ST539 Kıyısal ve Sulak Alan Ekosistemleri

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ST539
Ad Kıyısal ve Sulak Alan Ekosistemleri
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. SEVİM POLAT


Dersin Amacı / Hedefi

Kıyısal ve sulak alanların hidrografisi, sucul üretim basamakları, kirlilik ve iklimsel değişimlerin kıyısal ve sulak alan ekosistemlerine etkilerini öğrenmek, Türkiyenin sulak alanları ve temel sorunları bilmek, sulak alanların korunmasına yönelik önlemler, kıyısal ve sulak alanlarda su kalitesi izleme çalışmaları hakkında bilgi sahibi olmaktır.

Dersin İçeriği

Bu derste kıyısal ve sulak alanların hidrografisi, besin döngüleri ve üretim düzeyleri, kıyısal ve sulak alanların biyoçeşitliliği, kirlilik ve iklimsel değişimlerin bu ekosistemlere etkileri öğretilir, Türkiyedeki sulak alanlar ve problemleri, su kalitesi ve biyoçeşitliligi korumaya yönelik önlemler, kıyısal ve sulak alanlarda su kalitesi için izleme çalışmalarının önemi örneklerle anlatılır.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

1 Ders notları 2 Deniz Biyolojisi ve Denizel Ekosistemler konusundaki kitaplar

Notlar

Ders ile ilgili makaleler


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Sulak alanların hidrografisini açıklar.
ÖÇ02 Kıyısal ve Sulak alanlarda besin döngüsü ve üretim basamaklarını açıklar.
ÖÇ03 Kirliliğin kıyısal ve sulak alan ekosistemlerine etkisini özetler.
ÖÇ04 Türkiyedeki sulak alanları ve sorunlarını sıralar.
ÖÇ05 Kıyısal ve sulak alanların korunmasına yönelik önlemleri listeler.
ÖÇ06 İzleme çalışmalarını önemini tartışır


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili disiplinler arası etkileşimleri kavrar. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su Ürünleri Temel Bilimlerinde uzmanlaştığı alan ile ilgili stratejileri belirler; yöntem ve teknikleri ölçme ve değerlendirme bilgisine sahip olur. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su Ürünleri Temel Bilimlerinde uzmanlaştığı kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, farklı disiplinler arası bilgileri sentezler, yorumlar, yeni bilgi ve teoriler üretir. 1
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında veri toplar, sonuçları değerlendirir; araştırma yöntemlerini kullanarak, neden-sonuç ilişkisi kurup, sorunlara çözüm önerileri geliştirir. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak planlar, projelendirir ve yürütür. 2
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlaştığı alan ile ilgili uygulamalarda ortaya çıkabilecek sorunların çözümü için bireysel veya ekip üyesi olarak yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir, sorumluluk alarak çözüm üretir.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynaklara ulaşır, bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirecek deneyim kazanır.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında edindiği teorik ve uygulamalı bilgi ve becerilerle yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve toplum yararına kullanır. 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili gelişmeleri takip eder, çalışma ve araştırmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır; alanında toplumsal bilinç oluşumuna katkı sağlar. 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanı ile ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, seminer ve toplantıları izler, eleştirir. 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yabancı dil bilgilerini kullanarak yurt dışı kaynaklı yayınları izler, sözlü ve yazılı iletişim kurar. 1
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Çalışma alanında gereksinim duyduğu bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uygulama alanı ile ilgili verilerin bilimsel yönden değerlendirilmesi ve yayınlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder, denetler ve bu değerleri öğretir. 2
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip ederek strateji, politika ve uygulama planları geliştirir; elde ettiği sonuçları toplam kalite yönetimi süreçleri çerçevesinde toplum yararına değerlendirir ve yaygınlaştırır. 2
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yüksek lisans eğitimi sürecinde edindiği bilgi ve deneyimlerle, uygulama ve problem çözme becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır. 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Kıyısal ve sulak alan kavramlarının tanımlanması Ders ile ilgili bilgilerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Kıyısal ve sulak alanların önemi Ders notlarının okunması ve kaynak taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Sulak alanların hidrografisi Ders notları ve ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Sulak alanların biyoçeşitliliği Ders notları ve ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Kıyısal alanların hidrografisi Ders notları ve ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
6 Besin döngüsü ve üretim basamakları Ders notları ve ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Kıyısal ve sulak alanlarda biyoçeşitlilik Ders notları ve ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
8 Ara Sınav Ara sınav için hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Kirliliğin sulak alan ekosistemlerine etkileri Ders notları ve ilgili kaynakların okunması, makale taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 İklimsel değişimlerin sulak alan ekosistemlerine etkileri Ders notları ve ilgili kaynakların okunması, ödev hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 Türkiyedeki sulak alanlar Ders notları ve ilgili kaynakların okunması, ödev hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 Türkiyedeki sulak alanlar ve sorunları Ders notları ve ilgili kaynakların okunması, makale taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 Kıyısal ve sulak alanlarda su kalitesinin korunmasına yönelik önlemler Ders notları ve ilgili kaynakların okunması, makale taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 Kıyısal ve sulak alanlarda biyoçeşitliliğin korunmasına yönelik önlemler Ders notları ve ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası
15 Kıyısal ve sulak alanlarda izleme çalışmaları ve önemi Ders notları ve ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Final sınavı için hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Final sınavı için hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 16.05.2024 03:38