UIN101 İngilizce I

2 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod UIN101
Ad İngilizce I
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (16 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket Ortak Üniversite Dersleri Z Zorunlu
Öğretim Şekli Uzaktan Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. Aykut DEMİRYÜREK
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör.Dr. ELÇİN PETEK GÜVEN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu ders, öğrencilerin temel düzeyde İngilizce iletişim kurma becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır. Bu doğrultuda, öğrencilerin yavaş ve anlaşılır konuşmaları takip edebilmeleri, kendilerini ve başkalarını tanıtabilmeleri, kişisel bilgilerini paylaşabilmeleri, somut gereksinimlerini karşılamak için günlük ifadeleri ve temel deyimleri anlayıp kullanabilmeleri beklenmektedir.

Dersin İçeriği

Bu ders, temel düzeyde İngilizce dilbilgisi kurallarını kapsar ve okuma-anlama, yazma, dinleme-anlama ve konuşma becerilerinin geliştirilmesine yönelik çalışmalar içerir.

Dersin Ön Koşulu

Bu dersin ön koşulu yoktur.

Kaynaklar

Smart Choice-Starter-Öğrenci Kitabı (Oxford University Press)

Notlar

Essential Grammar in Use (Cambridge / Perfect-English-grammar.com / Allthingsgrammar.com / Agendaweb.org / Öğretim elemanı tarafından dijital ortamlardan alınan ve öğrenci seviyesine göre uyarlanan materyaller


