ABL005 Kriz ve Krize Müdahale

6 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ABL005
Ad Kriz ve Krize Müdahale
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. SALİHA BOZDOĞAN YEŞİLOT
Dersin Öğretim Elemanı Doç. Dr. SALİHA BOZDOĞAN YEŞİLOT (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Dersin amacı kriz ve krize müdahale bilgilerinin verilmesidir.

Dersin İçeriği

Bu ders kriz ve krize müdahale temel bilgilerini içerir.

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul yoktur.

Kaynaklar

Erdur-Baker Ö. , Doğan T. Kriz Danışmanlığı Pegem yayınları

Notlar

Lİteratürde ulusal ve uluslararası yayınlar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğrenci kriz kavramını tanımlar.
ÖÇ02 Öğrenci kriz türlerini bilir.
ÖÇ03 Öğrenci krizin fizyolojik, psikolojik ve sosyal etkilerini tanımlar.
ÖÇ04 Öğrenci krize müdahale kavramını bilir.
ÖÇ05 Öğrenci krize müdahale yöntemlerini tanımlar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Adli bilimler alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir. 1
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Adli Bilimler alanı ile ilgili araştırma metodlarını uzmanlık düzeyinde kavrar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etik ilkelerin birey ve toplum için önemini bilir. 1
PÖÇ04 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Adli bilimler konusunda yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilir.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Adli Bilimler alanı ile ilgili bilimsel makale yazabilir.
PÖÇ06 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilir. 1
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar. 1
PÖÇ08 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur. 1
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Toplumla, bilimsel camiayla ve meslektaşları ile Adli Bilimler alanına giren konularda iletişim kurabilir, bilgi aktarabilir ve alabilir.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Adli bilimler ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur 1
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını farklı gruplarla yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde tartışır. 1
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alana ilişkin olarak elde ettiği bilgileri ve araştırma yöntemlerini adli olguların ve olayların çözümünde kullanır.
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilirkişilik kavramını ve Adli prosedürel yaklaşımı bilir.
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Olay yeri inceleme ve delil toplama prodedürlerini bilir.
PÖÇ15 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Suç , suçun nedenleri ve ceza kavramlarını bilir.
PÖÇ16 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel adli tıp ve adli bilimler uygulamalarını tanır


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Kriz nedir? Okuma, literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Gelişim dönemlerine göre kriz tepkileri Okuma, literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Kriz kuramları Okuma, literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
4 Krize müdahale ve ilkeler Okuma, literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma
5 Krize müdahale modelleri Okuma, literatüre tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Çocuk ve ergenlerde kriz değerlendirmesi Okuma, Literatüre tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Okullarda kriz ve karar verme Okuma, Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınavlar Okuma, Literatüre tarama Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Kriz danışmanlığı ve etik ilkeler Okuma, Literatüre tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Ergenlik döneminde intihar Okuma, literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Okullarda intihara yönelik stratejiler Okuma, Literatüre tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Psikolojik ilk yardım, Psikolojik ilk yardım uygulama ilkeleri Okuma, Literatüre tarama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma
13 Kendine zarar verme Okuma, Literatüre tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Siber zorbalık Okuma, Literatüre tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Alkol madde bağımlılığı ve Psikolojik mnüdahale yöntemleri Okuma, literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Okuma, Literatüre tarama Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Okuma, Literatüre tarama Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 1 14
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 18 18
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 36 36
Toplam İş Yükü (Saat) 138
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,52
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 10.06.2024 08:46