BFZ520 Biyofizikte Temel Teknik ve Yöntemler-1

6 AKTS - 2-2 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BFZ520
Ad Biyofizikte Temel Teknik ve Yöntemler-1
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 2-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. IŞIL ÖCAL


Dersin Amacı / Hedefi

Biyofizik araştırmalarında gerekli temel elektrik ve elektronik bilgi ve uygulamanın kazandırılması

Dersin İçeriği

Temel elektrik ve elektronik, Weston-köprüsü, Amplifikatörler: konvansiyonel ve diferansiyel amplifikatörler, preamplifikatör (katot follower), operayonel amplifikatörler, filtreler: lowpass, highpass, bandpass, notch filtreler, osilatör, fonksiyon jeneratörü, elektronik stimülatörler, DC-AC güç kaynağı, ödev1,2,3,4

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu yoktur

Kaynaklar

Ders notları (Tıp Fakültesi Öğrencileri için-İsmail Günay) ) Biyofizik (Ferit Pehlivan) Biyofizik (Gürbüz Çelebi)

Notlar

İnternet Araştırması


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Temel elektronik bilgisine sahip olurlar
ÖÇ02 Bir elektronik devresini kurmayı öğrenirler
ÖÇ03 Deneysel devredeki sorunları çözerler
ÖÇ04 Araştırmalarda uygun amplifikatörleri seçerler
ÖÇ05 Deney devrelerindeki sorunları bulurlar ve giderirler
ÖÇ06 Elektriksel parazit sorununu çözerler


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili temel bilgileri öğrenir 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Laboratuvarda deneysel düzenekleri kurar ve çalışır 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi başına bir proje önerisi hazırlar
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir deneysel araştırmayı planlar 1
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma sonucunu rapor haline getirir
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma bulgularını yorumlar 2
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanı ile ilgili analitik düşünce mekanizmasına sahip olur, Güvenilir bilgiye ulaşabilir. Araştırma projesi oluşturabilir ve yazabilir, Etik değerlere bağlı olarak çalışır ve araştırır. 3
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Araştırdığı teorik bilgileri sistematik bir şekilde dinleyici kitlesine aktarır, Edindiği bilgileri halka etkili şekilde aktarır
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleği ile ilgili olarak bilimsel düşünce sistematiğine sahip olur 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Temel elektrik ve elektronik Öğrenci dersten önce ilgili bölümü kitap ve literatürden okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Problem Çözme
2 Temel elektronik ve özellikleri Öğrenci dersten önce ilgili bölümü kitap ve literatürden okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Problem Çözme
3 Weston-köprüsü Öğrenci dersten önce ilgili bölümü kitap ve literatürden okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Problem Çözme
4 Amplifikatörler ve konvansiyonel amplifikatörler Öğrenci dersten önce ilgili bölümü kitap ve literatürden okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Problem Çözme
5 Amplifikatörler ve diferansiyel amplifikatörler Öğrenci dersten önce ilgili bölümü kitap ve literatürden okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Problem Çözme
6 Preamplifikatör (katot follower) Öğrenci dersten önce ilgili bölümü kitap ve literatürden okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Problem Çözme
7 Operayonel amplifikatörler Öğrenci dersten önce ilgili bölümü kitap ve literatürden okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Problem Çözme
8 Ara Sınav Dönem boyunca anlatılan derslere çalışır Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev
9 Filtreler: lowpass, highpass, bandpass, notch filtreler Öğrenci dersten önce ilgili bölümü kitap ve literatürden okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Problem Çözme
10 Ödev Çalışması-1 Öğrenci dersten önce ilgili bölümü kitap ve literatürden okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
11 Osilatör, fonksiyon jeneratörü Öğrenci dersten önce ilgili bölümü kitap ve literatürden okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Problem Çözme
12 Ödev Çalışması-2 Öğrenci dersten önce ilgili bölümü kitap ve literatürden okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
13 Elektronik stimülatörler Öğrenci dersten önce ilgili bölümü kitap ve literatürden okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Problem Çözme
14 Ödev Çalışması-3 Öğrenci dersten önce ilgili bölümü kitap ve literatürden okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
15 DC-AC güç kaynağı Öğrenci dersten önce ilgili bölümü kitap ve literatürden okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Problem Çözme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Dönem boyunca anlatılan derslere çalışır Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Dönem boyunca anlatılan derslere çalışır Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 28 28
Toplam İş Yükü (Saat) 154
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,16
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 16.05.2024 04:52