Genel Bilgi
Kod | ST523 |
Ad | Su Kirliliğinde Biyodeneyler |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. FATMA ÇEVİK |
Dersin Amacı / Hedefi
Çevre sorunları, özellikle suların kirlenmesi sonucunda oluşan balık ölümlerinin nedenlerinin araştırılması, tespiti ve alınacak önlemler konusunda bilgi ve beceri kazanma.
Dersin İçeriği
Çevre sorunları ve balık ölümleri hakkında genel bilgi, olası ölüm nedenlerinin irdelenmesi, eylem planı hazırlanması, arazi ve laboratuar çalışmaları, konu ile ilgili bazı örnekler.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
GÖKSU, M.Z.L., 2011, Su Kirliliğinde Biyodeneyler(Ders notu), Çukurova Üniversitesi Su Ürünleri Fakültesi, Adana.
Notlar
ÜNSAL, M., 1998, Kirlilik Deneyleri. Tarım ve Köyişleri Bakanlığı Su Ürünleri ve Araştırma Enstitüsü Müdürlüğü, Yayın No:11,Seri:A, Bodrum.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Biyodeneyleri, yöntemlerini ve kullanım amaçlarını tanımlar |
ÖÇ02 | Su kirliliğinde su ürünleri ile yapılan deneyleri inceler, amaca uygun model deneyi belirler ve açıklar |
ÖÇ03 | Ekipman, deney maddeleri ve deney organizmalarını belirler |
ÖÇ04 | Deney kurar ve izler |
ÖÇ05 | Sonuçları değerlendirir ve pratiğe uyarlamada beceri kazanır |
ÖÇ06 | Biyodeneylerde etik kuralları bilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili disiplinler arası etkileşimleri kavrar. | 1 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Temel Bilimlerinde uzmanlaştığı alan ile ilgili stratejileri belirler; yöntem ve teknikleri ölçme ve değerlendirme bilgisine sahip olur. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Temel Bilimlerinde uzmanlaştığı kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, farklı disiplinler arası bilgileri sentezler, yorumlar, yeni bilgi ve teoriler üretir. | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında veri toplar, sonuçları değerlendirir; araştırma yöntemlerini kullanarak, neden-sonuç ilişkisi kurup, sorunlara çözüm önerileri geliştirir. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak planlar, projelendirir ve yürütür. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı alan ile ilgili uygulamalarda ortaya çıkabilecek sorunların çözümü için bireysel veya ekip üyesi olarak yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir, sorumluluk alarak çözüm üretir. | 2 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynaklara ulaşır, bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirecek deneyim kazanır. | 3 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında edindiği teorik ve uygulamalı bilgi ve becerilerle yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve toplum yararına kullanır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili gelişmeleri takip eder, çalışma ve araştırmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır; alanında toplumsal bilinç oluşumuna katkı sağlar. | 1 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanı ile ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, seminer ve toplantıları izler, eleştirir. | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yabancı dil bilgilerini kullanarak yurt dışı kaynaklı yayınları izler, sözlü ve yazılı iletişim kurar. | 1 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışma alanında gereksinim duyduğu bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | 1 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uygulama alanı ile ilgili verilerin bilimsel yönden değerlendirilmesi ve yayınlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder, denetler ve bu değerleri öğretir. | 2 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip ederek strateji, politika ve uygulama planları geliştirir; elde ettiği sonuçları toplam kalite yönetimi süreçleri çerçevesinde toplum yararına değerlendirir ve yaygınlaştırır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yüksek lisans eğitimi sürecinde edindiği bilgi ve deneyimlerle, uygulama ve problem çözme becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Su kirliliği ve biyodeneyler hakkında genel bilgi | Ders notu okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Biyodeneyler, sınıflandırılması ve çeşitleri(ön, kontrol ve esas deneyler) | Ders notu okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Biyodeneyde etik, Deney materyali(canlı-cansız) ve deney ortamı hakkında araştırma | Kaynak tarama-inceleme-değerlendirme, ödev hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
4 | Ön deneylerin kurulması | Bilgileri gözden geçirme ve değerlendirme, ödev hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
5 | Ön deneylerin izlenmesi | Bilgileri gözden geçirme ve değerlendirme | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
6 | Ön deney sonuçlarının değerlendirilmesi ve esas deneylere hazırlık | Bilgileri gözden geçirme ve değerlendirme, ödev hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
7 | Kontrol deneyleri | Bilgileri gözden geçirme ve değerlendirme | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
8 | Ara Sınav | Ara sınav için hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Kontrol deneylerin kurulması ve izlenmesi | Bilgileri gözden geçirme ve değerlendirme | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
10 | Kontrol deney sonuçlarının değerlendirilmesi ve esas deneylere hazırlık | Bilgileri gözden geçirme ve değerlendirme, ödev hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
11 | Esas deneylerin kurulması ve izlenmesi 1 | Bilgileri gözden geçirme ve değerlendirme | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
12 | Esas deneylerin izlenmesi 2 | Bilgileri gözden geçirme ve değerlendirme, ödev hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
13 | Esas deneylerin izlenmesi 3 | Bilgileri gözden geçirme ve değerlendirme | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
14 | Sonuçların İstatistik yöntemler(Probit analiz) kapsamında irdelenmesi | İstatistik yöntemler-Probit analiz okunması, ödev hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | Deneylere ait bilgi ve bulguların tartışılması, sonuçların değerlendirilmesi | Sözlü sunum için hazırlanılacak | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final sınavına hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final sınavına hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |