EEY105 Müşteri İlişkileri Yönetimi

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod EEY105
Ad Müşteri İlişkileri Yönetimi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket S Seçmeli
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. EBRU EZBER AYAN
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. EBRU EZBER AYAN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Müşteri ilişkileri yönetimi kavramına hakim, müşteri istek ve ihtiyaçlarını tanıyan, müşteri ilişkileri yönetim sürecini uygulayabilen, müşteri değer yönetimini ve müşteri sınıflamasını bilen, müşteri kazanma-tutma kavramlarını tanıyan, müşteri sadakati olgusuna hakim, müşteri şikâyetleri yönetimini tanıyan, uygulama sürecinde uygun bilgi teknolojisini seçebilen, ilişkisel pazarlama sürecinde veri toplama yetkinliğini kazandırmaktır.

Dersin İçeriği

Müşteri ilişkileri yönetimi süreci, müşteri istek ve ihtiyaçları, müşteri tipi ve davranışları, MİY bileşenleri, müşteri değer yönetimi, müşteri memnuniyeti, tatmin ve sadakat programları, müşteri şikayeti yönetimi, MİY ve bilgi teknolojileri, MİY´ e eleştirel yaklaşım

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Yavuz ODABAŞI - Satışta ve Pazarlamada Müşteri İlişkileri Yönetimi Sistem Yayıncılık

Notlar

Ders notu


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Müşteri İlişkileri Yönetimi sürecine hakim olup değerlendirir.
ÖÇ02 Tüketici davranışlarını bilme, müşteri tiplerini tanıma ve uygun yaklaşımlar geliştirir.
ÖÇ03 Müşteriyi tutma ve kaybedilen müşteriyi kazanma programlarını açıklar.
ÖÇ04 Müşteri değer yönetim sürecini analiz eder.
ÖÇ05 Müşteri sadakat programlarını açıklar.
ÖÇ06 Müşteri şikayetleri yönetimini açıklar.
ÖÇ07 Müşteri ilişkileri Yönetimi sürecine uygun bilgi teknolojilerini analiz eder.
ÖÇ08 Müşteri İlişkileri Yönetimine eleştirel yaklaşabilmeyi geliştirir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Emlak sektöründe ekonomik analizler yaparak genel ekonomi bilgilerini iş süreçlerine uygular.
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mesleki gerekliliklere uygun olarak temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını etkin şekilde kullanır.
PÖÇ03 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Taşınmazların yönetimini, alım-satım işlemlerini ve pazarlama süreçlerini etkin bir şekilde yürütür. 2
PÖÇ04 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Teorik olan bilgilerini uygulamada çerçevesinde çözüm üretme, sorun çözme sürecine aktarır 3
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki etik, sorumluluk bilinci ve özgüven çerçevesinde üstlendiği görevleri yerine getirir. 1
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Değişim ve yeniliklere açık bir yaklaşımla sektörel gelişmeleri takip eder ve iş hayatına entegre eder. 3
PÖÇ07 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Edindiği etkin iletişim becerileri ile bilgi ve iletişim araçlarını kullanarak anadil ve yabancı dilde süreçleri yönetir.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki uygulama alanında verilen görevleri istenilen şekilde raporlama ve yorumlama yetisine sahiptir. 1
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Emlak yönetimi alanında ihtiyaç duyulan hukuki mevzuatı bilir ve mesleki süreçlerde uygular.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Taşınmaz değer tespit süreçlerini analiz eder, piyasa araştırmaları yapar ve çözüm odaklı kararlar alır.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Taşınmaza ilişkin teknik bilgiye sahiptir ve bu teknik bilgiye dayalı denetim uygulamaları yapar.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Taşınmaz üretimi ve geliştirilmesi faaliyetleri yönetir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Müşteri ilişkileri yönetimine giriş Ders notlarını gözden geçirmek Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Performans Değerlendirmesi
2 İlişkisel pazarlama yaklaşımı Ders notlarını gözden geçirmek Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Performans Değerlendirmesi
3 Müşteri kavramı ve müşteri istek ve ihtiyaçları Ders notlarını gözden Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi, Ödev
4 Müşteri kavramı ve müşteri istek ve ihtiyaçları-2 Ders notlarını gözden geçirilmesi Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi, Ödev
5 Müşteri ilişkilerinin ekonomik yönü Ders notlarını gözden Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Performans Değerlendirmesi
6 Müşteri İlişkileri Yönetimi´nin bileşenleri Ders notlarını gözden geçirmek Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Performans Değerlendirmesi
7 İlişki türleri ve müşteri ilişkileri oluşturma yolları Ders notlarını gözden geçirmek Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Performans Değerlendirmesi
8 Ara Sınavlar Ders notlarını gözden Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Müşteri kazanma ve tutma Ders notlarını gözden geçirmek Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Performans Değerlendirmesi
10 Müşteri şikâyetleri yönetimi Ders notlarını gözden geçirmek Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Performans Değerlendirmesi
11 Müşteri bilgisi ve müşteri piramidi analizi Ders notlarını gözden geçirmek Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Performans Değerlendirmesi
12 Müşteri değer yönetimi Ders notlarını gözden geçirmek Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Performans Değerlendirmesi
13 Müşteri İlişkileri Yönetimi ölçüm yaklaşımları Ders notlarını gözden geçirmek Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Performans Değerlendirmesi
14 Müşteri İlişkileri Yönetimi teknoloji ve sistemlerinin değerlendirilmesi Ders notlarını gözden geçirmek Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Performans Değerlendirmesi
15 Müşteri İlişkileri Yönetimi başarısızlık nedenleri Ders notlarını gözden geçirmek Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Performans Değerlendirmesi
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders notlarını gözden geçirmek Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders notlarını gözden geçirmek Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 5 5
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 7 7
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 7 7
Toplam İş Yükü (Saat) 75
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,00
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 15.02.2025 10:32