BAG725 Seminer

3 AKTS - 0-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BAG725
Ad Seminer
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 0-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Seminer
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. LUT TAMAM
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. LUT TAMAM (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi EGEMEN HANIMOĞLU (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. MELTEM GULER (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. İSMAİL SANBERK (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. SONER ÇAKMAK (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. YAŞAR SERTDEMİR (F Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı, öğrencilerin literatür araştırması yaparak belirli bir konuda bilgi toplama, topladıkları bilgiyi sentezleyerek rapor haline getirip sunmalarını sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Danışman öğretim üyesinin denetiminde çalışmak istediği konuya yönelik olarak literatür çalışması, veri toplama, derleme, analiz etme ve sonuçları raporlayarak sunmayı kapsayan faaliyetlerden oluşur.

Dersin Ön Koşulu

Önkoşul yoktur

Kaynaklar

1. Etkili Sunumlar için El Kitabı. TÜBİTAK. Ankara, TÜBİTAK, 2013.

Notlar

1. Lisansüstü seminer kılavuzu. Isparta, Süleyman Demirel Üniversitesi , 2021


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Detaylı literatür araştırması yapabilir.
ÖÇ02 Topladığı bilgileri sentezleyebilir, analiz edebilir ve yorumlayabilir.
ÖÇ03 Ulaştığı sonuçları bilimsel bir rapor haline getirebilir.
ÖÇ04 Ulaştığı sonuçları topluluk önünde sunabilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bağımlılık alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bağımlılık alanındaki etik ilkelerin birey ve toplum için önemini kavrar. 1
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bağımlılığın biyolojik, psikolojik ve sosyal temellerini kavrar. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bağımlılıkla ilgili yasaları ve yasal süreci kavrar.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bağımlılık alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlar
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar 5
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bağımlı olgulara yönelik görüşme tekniklerini kullanır.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bağımlılık alanında çalışan uzmanlara ve topluma eğitim verir ve bu eğitimin etkinliğini değerlendirir. 2
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Araştırma verilerini değerlendirme ve bilimsel makale yazma becerisi kazanır.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek Bağımlılık alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur. 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bağımlılık alanlarıyla ilgili çalışmalarda kullanılan araştırma yöntem ve tekniklerini en üst düzeyde kullanır.
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bağımlılık alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. 2
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunabilir ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. 4
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Toplumla, bilimsel camiayla ve meslektaşları ile Bağımlılık alanına giren konularda iletişim kurar, bilgi aktarır ve alır. 5
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler. 5
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak alıştırmalar yapar. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Bilimsel araştırma sürecinde literatür tarama Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Akademik veri tabanlarını kullanma Bireysel çalışma, önerilen kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Sonuçları analiz etme Bireysel çalışma, önerilen kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Araştırma ve yayın etiği ilkeleri Bireysel çalışma, önerilen kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Araştırma konusu ve sorusunun saptanması Bireysel çalışma, önerilen kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 İletişim becerileri Bireysel çalışma, önerilen kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Etkili sunum yapmada ilkeler Bireysel çalışma, önerilen kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Bireysel çalışma, önerilen kaynakların okunması Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
9 Sunum planının belirlenmesi Bireysel çalışma, önerilen kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Beden dili Bireysel çalışma, önerilen kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Etkili sunum teknikleri Bireysel çalışma, önerilen kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Heyecan ve kaygıyı yönetmek Bireysel çalışma, önerilen kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Seminer sunumu Bireysel çalışma, önerilen kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Öneri ve eleştiriler doğrultusunda seminerin yazılması Bireysel çalışma, önerilen kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Seminer içeriğini enstitü kurallarına göre raporlaştırma Bireysel çalışma, önerilen kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Öğrenilenlerin gözden geçirilmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Öğrenilenlerin gözden geçirilmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 1 14
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 3 6
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 20.05.2024 08:47