ST014 Denizel Alglerden Yararlanma Olanakları

6 AKTS - 2-2 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ST014
Ad Denizel Alglerden Yararlanma Olanakları
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 2-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. OYA IŞIK
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Deniz alglerinin toplanması ya da yetiştiriciliği yapılarak farklı alanlarda değerlendirilmesi ve ekonomik değer kazandırılması.

Dersin İçeriği

Yararlanılan denizel alg grupları ve türleri, morfolojileri ve üremeleri, kimyasal yapıları, toplanması ya da yetiştiriciliği, hasatları, elde edilen ürünler, bu ürünlerin değerlendirilme olanakları ve kullanım alanları, ekonomik önemleri.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Richmond, A., 1986. Cell response to environmental factors. In: Richmond, A. (Ed.), CRC Handbook of Microalgal Mass Cultu re. CRC Press, Boca Raton, pp. 69,  Ders notları,  Brown, M.R., Jeffrey, S.W., Garland, C.D., 1989. Nutritional aspects of microalgae used in mariculture: a literature review. CSIRO Marine Laboratories Report No. 205, CSIRO Hobart, Australia.

Notlar

Strickland, J.D.H. and Parsons, T.R., 1968. A practical handbook of seawater analysis. Bull. Fish. Res. Bd. Canada 167, p. 311.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Yararlanılan denizel alg grupları ve türlerini sayar, morfolojileri ve üremelerini tanımlar.
ÖÇ02 Alglerin kimyasal yapılarını tanımlar.
ÖÇ03 Makroalg kültür koşullarını tanımlar.
ÖÇ04 Makroalglerden elde edilen ürünleri sayar, agar, alginik asit karragen, yakıt kaynağı olarak makroalgleri tanımlar.
ÖÇ05 Rhodophyta(kırmızı algler) filumunu tanımlar, gıda ve ilaç sanayinde kullanılan türleri sayar.
ÖÇ06 Phaeophyceae(kahverengi algler) filumunu tanımlar, kullanım alanlarını açıklar.
ÖÇ07 Phaeophyceae besin deposu polisakkaritler, şeker,alkol, karbohidrat rezervi laminaranısayar, hücre duvarındaki selüloz, alginik asit ve uzun zincirli heteropolysakkaritleri tanımlar ve kullanım alanlarını açıklar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili disiplinler arası etkileşimleri kavrar. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su Ürünleri Temel Bilimlerinde uzmanlaştığı alan ile ilgili stratejileri belirler; yöntem ve teknikleri ölçme ve değerlendirme bilgisine sahip olur. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su Ürünleri Temel Bilimlerinde uzmanlaştığı kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, farklı disiplinler arası bilgileri sentezler, yorumlar, yeni bilgi ve teoriler üretir. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında veri toplar, sonuçları değerlendirir; araştırma yöntemlerini kullanarak, neden-sonuç ilişkisi kurup, sorunlara çözüm önerileri geliştirir. 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak planlar, projelendirir ve yürütür. 4
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlaştığı alan ile ilgili uygulamalarda ortaya çıkabilecek sorunların çözümü için bireysel veya ekip üyesi olarak yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir, sorumluluk alarak çözüm üretir. 5
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynaklara ulaşır, bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirecek deneyim kazanır. 4
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında edindiği teorik ve uygulamalı bilgi ve becerilerle yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve toplum yararına kullanır. 5
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili gelişmeleri takip eder, çalışma ve araştırmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır; alanında toplumsal bilinç oluşumuna katkı sağlar. 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanı ile ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, seminer ve toplantıları izler, eleştirir. 4
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yabancı dil bilgilerini kullanarak yurt dışı kaynaklı yayınları izler, sözlü ve yazılı iletişim kurar. 2
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Çalışma alanında gereksinim duyduğu bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uygulama alanı ile ilgili verilerin bilimsel yönden değerlendirilmesi ve yayınlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder, denetler ve bu değerleri öğretir. 5
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip ederek strateji, politika ve uygulama planları geliştirir; elde ettiği sonuçları toplam kalite yönetimi süreçleri çerçevesinde toplum yararına değerlendirir ve yaygınlaştırır. 5
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yüksek lisans eğitimi sürecinde edindiği bilgi ve deneyimlerle, uygulama ve problem çözme becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Yararlanılan denizel alg grupları ve türleri, biyolojileri, morfolojileri, üremeleri. Dersi tanır, ders ile ilgili kaynaklarını edinir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar
2 Alglerin kimyasal yapıları Konuyu internetten tarama, konu ile ilgili makale araştırması yapma, notlar çıkarma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar
3 Makroalg kültür koşulları. Konuyu internetten tarama, konu ile ilgili makale araştırması yapma, notlar çıkarma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar
4 Makroalglerden elde edilen ürünler, agar, alginik asit karragen, yakıt kaynağı olarak makroalgler. Konuyu internetten tarama, konu ile ilgili makale araştırması yapma, notlar çıkarma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar
5 Rhodophyta (kırmızı algler) filumunu tanımlar, gıda ve ilaç sanayinde kullanılan türler. Konuyu internetten tarama, konu ile ilgili makale araştırması yapma, notlar çıkarma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar
6 Phaeophyceae (kahverengi algler) filumunu tanımlar, kullanım alanlarını açıklar. Konuyu internetten tarama, konu ile ilgili makale araştırması yapma, notlar çıkarma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar
7 Phaeophyceae besin deposu polisakkaritler, şeker,alkol, karbohidrat rezervi laminaran, hücre duvarındaki selüloz, alginik asit ve uzun zincirli heteropolysakkaritleri ve kullanım alanları. Konuyu internetten tarama, konu ile ilgili makale araştırması yapma, notlar çıkarma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar
8 Ara Sınav Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Kültüre alınan Rhodophyta filumu türleri. Konuyu internetten tarama, konu ile ilgili makale araştırması yapma, notlar çıkarma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar
10 Kültüre alınan Phaeophyta filumu türleri. Konuyu internetten tarama, konu ile ilgili makale araştırması yapma, notlar çıkarma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar
11 Makroalglerin toprak gübresi olarak kullanımları. Konuyu internetten tarama, konu ile ilgili makale araştırması yapma, notlar çıkarma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar
12 Makroalglerin hayvan yemi olarak kullanılmaları. Konuyu internetten tarama, konu ile ilgili makale araştırması yapma, notlar çıkarma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar
13 Öğrenci sunumları Sunumları hazırlama, dinleme, değerlendirme ve tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
14 Öğrenci sunumlarını değerlendirme Sunumları hazırlama, dinleme, değerlendirme ve tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
15 Agar üretimi Konuyu internetten tarama, konu ile ilgili makale araştırması yapma, notlar çıkarma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 28 28
Toplam İş Yükü (Saat) 154
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,16
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 16.05.2024 03:38