RTS118 Görüntünün Temel İlkeleri

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 2. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod RTS118
Ad Görüntünün Temel İlkeleri
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 2. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. AYDIN ÇAM
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Doç. Dr. AYDIN ÇAM (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu ders, öğrencilerin film yapımı bilgilerini, sinematografi, ışık, kurgu ve görsel efektlere vurgu yaparak derinleştirmeyi amaçlamaktadır. Uygulamalı alıştırmalar ve küçük bir film projesinde çalışacak öğrenciler, hikaye anlatma ve dijital film yapım yeteneklerinin yanında proje yönetimi ve takım çalışması ile ilgili olarak da kendilerini geliştireceklerdir.

Dersin İçeriği

Bu ders, dijital film yapım öncesi, yapım ve yapım sonrası ile ilgili temel prensipleri ilerletecektir. Uygulamalı alıştırmalar ve projelerde özellikle ışıklandırma, sinematografi ve dijital yapım sonrası teknikleri vurgulanmaktadır.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Bordwell, D. ve K. Thompson. (2012). Film Sanatı. E. Yılmaz ve E. S. Onat (çev.), İstanbul: De Ki Basım Yayım. Brown, B. (2006). Sinematografi: Kuram ve Uygulama. S. Taylaner (çev.), İstanbul: Hil Yayınları.