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Günlük konuşmalarda temel selamlaşma ve tanışma ifadelerini uygular.
ÖÇ02 Kendi öz geçmişini ve kişisel bilgilerini tanımlar.
ÖÇ03 Sahiplik ve işaret zamirlerini kullanarak kişisel eşyaları açıklar.
ÖÇ04 Meslekler, boş zaman aktiviteleri ve müzik tercihlerini açıklar.
ÖÇ05 Kendi yeteneklerini ve başkalarının yeteneklerini ifade eder.
ÖÇ06 Çeşitli konularda kısa ve basit paragraflar yazar.
ÖÇ07 Sosyal bağlamda tanıdık ve rutin konular hakkında iletişim kurar.
ÖÇ08 Temel dilbilgisi yapılarını kullanarak günlük hayata uygun diyaloglar oluşturur.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Teknik bilimlerdeki temel kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tesisatçılıkla ile ilgili temel kavramları açıklar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Isıtma, doğal gaz, sıhhi tesisat sistemlerini ve sistemlerde kullanılan ekipmanları tanır.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Proje okur, bakımla ilgili stratejileri, yöntem ve teknikleri açıklar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Konut ve fabrika ortamlarındaki mevcut sistemlerin montaj, demontaj ve bakım işlerini açıklar.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireysel ve merkezi sistemlerde karşılaşılabilecek problemlere karşı çözüm önerilerinde bulunur.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir sorun karşısında eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için adım adım ilerleme yöntemini kullanır.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Teknik el aletlerinin doğru kullanımı için araştırır sorgular daha sonra uygulamaya geçer.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Teknik alandaki bilgileri araştırma yöntemlerini kullanarak sorgular.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Doğalgaz ve Tesisatı Teknolojisi programına uygun ve etkin bir şekilde laboratuvarı kullanır.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Atölye ortamında deneme yöntemini ve tekniğine göre uygulama yöntemini kullanır.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenme bilinciyle davranır. 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Teknik ingilizceyi, doğalgaz ve tesisat alanındaki gelişmeleri izleyebilecek yeterlilikte kullanır. 3
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları/teknik gelişmeleri takip eder ve bunları teknik hayatında uygular.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda öğrenim gereksinimi doğrultusunda kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Milli Eğitim Temel Kanunu´nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur ve bunları teknik hayatında uygular. 3
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Derse giriş ve bilgilendirme/Temel sınıf içi ifadeler/Tanışma diyalogları ve sınıf içi etkileşim/The verb be (is, am, are)/a/an ses düşmesi Ders içeriğinin gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap
2 Tanışma ifadeleri ve meslekler/ Tanıştığımıza memnun oldum." (Nice to meet you) - Kendini tanıtma/The verb be (1) "Nice to meet you" gibi yaygın selamlaşma ifadelerini incelemelidir. Farklı meslek isimlerini listelemeli ve anlamlarını not etmelidir. "What do you do?" sorusuna nasıl cevap verileceğini çalışmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
3 Meslekler hakkında daha ayrıntılı konuşma ve diyalog pratiği/ Mesleklerle ilgili diyalog oluşturma Bir önceki hafta işlenilen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
4 Kişisel bilgiler sorma ve verme / Bölümün ne?" (What's your major?) - Kişisel bilgileri paylaşma/ Sahiplik ifadeleri / Wh-soruları/ Telefon numaraları ve sembolleri söyleme Bir önceki hafta işlenilen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
5 Kendi kişisel bilgilerini daha detaylı anlatma/ Kendi bilgilerinizle ilgili diyaloglar oluşturma Öğretim elemanı tarafından verilen aktivitileri yapmalıdırlar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
6 Sahiplik ve işaret zamirleri (This, That, These, Those & Possessive Adjectives)/ "Bu sana mı ait?" (Does this belong to you?) - Kişisel eşyalar hakkında konuşma/ Sayı çiftleri Günlük hayattan eşyalar seçerek bunları işaret eden cümleler hazırlamalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap
7 Kendi eşyalarını ve sahip olduklarını açıklamak/Günlük hayattan sahiplik ifadeleri içeren diyalog oluşturma "Is this your bag?" gibi sorulara nasıl cevap verileceğini çalışmalıdır. Sahiplik sıfatlarını (my, your, his, her, its, our, their) araştırmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma
8 Ara Sınav Önceki dersler tekrar edilmelidir Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Müzik türleri ve beğeni ifade etme/ "Hadi bir konsere gidelim!" (Let's go to a concert!) - Müzik tercihlerini ifade etme/The simple present (I like... / I don’t like...)/ Evet/Hayır sorularının tonlaması Farklı müzik türlerini araştırmalıdır (pop, rock, jazz, classical, hip-hop, electronic vb.) Sevdiğin ve sevmediğin müzik türleriyle ilgili 2-3 cümle hazırlamalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma
10 Müzik türleri hakkında detaylı konuşma ve tartışma/Beğendiğin sanatçıları ve şarkıları açıklama/ Because, so, and but bağlaçlarını kullanarak açıklama yapma/ Uzun ve kısa sesli harfler (Long and short vowel sounds) Bir önceki hafta işlenilen ders tekrar edilmelidir. Bir müzik türü hakkında grup tartışmasına hazırlanmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
11 Boş zaman aktiviteleri ve önerilerde bulunma (Making Plans & Suggestions)/ "Hadi takılalım!" (Let’s hang out!) - Plan yapma ve öneride bulunma/ The simple present (2) / Let’s + verb/ Wh-sorularının tonlaması Günlük boş zaman aktiviteleriyle ilgili kelimelere çalışmalıdır (watching movies, playing video games, hiking, reading books vb). Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
12 Etkinlik planlama ve farklı boş zaman aktivitelerini tartışma/ Arkadaşlarınla birlikte etkinlik planlama/ Would you like to...? / How about...? Bir önceki hafta işlenilen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
13 Yetenekler ve beceriler (Talking about Abilities - Can & Can’t)/ Ne yapabilirsin?" (What can you do?) - Yeteneklerden bahsetme/Can ve Can’t arasındaki fark Bir önceki hafta işlenilen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap
14 Günlük hayatta yetenekler hakkında daha detaylı konuşma/Yeteneklerini ve başkalarının yeteneklerini tartışma/ Can + adverb (well, fast, fluently) kullanımı/ Can ve Can’t arasındaki fark (zayıf ve güçlü okunuşlar) Bir önceki hafta işlenilen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Başkalarının yeteneklerini tanımlayan cümleler hazırlamalıdır (She can run fast.). Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma
15 Son 3 üniteye dair tekrar ve konuşma pratiği/ Tüm konuların tekrar edilmesi/ Önceki haftalarda öğrenilen konularla diyalog oluşturma Tüm konular tekrar edilmelidir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Önceki dersler tekrar edilmelidir Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Önceki dersler tekrar edilmelidir Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 54
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,16
AKTS 2 AKTS

Güncelleme Zamanı: 20.02.2025 07:19