Genel Bilgi
Kod | İGT049 |
Ad | Risk Analizi I |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 7 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ALİ KOKANGÜL |
Dersin Amacı / Hedefi
Çalışma ortamında mevcut tehlikeleri tanımlamak, derecelendirmek ve kabul edilir seviyenin üzerindeki tehlikelere karşı alınacak önlemlere karar vermek.
Dersin İçeriği
Ortamdaki mevut ve olası tehlikeleri tanımlamak ve analiz etmek
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
The Basic FMEA, Robin E. McDermott Raymond J. Mikulak Michael R. Beauregard The ASQ Pocket Guide to Failure Mode and Effect Analysis (FMEA) D. H. Stamatis
Notlar
Operations Management, strategy and Analysis, Fourt Edirtion, Krajewski/Ritsman. The ASQ Pocket Guide to Failure Mode and Effect Analysis (FMEA) D. H. Stamatis
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Ortamdaki tehlikleri tanımlama |
ÖÇ02 | Ortamdaki tehliklere karşı alınacak önlemere karar verme |
ÖÇ03 | Risk analizi konusunda mevcut kanun ve yönetmelikleri yorumlayabilme |
ÖÇ04 | Risk analizi yapabilme |
ÖÇ05 | Mevut riskleri yok etme veya kabul edilebilir seviyelere düşürebilme yeteneği kazanamk |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş sağlığı ve güvenliği konusundaki yasal mevzuatı öğrenir | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş yerlerindeki tehlike kaynaklarını, tehlikleri bilir ve tehlike tanımlaması yapar. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Risk değerlendirme metodlarını öğrenir. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Risk değerlendirme tabloları hazırlar ve dökümantasyon presüdürünü öğrenir. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Meslek hastalıklarını ve Ergonomik Risk etmenlerini öğrenir | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Risklerden kornmak için gerekli kişisel koruyucu ve donanımların seçimini yapar. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kişisel maruziyet ve ortam ölçüm tekniklerini öğrenir. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş yerlerinde temel iş sağlığı ve güvenliği eğitimini verme becerisi kazanır. | 4 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş sağlığı ve Güvenliği kurullarının oluşumunu ve sorumluluklarını öğrenir. | 4 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş yerlerinde Acil eylem planlarını hazırlama becerisini kazanır. | 3 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş yerlerindeki Fiziksel, Kimyasal ve Biyolojik risk etmenlerini öğrenir. | 3 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İŞ sağlığı ve Güvenliği Yönetim sistemlerini öğrenir ve planlama yapma becerisi kazanır. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Risk analizi, risk yönetimi, tehlike, ramak kala olay vb. tanımlar | Literatür taraması ve konu hakkında genel bilgi edinimi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Örnek Olay, Problem Çözme |
2 | Risk analiziyle ilgili güncel kanun ve yönetmelikler | Literatür taraması ve konu hakkında genel bilgi edinimi | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
3 | OHSAS 18001 standardının risk analizinde yeri ve önemi | Literatür taraması ve konu hakkında genel bilgi edinimi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
4 | ISO 12100 standardının risk analizinde yeri ve önemi | Literatür taraması ve konu hakkında genel bilgi edinimi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
5 | Kabul edilebilir risk seviyesini belirleme | Literatür taraması ve konu hakkında genel bilgi edinimi | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
6 | Ramak kala fromlar ve bu fromların değerlendirilmesi | Literatür taraması ve konu hakkında genel bilgi edinimi | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
7 | Risk analzinde reaktif ve proaktif yaklaşımlar | Literatür taraması ve konu hakkında genel bilgi edinimi | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Konu tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Ortamda mevcut tehlikeleri ortaya çıkarma | Literatür taraması ve konu hakkında genel bilgi edinimi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
10 | Tehlikelerin sınıflandırılması | Literatür taraması ve konu hakkında genel bilgi edinimi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
11 | Ortamda mevcut tehlikeleri ortaya çıkarma ve sınıflandırılması | Literatür taraması ve konu hakkında genel bilgi edinimi | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
12 | Tehlikelerin önem seviyelerinin belirlenmesi | Literatür taraması ve konu hakkında genel bilgi edinimi | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
13 | Risk analizinde alıncak önlemlere karar vermek | Literatür taraması ve konu hakkında genel bilgi edinimi | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | Risk analizinde matris yaklaşımı | Literatür taraması ve konu hakkında genel bilgi edinimi | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | Risk analizinde matris yaklaşımı ve uygulaması | Literatür taraması ve konu hakkında genel bilgi edinimi | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konu tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konu tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 18 | 18 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 170 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,80 | ||
AKTS | 7 AKTS |