ST0047 Ekonomik Öneme Sahip İç Su Balıkları

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ST0047
Ad Ekonomik Öneme Sahip İç Su Balıkları
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. MELTEM MANAŞIRLI
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. MELTEM MANAŞIRLI (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

İçsularda yaşayan ekonomik balık türlerinin bio-ekolojik özelliklerini öğrenerek, sürdürülebilirlik sağlamak

Dersin İçeriği

İçsularda yaşayan ekonomik balık türlerinin dağılımları, üreme, beslenme, büyüme özellikleri ile su ürünleri üretiminde yeri ve önemi

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

İhtiyoloji, Balık biyolojisi, Türkiye İçsu Balıkları kirapları

Notlar

Akademik yayınlar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 İçsu balıklarını türlerini öğrenir
ÖÇ02 Mersin balıklarının (Acipenceridae) biyo-ekolojik özellikleri öğrenir
ÖÇ03 Yılan balıklarının (Anguiladae) biyo-ekolojik özelliklerini öğrenir.
ÖÇ04 Alabalıkların (Salmonidae) biyo-ekolojik özellikleri öğrenir
ÖÇ05 İnci kefalinin biyo-ekolojik özelliklerini öğrenir
ÖÇ06 Sazan balıklarının (Cyprinidae) biyo-ekolojik özelliklerini öğrenir
ÖÇ07 Yayın balıklarının (Siluridae) biyo-ekolojik özelliklerini öğrenir
ÖÇ08 İçsu balıklarının ekonomik önemlerini ve balıkçılığını öğrenir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili disiplinler arası etkileşimleri kavrar. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su Ürünleri Temel Bilimlerinde uzmanlaştığı alan ile ilgili stratejileri belirler; yöntem ve teknikleri ölçme ve kavramları açıklar. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su Ürünleri Temel Bilimlerinde uzmanlaştığı kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, farklı disiplinler arası bilgileri sentezler, yorumlar, yeni bilgi ve teoriler üretir. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında veri toplar, sonuçları değerlendirir; araştırma yöntemlerini kullanarak, neden-sonuç ilişkisi kurup, sorunlara çözüm önerileri geliştirir. 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak planlar, projelendirir ve yürütür. 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlaştığı alan ile ilgili uygulamalarda ortaya çıkabilecek sorunların çözümü için bireysel veya ekip üyesi olarak yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir, sorumluluk alarak çözüm üretir.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynaklara ulaşır, bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirecek deneyim kazanır. 4
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında edindiği teorik ve uygulamalı bilgi ve becerilerle yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve toplum yararına kullanır. 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili gelişmeleri takip eder, çalışma ve araştırmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır; alanında toplumsal bilinç oluşumuna katkı sağlar. 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanı ile ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, seminer ve toplantıları izler, eleştirir. 4
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yabancı dil bilgilerini kullanarak yurt dışı kaynaklı yayınları izler, sözlü ve yazılı iletişim kurar.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Çalışma alanında gereksinim duyduğu bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uygulama alanı ile ilgili verilerin bilimsel yönden değerlendirilmesi ve yayınlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder, denetler ve bu değerleri öğretir. 2
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip ederek strateji, politika ve uygulama planları geliştirir; elde ettiği sonuçları toplam kalite yönetimi süreçleri çerçevesinde toplum yararına değerlendirir ve yaygınlaştırır. 3
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yüksek lisans eğitimi sürecinde edindiği bilgi ve deneyimlerle, uygulama ve problem çözme becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 İçsular kapsamı ve özellikleri İlgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 İçsu balıkları ve ekonomik önemleri İlgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Mersin balıklarının (Acipenceridae) biyo-ekolojik özellikleri İlgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Yılan balıklarının (Anguiladae) biyo-ekolojik özellikleri İlgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Alabalıkların (Salmonidae) biyo-ekolojik özellikleri İlgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 İnci kefalinin biyo-ekolojik özellikleri İlgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Sazan balıklarının (Cyprinidae) biyo-ekolojik özellikleri İlgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınavlar Konu ile ilgilikaynakların ve ders notlarının okunması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Sazan balıklarının (Cyprinidae) biyo-ekolojik özellikleri I İlgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Sazan balıklarının (Cyprinidae) biyo-ekolojik özellikleri II İlgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Kefal balıklarının (Mullidae) biyo-ekolojik özellikleri İlgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Tatlı su levreğinin biyo-ekolojik özellikleri İlgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Yayın balıklarının (Siluridae) biyo-ekolojik özellikleri İlgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 İçsu balıklarının Türkiye balıkçılığı için yeri ve önemi I İlgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
15 İçsu balıklarının Türkiye balıkçılığı için yeri ve önemi II İlgili kaynakların okunması, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Konu ile ilgilikaynakların ve ders notlarının okunması Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Konu ile ilgilikaynakların ve ders notlarının okunması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 23 23
Toplam İş Yükü (Saat) 150
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,00
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 23.09.2024 02:08