Genel Bilgi
Birim | İMAMOĞLU MESLEK YÜKSEKOKULU |
Doğalgaz ve Tesisatı Teknolojisi | |
Kod | GTT101 |
Ad | Mesleki Matematik I |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 4-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | TB Temel Bilim Dersleri Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. MURAT DİLEK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. MURAT DİLEK
(Güz)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı öğrenciye mesleği için gerekli olan matematik bilgi ve becerilerini işine uygulayabilme yeterliği kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Sayılar, denklemler ve eşitsizlikler, fonksiyonlar, doğal sayılar, tam sayılar, asal sayılar, rasyonel sayılar, üslü sayılar, köklü sayılar, özdeşlikler.
Dersin Ön Koşulu
Ders için ön koşul yoktur.
Kaynaklar
Meslek Yüksekokulları İçin Temel Matematik, Çukurova Üniversirtesi Fen Edebiyat Fakültesi Öğretim Üyeleri
Notlar
https://ets.anadolu.edu.tr/storage/nfs/MAT103U/ebook/MAT103U-12V3S1-8-0-1-SV1-ebook.pdf https://acikders.ankara.edu.tr/course/view.php?id=3476
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Doğal sayıları, tam sayıları, gerçek sayıları, matematiğin toplama, çıkarma, çarpma ve bölme işlemlerini ve bu işlemlerin özelliklerini, doğal sayıları, tam sayıları kavrar. |
ÖÇ02 | Bölme, bölünebilme, matematiğin toplama, çıkarma, çarpma ve bölme işlemlerini ve bu işlemlerin özelliklerini kavrar. |
ÖÇ03 | Asal Sayılar, OBEB – OKEK konularını ilgilendiren denklemleri çözer. |
ÖÇ04 | Rasyonel sayıları, gerçel sayıları ve bunların sayı doğrusu ile ilişkisini kavrar. |
ÖÇ05 | Birinci dereceden bir ve iki bilinmeyenli denklemleri çözer. |
ÖÇ06 | Üslü çoklukları ve bunların temel özelliklerini kavrar. |
ÖÇ07 | Köklü sayılarla ilgili denklemleri çözer. |
ÖÇ08 | Özdeşlikler, çarpanlara ayırma, oran-orantı konularını kavrar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Teknik bilimlerdeki temel kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tesisatçılıkla ile ilgili temel kavramları açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Isıtma, doğal gaz, sıhhi tesisat sistemlerini ve sistemlerde kullanılan ekipmanları tanır. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Proje okur, bakımla ilgili stratejileri, yöntem ve teknikleri açıklar. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Konut ve fabrika ortamlarındaki mevcut sistemlerin montaj, demontaj ve bakım işlerini açıklar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel ve merkezi sistemlerde karşılaşılabilecek problemlere karşı çözüm önerilerinde bulunur. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir sorun karşısında eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için adım adım ilerleme yöntemini kullanır. | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Teknik el aletlerinin doğru kullanımı için araştırır sorgular daha sonra uygulamaya geçer. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Teknik alandaki bilgileri araştırma yöntemlerini kullanarak sorgular. | 4 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Doğalgaz ve Tesisatı Teknolojisi programına uygun ve etkin bir şekilde laboratuvarı kullanır. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Atölye ortamında deneme yöntemini ve tekniğine göre uygulama yöntemini kullanır. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle davranır. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır. | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Teknik ingilizceyi, doğalgaz ve tesisat alanındaki gelişmeleri izleyebilecek yeterlilikte kullanır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları/teknik gelişmeleri takip eder ve bunları teknik hayatında uygular. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda öğrenim gereksinimi doğrultusunda kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Milli Eğitim Temel Kanunu´nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur ve bunları teknik hayatında uygular. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Sayılar | Konuyla ilgili araştırma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Problem Çözme, Benzetim |
2 | Sayılar, Denklemler ve eşitsizlikler | Konuyla ilgili araştırma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Problem Çözme, Beyin Fırtınası |
3 | Denklemler ve eşitsizlikler | Konuyla ilgili araştırma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Problem Çözme, Soru-Cevap |
4 | Fonksiyonlar, kartezyen çarpım, bağıntı | Konuyla ilgili araştırma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Problem Çözme, Tartışma |
5 | Fonksiyonlar, fonksiyon türleri, bileşke ve ters fonksiyonlar | Konuyla ilgili araştırma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Problem Çözme, Gösteri |
6 | Fonksiyonlar, ikinci dereceden fonksiyonlar | Konuyla ilgili araştırma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Problem Çözme, Benzetim |
7 | Logaritma | Konuyla ilgili araştırma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Problem Çözme, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Ara sınav için hazırlık yapılması. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Logaritma ve alıştırmalar | Konuyla ilgili araştırma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Problem Çözme, Beyin Fırtınası |
10 | Komplex sayılar, komplex sayıların kartezyen yapısı | Konuyla ilgili araştırma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Problem Çözme, Gösteri |
11 | Komplex sayılar, Komplex sayılar kümesinde 4 işlem, komplex sayıların standart formu | Konuyla ilgili araştırma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Problem Çözme, Tartışma |
12 | Komplex sayılar, komplex sayıların mutlak değeri, komplex sayıların kutupsal formu | Konuyla ilgili araştırma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Problem Çözme, Beyin Fırtınası |
13 | Trigonometri, açı ölçüleri, dik üçgenlerin çözümü, | Konuyla ilgili araştırma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Problem Çözme, Tartışma |
14 | Trigonometri, herhangi bir açının trigonometrik fonksiyonları, trigonometrik fonksiyonların genel tanımı | Konuyla ilgili araştırma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Problem Çözme, Tartışma |
15 | Trigonometri, trigonometrik fonksiyonların grafikleri, alan teoremleri | Konuyla ilgili araştırma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Problem Çözme, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final sınavı için hazırlık yapılması. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final sınavı için hazırlık yapılması. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
---|---|---|
1. Ara Sınav | 100 | 40 |
Genel Değerlendirme | ||
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 122 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,88 | ||
AKTS | 5 AKTS |