Genel Bilgi
Kod | ABL005 |
Ad | Kriz ve Krize Müdahale |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. SALİHA BOZDOĞAN YEŞİLOT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. SALİHA BOZDOĞAN YEŞİLOT
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Dersin amacı kriz ve krize müdahale bilgilerinin verilmesidir.
Dersin İçeriği
Bu ders kriz ve krize müdahale temel bilgilerini içerir.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yoktur.
Kaynaklar
Erdur-Baker Ö. , Doğan T. Kriz Danışmanlığı Pegem yayınları
Notlar
Lİteratürde ulusal ve uluslararası yayınlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenci kriz kavramını tanımlar. |
ÖÇ02 | Öğrenci kriz türlerini bilir. |
ÖÇ03 | Öğrenci krizin fizyolojik, psikolojik ve sosyal etkilerini tanımlar. |
ÖÇ04 | Öğrenci krize müdahale kavramını bilir. |
ÖÇ05 | Öğrenci krize müdahale yöntemlerini tanımlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Adli bilimler alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir. | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Adli Bilimler alanı ile ilgili araştırma metodlarını uzmanlık düzeyinde kavrar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelerin birey ve toplum için önemini bilir. | 1 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Adli bilimler konusunda yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilir. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Adli Bilimler alanı ile ilgili bilimsel makale yazabilir. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilir. | 1 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar. | 1 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur. | 1 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplumla, bilimsel camiayla ve meslektaşları ile Adli Bilimler alanına giren konularda iletişim kurabilir, bilgi aktarabilir ve alabilir. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Adli bilimler ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur | 1 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını farklı gruplarla yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde tartışır. | 1 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alana ilişkin olarak elde ettiği bilgileri ve araştırma yöntemlerini adli olguların ve olayların çözümünde kullanır. | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilirkişilik kavramını ve Adli prosedürel yaklaşımı bilir. | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Olay yeri inceleme ve delil toplama prodedürlerini bilir. | |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Suç , suçun nedenleri ve ceza kavramlarını bilir. | |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel adli tıp ve adli bilimler uygulamalarını tanır |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Kriz nedir? | Okuma, literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Gelişim dönemlerine göre kriz tepkileri | Okuma, literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Kriz kuramları | Okuma, literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
4 | Krize müdahale ve ilkeler | Okuma, literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
5 | Krize müdahale modelleri | Okuma, literatüre tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Çocuk ve ergenlerde kriz değerlendirmesi | Okuma, Literatüre tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Okullarda kriz ve karar verme | Okuma, Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Okuma, Literatüre tarama | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Kriz danışmanlığı ve etik ilkeler | Okuma, Literatüre tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Ergenlik döneminde intihar | Okuma, literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Okullarda intihara yönelik stratejiler | Okuma, Literatüre tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Psikolojik ilk yardım, Psikolojik ilk yardım uygulama ilkeleri | Okuma, Literatüre tarama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
13 | Kendine zarar verme | Okuma, Literatüre tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Siber zorbalık | Okuma, Literatüre tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Alkol madde bağımlılığı ve Psikolojik mnüdahale yöntemleri | Okuma, literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Okuma, Literatüre tarama | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Okuma, Literatüre tarama | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 1 | 14 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 18 | 18 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 36 | 36 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 138 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,52 | ||
AKTS | 6 AKTS |