Genel Bilgi
Kod | BFZ502 |
Ad | Hücre ve Doku Biyofiziği-2 |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. IŞIL ÖCAL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Kasların ve kemiklerin mekanik ve elektrik özelliklerinin öğretilmesi
Dersin İçeriği
Kasların çeşitleri, iskelet kaslarının yapısı, iskelet kaslarının moleküler yapısı, kayan filament kuramı, izometrik ve izotonik kasılma, Hill denklemi, kasılma ve ısı üretimi, nöromüsküler kavşak, kas aksiyon potansiyeli, motor birim ve özellikleri, motor birim alanı ve innervasyon bölgesi, motor birim aksiyon potansiyeli, MUP parametrelerini belirleyen faktörler, kemiklerin mekanik özellikleri, piezoelektriklenme, ödev1,2,3
Dersin Ön Koşulu
Dersin Ön koşulu yoktur
Kaynaklar
Ders notları (Tıp Fakültesi Öğrencileri için-İsmail Günay) ) Biyofizik (Ferit Pehlivan) Biyofizik (Gürbüz Çelebi) İnternet Araştıması
Notlar
İnternet Araştırması
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kas tipleri arasındaki yapısal farkları bilir |
ÖÇ02 | Nöromüsküler kavşak tiplerini bilir |
ÖÇ03 | Motor birim aksiyon potansiyellerin özellikleri bilir |
ÖÇ04 | MUP parametrelerinin fiziksel etkenlerle değişimini açıklar |
ÖÇ05 | MUP lerin özelliklerinden kasın yapısı hakkında yorum yapar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili temel bilgileri öğrenir | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Laboratuvarda deneysel düzenekleri kurar ve çalışır | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi başına bir proje önerisi hazırlar | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir deneysel araştırmayı planlar | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma sonucunu rapor haline getirir | 1 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma bulgularını yorumlar | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili analitik düşünce mekanizmasına sahip olur, Güvenilir bilgiye ulaşabilir. Araştırma projesi oluşturabilir ve yazabilir, Etik değerlere bağlı olarak çalışır ve araştırır. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Araştırdığı teorik bilgileri sistematik bir şekilde dinleyici kitlesine aktarır, Edindiği bilgileri halka etkili şekilde aktarır | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleği ile ilgili olarak bilimsel düşünce sistematiğine sahip olur |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Kasların çeşitleri | Dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | İskelet kaslarının yapısı | Dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | İskelet kaslarının moleküler yapısı | Dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Kasılma ve kayan flament kuramı | Dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | İzometrik ve izotonik kasılma | Dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Hill Denklemi | Dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Kasılma ve ısı üretimi | Dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
|
9 | ödev1 | Dersten önce ilgili bölümü okur | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
10 | Nöromüsküler kavşak, Kas aksiyon potansiyeli | Dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | ödev2 | Dersten önce ilgili bölümü okur | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
12 | Motor birim alanı, innervasyon bölgesi, motor birimin özellikleri | Dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar |
13 | ödev3 | Dersten önce ilgili bölümü okur | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
14 | Motor birim AP parametrelerini belirleyen faktörler | Dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Kemiklerin mekanik özellikleri | Dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınavdan önce ilgili Derslere çalışır | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınavdan önce ilgili Derslere çalışır | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 154 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,16 | ||
AKTS | 6 AKTS |