Notlar

Bordwell, D. (2016). Hollywood’un Film Dili. Z. Atam vd. (çev.), İstanbul: Doruk Yayınları. Büker, S. & Topçu, Y. G. (Ed.) (2010). Sinema: Tarih–Kuram–Eleştiri. İstanbul: Kırmızı Kedi Yayınevi. Elsaesser, T. & Hagener, M. (2014). Film Kuramı – Duyular Yoluyla Bir Giriş. B. Soner & B. Yıldırım (çev.), Ankara: Dipnot Yayınları. Frampton, D. (2013). Filmozofi – Sinemayı Yepyeni Bir Tarzda Anlamak İçin Manifesto. C. Soydemir (çev.), İstanbul: Metis Yayınları. Kracauer, S. (2015). Film Teorisi – Fiziksel Gerçekliğin Kurtuluşu. Ö. Çelik (çev.), İstanbul: Metis Yayınları. Mulvey, L. (2012). Saniyede 24 Kare Ölüm – Durağanlık ve Hareketli Görüntü. S. Dingiloğlu (çev.), İstanbul: Doruk Yayınları. Ryan, M. ve D. Kellner. (1997). Politik Kamera. E. Özsayar (çev.), İstanbul: Ayrıntı Yayınları. Stam, R. (2014). Sinema Teorisine Giriş. S. Salman & Ç. Asatekin (çev.), İstanbul: Ayrıntı Yayınları. Thomson, D. (2015). Filmler Hayatımızı Nasıl Etkiler? A. Ay (çev.), İstanbul: Alfa. Wayne, M. (2009). Politik Film: Üçüncü Sinema’nın Diyalektiği. E. Yılmaz. (çev.), İstanbul: Yordam Kitap. Wayne, M. (Ed.) (2011). Sinemayı Anlamak – Marksist Perspektifler. E. Yılmaz (çev.), Ankara: De Ki Basım Yayım.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Hikaye anlatma yeteneklerini, yapım öncesi araştırmalarına dikkat ederek geliştireceklerdir;
ÖÇ02 Geliştirdikleri bireysel projelerin hazırlık, yapım, çekim ve kurgu gibi aşamalarını kendileri yöneterek inisiyatif alma becerilerini geliştireceklerdir;
ÖÇ03 Projelerini hazırlarken görselişitsel ürünleri eleştirel bir gözle değerlendirebilmeyi, kendi projeleri için de aynı eleştirel yaklaşımı geliştirmeyi öğreneceklerdir;
ÖÇ04 Kendi prodüksiyon bütçelerini kendileri yönetecek, farklı kaynaklardan projeleri için finansman bulma yollarını araştırabileceklerdir;
ÖÇ05 İleri ışık teknikleri dersleri ve farklı koşullarda çekimle ilgili stüdyo dersleriyle kamera bilgilerini ve yeteneklerini geliştirebileceklerdir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Radyo, televizyon ve sinema alanında uygulanan araştırma yöntem ve teknikleriyle diğer kaynaklarda desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İletişim alanına dair bilgiye sahiptir. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Görsel ve işitsel yayıncılığa ilişkin program yapım ve yönetim ile ilgili bilgiye sahiptir.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sinema, televizyon ve radyo sektöründe kullanılabilecek çeşitli türlerde senaryo yazma, program hazırlama konusunda beceri kazanır.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Radyo, televizyon ve sinema alanında eleştirel düşünme ve yorumlama becerisi kazanır.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sosyal bilimlerin farklı alanlarını kendi uzmanlık alanına uyarlayarak araştırma yapar.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Görsel ve işitsel alana ilişkin her tür içeriği tasarımdan, kurgu yapım ve yayın aşamasına kadar sonuçlandırma becerisi kazanır. 3
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanına ilişkin sanat, estetik, hukuk ve genel kültür bilgileri arasında bağlantı kurar. 3
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yayın ve yapım teknolojilerini kullanma becerisine sahiptir.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanında hem bireysel hem de takım halinde çalışır.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Ulusal ve uluslararası düzeyde toplumsal sorunları takip ederek mesleki çalışmalarına uyarlar.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İletişim teknolojilerini kullanma, değişimleri izleme ve kendini sürekli geliştirme yetkinliği kazanır. 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Disiplinlerarası bakış açısıyla alanındaki uygulamalarda kendisinden beklenen çalışmaları bir ekip üyesi olarak yürütebilir.
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Kazandığı bilimsel formasyonla görsel ve işitsel içerikler üretir. 5
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Bir filmi, bir senaryoyu ya da bir televizyon programını teknik, estetik ve ideolojik açıdan çözümleyebilir.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki uygulamalarında etik ilkelere bağlı, önyargılardan uzak, ayrımcılığa karşıdır.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, kültürel mirasa sahip çıkar.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Kalite yönetim süreçleri ve iş sağlığı/güvenliğine uygun olarak stüdyo, set gibi çalışma ortamlarını hazırlar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin Tanıtımı; Ders İçeriği; Dersin İşleyişi; Ders Kapsamındaki Yükümlülükler Okuma, Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
2 Sinematografik Görüntüye Dair Kuramsal Yaklaşımlar Okuma, Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
3 Görsel Anlatının Oluşturulması Süreçleri: Biçim, İçerik, Teknik ve Estetik Tartışmaları I Okuma, Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
4 Görsel Anlatının Oluşturulması Süreçleri: Biçim, İçerik, Teknik ve Estetik Tartışmaları II Okuma, Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
5 Görsel Tasarımın Temel İlkeleri I Okuma, Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
6 Görsel Tasarımın Temel İlkeleri II Okuma, Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
7 Görsel Tasarımın Temel İlkeleri III Okuma, Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınav Okuma, Tartışma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev
9 Görsel Anlatı ve Gerçekçi Film Kuramı Okuma, Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
10 Görsel Anlatı ve Biçimci Film Kuramı Okuma, Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
11 Görsel Anlatı ve Auteur Kuramı Okuma, Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
12 Görsel Anlatı ve Yapısalcı Film Kuramı Okuma, Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
13 Görsel Kompozisyon Oluşturma Uygulamaları I Okuma, Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
14 Görsel Kompozisyon Oluşturma Uygulamaları II Okuma, Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
15 Görsel Kompozisyon Oluşturma Uygulamaları III Okuma, Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Okuma, Tartışma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev
17 Bütünleme Sınavları Okuma, Tartışma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 17.05.2024 01:11