ST523 Su Kirliliğinde Biyodeneyler

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ST523
Ad Su Kirliliğinde Biyodeneyler
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. FATMA ÇEVİK
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Çevre sorunları, özellikle suların kirlenmesi sonucunda oluşan balık ölümlerinin nedenlerinin araştırılması, tespiti ve alınacak önlemler konusunda bilgi ve beceri kazanma.

Dersin İçeriği

Çevre sorunları ve balık ölümleri hakkında genel bilgi, olası ölüm nedenlerinin irdelenmesi, eylem planı hazırlanması, arazi ve laboratuar çalışmaları, konu ile ilgili bazı örnekler.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

GÖKSU, M.Z.L., 2011, Su Kirliliğinde Biyodeneyler(Ders notu), Çukurova Üniversitesi Su Ürünleri Fakültesi, Adana.

Notlar

ÜNSAL, M., 1998, Kirlilik Deneyleri. Tarım ve Köyişleri Bakanlığı Su Ürünleri ve Araştırma Enstitüsü Müdürlüğü, Yayın No:11,Seri:A, Bodrum.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Biyodeneyleri, yöntemlerini ve kullanım amaçlarını tanımlar
ÖÇ02 Su kirliliğinde su ürünleri ile yapılan deneyleri inceler, amaca uygun model deneyi belirler ve açıklar
ÖÇ03 Ekipman, deney maddeleri ve deney organizmalarını belirler
ÖÇ04 Deney kurar ve izler
ÖÇ05 Sonuçları değerlendirir ve pratiğe uyarlamada beceri kazanır
ÖÇ06 Biyodeneylerde etik kuralları bilir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili disiplinler arası etkileşimleri kavrar. 1
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su Ürünleri Temel Bilimlerinde uzmanlaştığı alan ile ilgili stratejileri belirler; yöntem ve teknikleri ölçme ve değerlendirme bilgisine sahip olur. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su Ürünleri Temel Bilimlerinde uzmanlaştığı kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, farklı disiplinler arası bilgileri sentezler, yorumlar, yeni bilgi ve teoriler üretir. 2
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında veri toplar, sonuçları değerlendirir; araştırma yöntemlerini kullanarak, neden-sonuç ilişkisi kurup, sorunlara çözüm önerileri geliştirir. 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak planlar, projelendirir ve yürütür. 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlaştığı alan ile ilgili uygulamalarda ortaya çıkabilecek sorunların çözümü için bireysel veya ekip üyesi olarak yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir, sorumluluk alarak çözüm üretir. 2
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynaklara ulaşır, bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirecek deneyim kazanır. 3
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında edindiği teorik ve uygulamalı bilgi ve becerilerle yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve toplum yararına kullanır.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili gelişmeleri takip eder, çalışma ve araştırmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır; alanında toplumsal bilinç oluşumuna katkı sağlar. 1
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanı ile ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, seminer ve toplantıları izler, eleştirir. 2
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yabancı dil bilgilerini kullanarak yurt dışı kaynaklı yayınları izler, sözlü ve yazılı iletişim kurar. 1
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Çalışma alanında gereksinim duyduğu bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. 1
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uygulama alanı ile ilgili verilerin bilimsel yönden değerlendirilmesi ve yayınlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder, denetler ve bu değerleri öğretir. 2
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip ederek strateji, politika ve uygulama planları geliştirir; elde ettiği sonuçları toplam kalite yönetimi süreçleri çerçevesinde toplum yararına değerlendirir ve yaygınlaştırır.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yüksek lisans eğitimi sürecinde edindiği bilgi ve deneyimlerle, uygulama ve problem çözme becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Su kirliliği ve biyodeneyler hakkında genel bilgi Ders notu okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Biyodeneyler, sınıflandırılması ve çeşitleri(ön, kontrol ve esas deneyler) Ders notu okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Biyodeneyde etik, Deney materyali(canlı-cansız) ve deney ortamı hakkında araştırma Kaynak tarama-inceleme-değerlendirme, ödev hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
4 Ön deneylerin kurulması Bilgileri gözden geçirme ve değerlendirme, ödev hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Deney / Laboratuvar
5 Ön deneylerin izlenmesi Bilgileri gözden geçirme ve değerlendirme Öğretim Yöntemleri:
Deney / Laboratuvar
6 Ön deney sonuçlarının değerlendirilmesi ve esas deneylere hazırlık Bilgileri gözden geçirme ve değerlendirme, ödev hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
7 Kontrol deneyleri Bilgileri gözden geçirme ve değerlendirme Öğretim Yöntemleri:
Deney / Laboratuvar
8 Ara Sınav Ara sınav için hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Kontrol deneylerin kurulması ve izlenmesi Bilgileri gözden geçirme ve değerlendirme Öğretim Yöntemleri:
Deney / Laboratuvar
10 Kontrol deney sonuçlarının değerlendirilmesi ve esas deneylere hazırlık Bilgileri gözden geçirme ve değerlendirme, ödev hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
11 Esas deneylerin kurulması ve izlenmesi 1 Bilgileri gözden geçirme ve değerlendirme Öğretim Yöntemleri:
Deney / Laboratuvar
12 Esas deneylerin izlenmesi 2 Bilgileri gözden geçirme ve değerlendirme, ödev hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Deney / Laboratuvar
13 Esas deneylerin izlenmesi 3 Bilgileri gözden geçirme ve değerlendirme Öğretim Yöntemleri:
Deney / Laboratuvar
14 Sonuçların İstatistik yöntemler(Probit analiz) kapsamında irdelenmesi İstatistik yöntemler-Probit analiz okunması, ödev hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
15 Deneylere ait bilgi ve bulguların tartışılması, sonuçların değerlendirilmesi Sözlü sunum için hazırlanılacak Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Final sınavına hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Final sınavına hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 16.05.2024 03:38