Genel Bilgi
Kod | ST0047 |
Ad | Ekonomik Öneme Sahip İç Su Balıkları |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MELTEM MANAŞIRLI |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. MELTEM MANAŞIRLI
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
İçsularda yaşayan ekonomik balık türlerinin bio-ekolojik özelliklerini öğrenerek, sürdürülebilirlik sağlamak
Dersin İçeriği
İçsularda yaşayan ekonomik balık türlerinin dağılımları, üreme, beslenme, büyüme özellikleri ile su ürünleri üretiminde yeri ve önemi
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
İhtiyoloji, Balık biyolojisi, Türkiye İçsu Balıkları kirapları
Notlar
Akademik yayınlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İçsu balıklarını türlerini öğrenir |
ÖÇ02 | Mersin balıklarının (Acipenceridae) biyo-ekolojik özellikleri öğrenir |
ÖÇ03 | Yılan balıklarının (Anguiladae) biyo-ekolojik özelliklerini öğrenir. |
ÖÇ04 | Alabalıkların (Salmonidae) biyo-ekolojik özellikleri öğrenir |
ÖÇ05 | İnci kefalinin biyo-ekolojik özelliklerini öğrenir |
ÖÇ06 | Sazan balıklarının (Cyprinidae) biyo-ekolojik özelliklerini öğrenir |
ÖÇ07 | Yayın balıklarının (Siluridae) biyo-ekolojik özelliklerini öğrenir |
ÖÇ08 | İçsu balıklarının ekonomik önemlerini ve balıkçılığını öğrenir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili disiplinler arası etkileşimleri kavrar. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Temel Bilimlerinde uzmanlaştığı alan ile ilgili stratejileri belirler; yöntem ve teknikleri ölçme ve kavramları açıklar. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Temel Bilimlerinde uzmanlaştığı kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, farklı disiplinler arası bilgileri sentezler, yorumlar, yeni bilgi ve teoriler üretir. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında veri toplar, sonuçları değerlendirir; araştırma yöntemlerini kullanarak, neden-sonuç ilişkisi kurup, sorunlara çözüm önerileri geliştirir. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak planlar, projelendirir ve yürütür. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı alan ile ilgili uygulamalarda ortaya çıkabilecek sorunların çözümü için bireysel veya ekip üyesi olarak yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir, sorumluluk alarak çözüm üretir. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynaklara ulaşır, bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirecek deneyim kazanır. | 4 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında edindiği teorik ve uygulamalı bilgi ve becerilerle yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve toplum yararına kullanır. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili gelişmeleri takip eder, çalışma ve araştırmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır; alanında toplumsal bilinç oluşumuna katkı sağlar. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanı ile ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, seminer ve toplantıları izler, eleştirir. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yabancı dil bilgilerini kullanarak yurt dışı kaynaklı yayınları izler, sözlü ve yazılı iletişim kurar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışma alanında gereksinim duyduğu bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uygulama alanı ile ilgili verilerin bilimsel yönden değerlendirilmesi ve yayınlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder, denetler ve bu değerleri öğretir. | 2 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip ederek strateji, politika ve uygulama planları geliştirir; elde ettiği sonuçları toplam kalite yönetimi süreçleri çerçevesinde toplum yararına değerlendirir ve yaygınlaştırır. | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yüksek lisans eğitimi sürecinde edindiği bilgi ve deneyimlerle, uygulama ve problem çözme becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İçsular kapsamı ve özellikleri | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | İçsu balıkları ve ekonomik önemleri | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Mersin balıklarının (Acipenceridae) biyo-ekolojik özellikleri | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Yılan balıklarının (Anguiladae) biyo-ekolojik özellikleri | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Alabalıkların (Salmonidae) biyo-ekolojik özellikleri | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | İnci kefalinin biyo-ekolojik özellikleri | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Sazan balıklarının (Cyprinidae) biyo-ekolojik özellikleri | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Konu ile ilgilikaynakların ve ders notlarının okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Sazan balıklarının (Cyprinidae) biyo-ekolojik özellikleri I | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Sazan balıklarının (Cyprinidae) biyo-ekolojik özellikleri II | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Kefal balıklarının (Mullidae) biyo-ekolojik özellikleri | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Tatlı su levreğinin biyo-ekolojik özellikleri | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Yayın balıklarının (Siluridae) biyo-ekolojik özellikleri | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | İçsu balıklarının Türkiye balıkçılığı için yeri ve önemi I | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | İçsu balıklarının Türkiye balıkçılığı için yeri ve önemi II | İlgili kaynakların okunması, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konu ile ilgilikaynakların ve ders notlarının okunması | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konu ile ilgilikaynakların ve ders notlarının okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 23 | 23 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,00 | ||
AKTS | 6 AKTS |