ST541 Denizel Yumuşakçalar

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ST541
Ad Denizel Yumuşakçalar
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. CEM ÇEVİK
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. CEM ÇEVİK (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Mollusca şubesini ve sınıflarının genel özelliklerini, önemli türleri, Mollusca şubesinin ekosistemdeki işlevleri, ve Türkiye denizlerinde bulunan önemli türleri öğretmektir.

Dersin İçeriği

Mollusca hakkında genel bilgi ve sınıflandırma, Caudofoveata ve Solenogastres sınıflarının özellikleri ve türleri, Monoplacophora ve Polyplacophora sınıflarının özellikleri ve türleri, Gastropoda sınıfının Türkiye denizlerinde bulunan türleri, türlerin morfolojik, ekolojik özellikleri, Bivalvia sınıfının Türkiye denizlerinde bulunan türleri, morfolojik, ekolojik özellikleri, Cephalopoda sınıfının genel özelikleri ve türleri

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

hiele, J., Bieler, R., & Mikkelsen, P. M. (1992). Handbook of systematic malacology TEBBLE, N. (1966). British Bivalve Seashells, The British Museum, 212 p. THOMPSON, T. E. (1988), Molluscs: Benthic Opisthobranchs, The Linnean Society of London,2, No: 8, 356 p.

Notlar

GIANUZZI-SAVELLI, R., PUSATERI, F., PALMERI, A. & EBREO,C. (1999). Atlante Delle Conchiglie Marine Del Mediterraneo, La Conchiglia, Vol:3, 127p. GIANUZZI-SAVELLI, R., PUSATERI, F., PALMERI, A. & EBREO,C. (2003). Atlante Delle Conchiglie Marine Del Mediterraneo, La Conchiglia, Vol:4, 298p GIANUZZI-SAVELLI, R., PUSATERI, F., PALMERI, A. & EBREO,C. (1997). Atlante Delle Conchiglie Marine Del Mediterraneo, La Conchiglia, Vol:2, 258p. PARENZAN, P. (1970). La Cladophora prolifera Kutz. del Golfo di Taranto e possibilith di una sua valorizzazione economica. Possibilita di utilizzazio- ne delle alghe in Italia, Ancona. PARENZAN, P. (1974). Esagerato allarmismo sull’esaurimento dele risorse della natura. La Scienze, fasc. 1-2. PARENZAN, P. (1976). Malacologia del Mar Piccolo di Taranto. Atti del Congresso di Malacologia della Unione Malacologica Italiana, Venezia.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Mollusca şubesinin genel özellikleri hakkında bilgi verir.
ÖÇ02 Mollusca şubesini sınıflara ayırır.
ÖÇ03 Mollusca'ya ait sınıfların genel özellikleri hakkında bilgi verir.
ÖÇ04 Polyplacophora sınıfının Akdeniz de bulunan türlerini bilir.
ÖÇ05 Önemli Gastropoda türlerini tanır. Kabuk özelliklerini kullanarak türleri kısmen tayin eder.
ÖÇ06 Bivalvia sınıfının türkiye denizlerinde bulunan önemli türlerini tanır.
ÖÇ07 Scaphopoda sınıfının Türkiye denizlerinde bulunan türlerini bilir.
ÖÇ08 Cephalopoda sınıfının Türkiye denizlerin de bulunan türlerini tanır


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili disiplinler arası etkileşimleri kavrar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su Ürünleri Temel Bilimlerinde uzmanlaştığı alan ile ilgili stratejileri belirler; yöntem ve teknikleri ölçme ve değerlendirme bilgisine sahip olur. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su Ürünleri Temel Bilimlerinde uzmanlaştığı kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, farklı disiplinler arası bilgileri sentezler, yorumlar, yeni bilgi ve teoriler üretir. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında veri toplar, sonuçları değerlendirir; araştırma yöntemlerini kullanarak, neden-sonuç ilişkisi kurup, sorunlara çözüm önerileri geliştirir. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak planlar, projelendirir ve yürütür. 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlaştığı alan ile ilgili uygulamalarda ortaya çıkabilecek sorunların çözümü için bireysel veya ekip üyesi olarak yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir, sorumluluk alarak çözüm üretir. 4
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynaklara ulaşır, bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirecek deneyim kazanır. 3
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında edindiği teorik ve uygulamalı bilgi ve becerilerle yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve toplum yararına kullanır. 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili gelişmeleri takip eder, çalışma ve araştırmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır; alanında toplumsal bilinç oluşumuna katkı sağlar. 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanı ile ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, seminer ve toplantıları izler, eleştirir.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yabancı dil bilgilerini kullanarak yurt dışı kaynaklı yayınları izler, sözlü ve yazılı iletişim kurar.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Çalışma alanında gereksinim duyduğu bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uygulama alanı ile ilgili verilerin bilimsel yönden değerlendirilmesi ve yayınlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder, denetler ve bu değerleri öğretir. 4
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip ederek strateji, politika ve uygulama planları geliştirir; elde ettiği sonuçları toplam kalite yönetimi süreçleri çerçevesinde toplum yararına değerlendirir ve yaygınlaştırır.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yüksek lisans eğitimi sürecinde edindiği bilgi ve deneyimlerle, uygulama ve problem çözme becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Genel bilgiler ve sınıflandırma verilen kaynaklardan ilgili bölümlerin gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Caudofoveata ve Solenogastres sınıflarının özellikleri ve türleri Kaynaklarda ilgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Deney / Laboratuvar
3 Monoplacophora ve Polyplacophora sınıflarının özellikleri ve türleri Kaynaklarda ilgili bölümün okunması ve laboratuvar uygulamasına hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Gastropoda sınıfının genel özellikleri ve alt sınıfları Kaynaklarda ilgili bölümün okunması, ödev hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Deney / Laboratuvar
5 Gastropoda sınıfının Türkiye denizlerinde bulunan türleri, türlerin morfolojik, ekolojik özellikleri Kaynaklarda ilgili bölümün okunması ve laboratuvar uygulamasına hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Deney / Laboratuvar
6 Prosobrannchia türlerin morfolojik, ekolojik özellikleri Kaynaklarda ilgili bölümün okunması ve laboratuvar uygulamasına hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Deney / Laboratuvar
7 Opisthobranchia ve Pulmonata türlerin morfolojik, ekolojik özellikleri Kaynaklarda ilgili bölümün okunması ve laboratuvar uygulamasına hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Deney / Laboratuvar
8 Ara Sınav Sınav hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Bivalvia sınıfının genel özellikleri ve alt sınıfları Kaynaklarda ilgili bölümün okunması ve laboratuvar uygulamasına hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 Protobranchia ve Pteriomorphia türleri Kaynaklarda ilgili bölümün okunması ve laboratuvar uygulamasına hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Deney / Laboratuvar
11 Heterodonta türleri Kaynaklarda ilgili bölümün okunması ve laboratuvar uygulamasına hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Deney / Laboratuvar
12 Anomalodesmata türleri Kaynaklarda ilgili bölümün okunması ve laboratuvar uygulamasına hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Deney / Laboratuvar
13 Scaphopoda sınıfının genel özelikleri ve türleri Kaynaklarda ilgili bölümün okunması ve laboratuvar uygulamasına hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar
14 Cephalopoda sınıfının genel özelikleri Kaynaklarda ilgili bölümün okunması ve laboratuvar uygulamasına hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Deney / Laboratuvar
15 Cephalopodanın alt grupları ve grupların türleri Kaynaklarda ilgili bölümün okunması ve laboratuvar uygulamasına hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Deney / Laboratuvar
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 16.05.2024 03:38