Genel Bilgi
Kod | ST532 |
Ad | İç Su Alg Ekolojisi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. FATMA ÇEVİK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
İçsu ortamlarında alglerin önemini, Alglerin ekolojik ihtiyaçlarını, yayılımlarını, süksesyonlarını, nişlerini ve biyolojik indikatörler olarak kullanımlarını öğretmek
Dersin İçeriği
Giriş (primer üreticiler, içsu ekosistemleri, planktonik ve bentik algler, şekil ve ölçü), Alg habitatları ve toplulukları, Alg sistematiği (Cyanobacter, Chlorophyce, Bacillariophyceae, diğer gruplar), Algler ve fiziksel faktörler, kimyasal faktörler, süksesyon ve büyüme ve biyocoğrafya, alglerin diğer organizmalarlar interaksiyonu, tatlısu ekosistemlerinde algal niş, kirlilik ve algler, paleolimnolojide alglerin kullanımı, örnekleme, biomas tamini, sayım.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
John D. Wehr, Robert G. Sheath, Freshwater Algae of North America: Ecology and John D. Wehr, Robert G. Sheath, Freshwater Algae of North America: Ecology and Classification.
Notlar
Craig D. Sandgren., Growth and Reproductive Strategies of Freshwater Phytoplankton. F.E Round, The Ecology of Algae İlgili WEB sayfaları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Alglerin içsu ekosistemlerindeki önemlerini kavrar. |
ÖÇ02 | Alglerin fiziksel, kimyasal ve biyolojik faktörler ile olan ilişkilerini öğrenir. |
ÖÇ03 | Çeşitli alg gruplarının farklı sularda niçin daha yaygın olarak bulunabileceğini kavrar. |
ÖÇ04 | Alg habitatları hakkında bilgi verir |
ÖÇ05 | Alglerin sucul ekosistemlerde neden olduğu sorunları bilir |
ÖÇ06 | İzleme çalışmaları için metod seçimini ve değerlendirme tekniklerini belirtir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili disiplinler arası etkileşimleri kavrar. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Temel Bilimlerinde uzmanlaştığı alan ile ilgili stratejileri belirler; yöntem ve teknikleri ölçme ve değerlendirme bilgisine sahip olur. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Temel Bilimlerinde uzmanlaştığı kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, farklı disiplinler arası bilgileri sentezler, yorumlar, yeni bilgi ve teoriler üretir. | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında veri toplar, sonuçları değerlendirir; araştırma yöntemlerini kullanarak, neden-sonuç ilişkisi kurup, sorunlara çözüm önerileri geliştirir. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak planlar, projelendirir ve yürütür. | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı alan ile ilgili uygulamalarda ortaya çıkabilecek sorunların çözümü için bireysel veya ekip üyesi olarak yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir, sorumluluk alarak çözüm üretir. | 1 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynaklara ulaşır, bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirecek deneyim kazanır. | 3 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında edindiği teorik ve uygulamalı bilgi ve becerilerle yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve toplum yararına kullanır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili gelişmeleri takip eder, çalışma ve araştırmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır; alanında toplumsal bilinç oluşumuna katkı sağlar. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanı ile ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, seminer ve toplantıları izler, eleştirir. | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yabancı dil bilgilerini kullanarak yurt dışı kaynaklı yayınları izler, sözlü ve yazılı iletişim kurar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışma alanında gereksinim duyduğu bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | 1 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uygulama alanı ile ilgili verilerin bilimsel yönden değerlendirilmesi ve yayınlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder, denetler ve bu değerleri öğretir. | 2 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip ederek strateji, politika ve uygulama planları geliştirir; elde ettiği sonuçları toplam kalite yönetimi süreçleri çerçevesinde toplum yararına değerlendirir ve yaygınlaştırır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yüksek lisans eğitimi sürecinde edindiği bilgi ve deneyimlerle, uygulama ve problem çözme becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş (Primer üreticiler, içsu ekosistemleri, Planktonik ve Bentik algler, Şekil ve ölçü) | İlgili konunun kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Alg habitatları ve kommuniteleri. | İlgili konunun kaynaklardan okunması ve ödev hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Alg sistematiği (Cyanophyceae, Chlorophyce) | İlgili konunun kaynaklardan okunması ve ödev hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
4 | Alg sistematiği(Diatomlar, Diğer gruplar) | İlgili konunun kaynaklardan okunması ve ödev hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
5 | Algler üzerine etkili olan fiziksel faktörler | İlgili konunun kaynaklardan okunması ve ödev hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Algler üzerine etkili olan kimyasal faktörler 1 | İlgili konunun kaynaklardan okunması ve ödev hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Algler üzerine etkili olan kimyasal faktörler 2 | İlgili konunun kaynaklardan okunması ve ödev hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Ödev |
9 | Süksesyon ve büyüme, Ara sınav | İlgili konunun kaynaklardan okunması ve ödev hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Alglerin yayılımı, sürekliliği ve fitocoğrafya | İlgili konunun kaynaklardan okunması ve ödev hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Alglerin diğer organizmalarla interaksiyonu | İlgili konunun kaynaklardan okunması ve ödev hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Tatlısu ekosistemlerinde alglerin nişi | İlgili konunun kaynaklardan okunması ve ödev hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Kirlilik ve algler | İlgili konunun kaynaklardan okunması ve ödev hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Paleolimnolojide alglerin kullanımı | İlgili konunun kaynaklardan okunması ve ödev hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Örnekleme, biyomas tahmini, sayım | İlgili konunun kaynaklardan okunması ve ödev hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay, Deney / Laboratuvar |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |