11 | Tez çalışmasına yönelik çalışmalar 10 | Kaynak taraması, saha ve/veya laboratuar çalışması | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
12 | Tez çalışmasına yönelik çalışmalar 11 | Kaynak taraması, saha ve/veya laboratuar çalışması | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
13 | Tez çalışmasına yönelik çalışmalar 12 | Kaynak taraması, saha ve/veya laboratuar çalışması | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
14 | Tez çalışmasına yönelik çalışmalar 13 | Kaynak taraması, saha ve/veya laboratuar çalışması | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
15 | Tez çalışmasına yönelik çalışmalar 14 | Kaynak taraması, saha ve/veya laboratuar çalışması | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Jüri Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Jüri Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 5 | 70 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 32 | 448 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 40 | 40 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 598 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 23,92 | ||
AKTS | 24 AKTS |