Genel Bilgi
Kod | ST527 |
Ad | Planktonda Nicel Analizler ve Biyomas Tahmin Yöntemleri |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SEVİM POLAT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. SEVİM POLAT
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Planktonun nicel analizi ve biyomas tahmininde kullanılan yöntemleri öğrenmek, öğrendiği yöntemleri uygulamak, yöntemlerin karşılaştırmasını yapabilmek, elde edilen nicel analiz sonuçlarını değerlendirmek ve yorumlayabilmektır.
Dersin İçeriği
Bu derste sucul ortamlarda planktonun kantitatif analizi ve biyomas tahmininde kullanılan metotlar, sayım teknikleri ve karşılaştırılması, volumetrik analizler, pigment analizleri öğretilmekte, sonuçların değerlendirilmesi, plankton biyoması ve birincil üretim arasındaki ilişkiler öğretilmekte ve tartışılmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
1. Ders notları 2. DERS KONUSU İLE İLGİLİ KİTAPLAR
Notlar
DERS KONUSU İLE İLGİLİ MAKALELER
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Planktonda nicel analizi önemini sıralar. |
ÖÇ02 | Planktonun nicel analizinde kullanılan yöntemleri listeler. |
ÖÇ03 | Plankton sayım tekniklerini karşılaştırır. |
ÖÇ04 | Analiz sonuçlarını değerlendirir. |
ÖÇ05 | Biyomas ve birincil üretim kavramlarını açıklar. |
ÖÇ06 | Biyomas ve birincil üretim arasındaki ilişkiyi analiz eder. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili disiplinler arası etkileşimleri kavrar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Temel Bilimlerinde uzmanlaştığı alan ile ilgili stratejileri belirler; yöntem ve teknikleri ölçme ve değerlendirme bilgisine sahip olur. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Temel Bilimlerinde uzmanlaştığı kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, farklı disiplinler arası bilgileri sentezler, yorumlar, yeni bilgi ve teoriler üretir. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında veri toplar, sonuçları değerlendirir; araştırma yöntemlerini kullanarak, neden-sonuç ilişkisi kurup, sorunlara çözüm önerileri geliştirir. | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak planlar, projelendirir ve yürütür. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı alan ile ilgili uygulamalarda ortaya çıkabilecek sorunların çözümü için bireysel veya ekip üyesi olarak yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir, sorumluluk alarak çözüm üretir. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynaklara ulaşır, bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirecek deneyim kazanır. | 3 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında edindiği teorik ve uygulamalı bilgi ve becerilerle yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve toplum yararına kullanır. | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili gelişmeleri takip eder, çalışma ve araştırmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır; alanında toplumsal bilinç oluşumuna katkı sağlar. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanı ile ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, seminer ve toplantıları izler, eleştirir. | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yabancı dil bilgilerini kullanarak yurt dışı kaynaklı yayınları izler, sözlü ve yazılı iletişim kurar. | 2 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışma alanında gereksinim duyduğu bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uygulama alanı ile ilgili verilerin bilimsel yönden değerlendirilmesi ve yayınlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder, denetler ve bu değerleri öğretir. | 2 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip ederek strateji, politika ve uygulama planları geliştirir; elde ettiği sonuçları toplam kalite yönetimi süreçleri çerçevesinde toplum yararına değerlendirir ve yaygınlaştırır. | 1 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yüksek lisans eğitimi sürecinde edindiği bilgi ve deneyimlerle, uygulama ve problem çözme becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Planktonun nicel analizinin öneminin açıklanması | Ders ile ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Plankton biyoması ve birincil üretim kavramlarının tanımlanması | Ders notları ve ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Planktonun nicel analizinde kullanılan yöntemler | Ders notlarının okunması, konu ile ilgili kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Fitoplankton sayımında kullanılan ekipmanlar | Ders notları ve ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
5 | Fitoplankton sayımında kullanılan yöntemler | Ders notları ve ilgili kaynakların okunması, ödev hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
6 | Zooplankton sayımında kullanılan yöntemler | Ders notları ve ilgili kaynakların okunması, ödev hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
7 | Zooplankton sayımında kullanılan ekipmanlar | Ders notları ve ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Arasınava sınavına hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Volumetrik analizler | Ders notları ve ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
10 | Pigment analizleri | İlgili kaynakların okunması ve makale tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Biyomas tahmininde kullanılan diğer yöntemler | İlgili kaynakların okunması ve makale tarama, ödev hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Analiz sonuçlarının değerlendirilmesi | İlgili kaynakların okunması ve makale tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Yoğunluk ve birincil üretim arasındaki ilişkinin incelenmesi | İlgili kaynakların okunması ve makale tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
14 | Biyomas ve birincil üretim arasındaki ilişkinin incelenmesi | İlgili kaynakların okunması ve makale tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
15 | Biyomas ve birincil üretim düzeylerindeki değişimlerin nedenleri | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final sınavına hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final sınavına hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |