Genel Bilgi
Kod | İG051 |
Ad | Fiziksel Risk Etmenleri I |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. FARUK KARADAĞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. FARUK KARADAĞ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
İşyerindeki sağlığı ve güvenliği olumsuz etkileyen fiziksel risk etmenleri hakkında bilgi sahibi olmalarını ve bu etmenlere karşı alınması gereken İSG tedbirlerini uygulamalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriği
İşyerinde sağlığı olumsuz etkileyebilecek fiziksel risk etmenleri; Gürültü, Titreşim, Termal Konfor, Aydınlatma, İyonize-noniyonize ışın, Alçak ve yüksek basınç, İlgili mevzuat
Dersin Ön Koşulu
ön koşul yok
Kaynaklar
Ders Notu
Notlar
Ders Notu
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Çalışanların sağlığını olumsuz etkileyen fiziksel riskleri tanımlar |
ÖÇ02 | FRE'nin ortam ve kişiye yönelik ölçüm metotlarını sıralar |
ÖÇ03 | Ulusal ve uluslararası standartlarda müsaade edilen değerleri belirtir |
ÖÇ04 | Ülkemizde ve dünyada FRE'ne maruziyetin yüksek olduğu iş kollarını karşılaştırır |
ÖÇ05 | FRE'nin işyerinde kontrolü ve işyeri hekiminin bu konudaki görevlerini açıklar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çalışma ortamındaki sağlık ve güvenlik risklerini belirleyebilme becerisi kazanır, | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşyeri ortamında gerekli koruyucu işlemleri saptayıp, önlemler alabilme, işverenin ve çalışanların iş sağlığı ve güvenliği konusunda koordinasyonu sağlayabilme becerisi kazannır, | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş güvenliği alanında kuramsal, teknik, uygulama ve hukuki bilgilerini sürekli güncelleyerek kullanabilme becerisi kazanır, | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleği ile ilgili mevzuatlar hakkında bilgi sahibi olma ve güncel takip edebilme becerisi kazanır | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlık alanında edindiği bilgi ve beceriyle, iş güvenliği konusunda karşısına çıkan problemleri tanımlayabilme, çözümünde etkin kullanabilme ve çözüm yöntemlerini iş ortamındaki ilgili kişilerle diyalog kurarak çözebilme becerisi kazanır, | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş sağlığı ve güvenliğine ilişkin mevcut sistem ve uygulamalara yenilik katabilme, araştırma yapıp değerlendirebilme becerisine sahip olur, | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Genel bilgi iletişim teknolojileri hakkında bilgi sahibi olma ve kullanabilme becerisi kazanır, | 1 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlk yardım, olağan dışı durumlar, afetler ve yangınla mücadele ve tahliye işleri konusunda ekiple birlikte çalışır, | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çalıştığı ortamda yasal mevzuat ve şartlara uygun olarak işin yürütülme becerisine sahip olma, çalışanları ve çalışan temsilcilerini bilgilendirme becerisi kazanır, | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Meslek hastalıkları, iş kazaları ve önlenmesi hakkında bilgi sahibi olur, | 2 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş sağlığı ve güvenliğinde kullanılan kişisel koruyucu donanımları öğrenir, | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kişisel maruziyet ve ortam ölçüm tekniklerini bilir. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ses Nedir. Sesin Fiziksel Özellikleri nelerdir. | İlgili konu hakkında çalışma yapılsın. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
2 | Ses Dalgaları | İlgili konu hakkında çalışma yapılsın. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
3 | Gürültü ve Gürültünün zararları | İlgili konu hakkında çalışma yapılsın. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
4 | Gürültüden korunma yolları | İlgili konu hakkında çalışma yapılsın. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
5 | Titreşim | İlgili konu hakkında çalışma yapılsın. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
6 | Titreşimin zararları | İlgili konu hakkında çalışma yapılsın. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
7 | Titreşimden korunma yolları | İlgili konu hakkında çalışma yapılsın. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Termal Konfor | İlgili konu hakkında çalışma yapılsın. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
10 | Termal konfor planlaması | İlgili konu hakkında çalışma yapılsın. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
11 | Aydınlatma | İlgili konu hakkında çalışma yapılsın. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
12 | Aydınlatmanın çalışan üzerine etkileri | İlgili konu hakkında çalışma yapılsın. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
13 | Radyasyon | İlgili konu hakkında çalışma yapılsın. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
14 | Radyasyondan korunma yolları | İlgili konu hakkında çalışma yapılsın. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
15 | Basınç | İlgili konu hakkında çalışma yapılsın. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav için hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav için hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |