BFZ540 Hücre Biyofiziği I

6 AKTS - 2-2 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BFZ540
Ad Hücre Biyofiziği I
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 2-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. AYKUT PELİT
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. IŞIL ÖCAL (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Hücredeki temel biyoelektrik ve biyomekanik olayların biofizik yöntemlerle analizini yapabilmek

Dersin İçeriği

Atomun yapısı, moleküller arası kuvvetler, difüzyon, ozmos, hücre zarının yapısı, hücre zarından madde taşınımı, dinlenim zar potansiyelinin oluşum mekanizması ve Nernst denklemi, GHK denklemi ve karalı durum, iyon kanalları, kanal blokerleri, mikroelektrot, voltaj-kenetleme ve yama-kenetleme yöntemleri

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu yoktur

Kaynaklar

Ders notları (Tıp Fakültesi Öğrencileri için-İsmail Günay) ) Biyofizik (Ferit Pehlivan) Biyofizik (Gürbüz Çelebi)

Notlar

İnternet Araştırması


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Moleküler bağların önemini kavrar
ÖÇ02 Zardan madde geçiş mekanizmalarınıı bilir
ÖÇ03 Dinlenim zar potansiyelinin oluşma mekanizmasını tartışır
ÖÇ04 İyon kanalı blokerlerinin bloklama mekanizmasını bilir
ÖÇ05 Hücre içi kayıt yönteminin üstünlüklerini tartışır
ÖÇ06 Patch-klamp yöntemi ve kanal iletkenliği ilişkisini bilir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili temel bilgileri öğrenir 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Laboratuvarda deneysel düzenekleri kurar ve çalışır 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi başına bir proje önerisi hazırlar
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir deneysel araştırmayı planlar 2
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma sonucunu rapor haline getirir
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma bulgularını yorumlar
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanı ile ilgili analitik düşünce mekanizmasına sahip olur, Güvenilir bilgiye ulaşabilir. Araştırma projesi oluşturabilir ve yazabilir, Etik değerlere bağlı olarak çalışır ve araştırır.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Araştırdığı teorik bilgileri sistematik bir şekilde dinleyici kitlesine aktarır, Edindiği bilgileri halka etkili şekilde aktarır
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleği ile ilgili olarak bilimsel düşünce sistematiğine sahip olur 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Atomun yapısı İlgili konu okunur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Moleküller arası kuvvetler ve bağlar İlgili konu okunur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Difüzyon, ozmos İlgili konu okunur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Hücre zarının yapısı ve işlevi İlgili konu okunur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Hücre zarından parçacık taşınımı İlgili konu okunur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Dinlenim zar potansiyelinin oluşum mekanizması ve Nernst denklemi İlgili konu okunur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 GHK denklemi ve kararlı durum İlgili konu okunur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Mid-term Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Proje / Tasarım
9 İyon kanalları İlgili konu okunur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Kanal blokerleri İlgili konu okunur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Mikroelektrot kayıt yöntemi İlgili konu okunur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Voltaj-klamp ve patch-klamp kayıt yöntemleri İlgili konu okunur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Ödev Çalışması Kitap ve literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
14 İyon konsantrasyonu ve zar potansiyeli arasındaki ilişki Kitap ve literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
15 Hodgkin-Huxley zar modeli Kitap ve literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Term Exams Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Term Exams Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 28 28
Toplam İş Yükü (Saat) 154
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,16
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 01.10.2024 11:29