Genel Bilgi
Kod | İGT036 |
Ad | Risk Analizi II |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 7 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ALİ KOKANGÜL |
Dersin Amacı / Hedefi
Ortamda mevut tehlikleri analiz edecek yöntemleri sunmak ve uygulamak
Dersin İçeriği
Ortamdaki mevut ve olası tehlikeleri mevcut yasalara ve yönetmeliklere uygun olarak değerlendirmek ve ortadan kaldırmaya yönelik alınacak önlemlere karar vermek
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
The Basic FMEA, Robin E. McDermott Raymond J. Mikulak Michael R. Beauregard The ASQ Pocket Guide to Failure Mode and Effect Analysis (FMEA) D. H. Stamatis
Notlar
The ASQ Pocket Guide to Failure Mode and Effect Analysis (FMEA) D. H. Stamatis
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Çalışma ortamındaki tehlikeleri belirleme yeteneği kazanır. |
ÖÇ02 | Çalışma ortamındaki tehlikeleri analiz etme ve değerlendirme |
ÖÇ03 | Firmanın tehlike sınıfına göre risk analizi periyodunu belirler |
ÖÇ04 | Tehlikelere karşı alınacak önlemlere karar verir |
ÖÇ05 | En uygun risk analizi yöntemini seçme |
ÖÇ06 | Ölçme ve değerlendirme yeteneği kazandırmak |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş sağlığı ve güvenliği konusundaki yasal mevzuatı öğrenir | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş yerlerindeki tehlike kaynaklarını, tehlikleri bilir ve tehlike tanımlaması yapar. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Risk değerlendirme metodlarını öğrenir. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Risk değerlendirme tabloları hazırlar ve dökümantasyon presüdürünü öğrenir. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Meslek hastalıklarını ve Ergonomik Risk etmenlerini öğrenir | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Risklerden kornmak için gerekli kişisel koruyucu ve donanımların seçimini yapar. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kişisel maruziyet ve ortam ölçüm tekniklerini öğrenir. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş yerlerinde temel iş sağlığı ve güvenliği eğitimini verme becerisi kazanır. | 4 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş sağlığı ve Güvenliği kurullarının oluşumunu ve sorumluluklarını öğrenir. | 4 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş yerlerinde Acil eylem planlarını hazırlama becerisini kazanır. | 4 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş yerlerindeki Fiziksel, Kimyasal ve Biyolojik risk etmenlerini öğrenir. | 3 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İŞ sağlığı ve Güvenliği Yönetim sistemlerini öğrenir ve planlama yapma becerisi kazanır. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tehlikeleri tanımlama | Literatür taraması ve konu hakkında genel bilgi edinimi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma |
2 | Tehlikeleri sınıflandırma | Literatür taraması ve konu hakkında genel bilgi edinimi | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
3 | Risk analizinde güncel kanun ve yönetmelikler | Literatür taraması ve konu hakkında genel bilgi edinimi | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
4 | OHSAS 18001 | Literatür taraması ve konu hakkında genel bilgi edinimi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
5 | Risk analizinde nicel ve nitel yaklaşımlar | Literatür taraması ve konu hakkında genel bilgi edinimi | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
6 | Matris yaklaşımı | Literatür taraması ve konu hakkında genel bilgi edinimi | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
7 | Fine Kinney Yaklaşımı | Literatür taraması ve konu hakkında genel bilgi edinimi | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Konu tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | FMEA Yaklaşımı | Literatür taraması ve konu hakkında genel bilgi edinimi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
10 | FMEA Yaklaşımı II | Literatür taraması ve konu hakkında genel bilgi edinimi | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
11 | Olay ağacı yaklaşımı | Literatür taraması ve konu hakkında genel bilgi edinimi | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
12 | Hata ağacı analizi | Literatür taraması ve konu hakkında genel bilgi edinimi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
13 | Sebep sonuç analizi | Literatür taraması ve konu hakkında genel bilgi edinimi | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | Ön tehlike analizi | Literatür taraması ve konu hakkında genel bilgi edinimi | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | Risk analizinde AHP yaklaşımı | Literatür taraması ve konu hakkında genel bilgi edinimi | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konu tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 18 | 18 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 170 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,80 | ||
AKTS | 7 AKTS |