Genel Bilgi
Kod | İGT053 |
Ad | Fiziksel Risk Etmenleri I |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 7 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. FARUK KARADAĞ |
Dersin Amacı / Hedefi
şyerindeki sağlığı ve güvenliği olumsuz etkileyen fiziksel risk etmenleri hakkında bilgi sahibi olmalarınıve bu etmenlere karşıalınmasıgereken İSG tedbirlerini uygulamalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriği
İşyerinde sağlığı olumsuz etkileyebilecekfiziksel risk etmenleri; Gürültü, Titreşim, Termal Konfor, Aydınlatma, İyonize-noniyonize ışın, Alçakve yüksek basınç, İlgili mevzuat
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yok
Kaynaklar
Ders Notu
Notlar
Ders Notu
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Çalışanların sağlığını olumsuz etkileyen fiziksel riskleri tanımlar |
ÖÇ02 | FRE'nin ortam ve kişiye yönelik ölçüm metotlarını sıralar |
ÖÇ03 | Ulusal ve uluslararası standartlarda müsaade edilen değerleri belirtir |
ÖÇ04 | Ülkemizde ve dünyada FRE'ne maruziyetin yüksek olduğu işkollarınıkarşılaştırır |
ÖÇ05 | FRE'nin işyerinde kontrolü ve işyeri hekiminin bu konudakigörevleriniaçıklar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş sağlığı ve güvenliği konusundaki yasal mevzuatı öğrenir | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş yerlerindeki tehlike kaynaklarını, tehlikleri bilir ve tehlike tanımlaması yapar. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Risk değerlendirme metodlarını öğrenir. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Risk değerlendirme tabloları hazırlar ve dökümantasyon presüdürünü öğrenir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Meslek hastalıklarını ve Ergonomik Risk etmenlerini öğrenir | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Risklerden kornmak için gerekli kişisel koruyucu ve donanımların seçimini yapar. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kişisel maruziyet ve ortam ölçüm tekniklerini öğrenir. | 1 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş yerlerinde temel iş sağlığı ve güvenliği eğitimini verme becerisi kazanır. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş sağlığı ve Güvenliği kurullarının oluşumunu ve sorumluluklarını öğrenir. | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş yerlerinde Acil eylem planlarını hazırlama becerisini kazanır. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş yerlerindeki Fiziksel, Kimyasal ve Biyolojik risk etmenlerini öğrenir. | 4 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İŞ sağlığı ve Güvenliği Yönetim sistemlerini öğrenir ve planlama yapma becerisi kazanır. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ses Nedir. Sesin Fiziksel Özellikleri nelerdir. | İlgili konu hakkında çalışma yapılsın | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
2 | Ses Dalgaları | İlgili konu hakkında çalışma yapılsın | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
3 | Gürültü ve Gürültünün zararları | İlgili konu hakkında çalışma yapılsın | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
4 | Gürültüden korunma yolları | İlgili konu hakkında çalışma yapılsın | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
5 | Titreşim | İlgili konu hakkında çalışma yapılsın | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
6 | Titreşimin zararları | İlgili konu hakkında çalışma yapılsın | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
7 | Titreşimden korunma yolları | İlgili konu hakkında çalışma yapılsın | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Termal Konfor | İlgili konu hakkında çalışma yapılsın | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
10 | Termal konfor planlaması | İlgili konu hakkında çalışma yapılsın | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
11 | Aydınlatma | İlgili konu hakkında çalışma yapılsın | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
12 | Aydınlatmanın çalışan üzerine etkileri | İlgili konu hakkında çalışma yapılsın | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
13 | Radyasyon | İlgili konu hakkında çalışma yapılsın | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
14 | Radyasyondan korunma yolları | İlgili konu hakkında çalışma yapılsın | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
15 | Basınç | İlgili konu hakkında çalışma yapılsın | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 18 | 18 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 170 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,80 | ||
AKTS | 7 AKTS |