Genel Bilgi
Kod | FENZ117 |
Ad | Genel Matematik 1 |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. PERİHAN ARTUT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. ALİ ARSLAN ÖZKURT
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin temel amacı matematiksel düşünme yollarının, fonksiyon, limit ve türev kavramlarının geliştirilmesidir.
Dersin İçeriği
Limit, Limit özellikleri, fonksiyonların limitlerinin hesaplanması, trigonometrik fonksiyonların limiti, sonsuz limit, süreklilik ve süreklilik türleri, Türev tanımı, türevin geometrik yorumu, Türev alma kuralları,ı, trigonometrik ve ters trigonometrik fonksiyonların türevi, üstel ve logaritmik fonksiyonların türevi, ,hiperbolik ve ters hiperbolik fonksiyonların türevi,özel tanımlı fonksiyonların türevi (tam değer fonksiyonu, işaret fonksiyonu, tam değer fonksiyonu), yüksek mertebeden türevler, türev uygulamaları, artan ve azalan fonksiyonlar, f
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Genel Matematik, Ekrem Kadıoğlu, Muhammet Kamali, Genel Matematik, Mustafa Balcı, Analize Giriş, Fikri Akdeniz, Yusuf Ünlü, Doğan Dönmez
Notlar
https://library.cu.edu.tr/cu/e-kaynaklar/veritabanlari
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Limit tanımını açıklama |
ÖÇ02 | Limit özelliklerini inceleme. |
ÖÇ03 | Fonksiyonların limitlerinin hesaplanmasında kuralları uygulama |
ÖÇ04 | Özel tanımlı fonksiyonların limitini açıklama. |
ÖÇ05 | Sonsuz limiti açıklama. |
ÖÇ06 | Süreklilik ve süreklilik türlerini açıklama |
ÖÇ07 | Türev ve türev alma kurallarını açıklama. |
ÖÇ08 | Trigonometrik ve ters trigonometrik fonksiyonların türevini inceleme. |
ÖÇ09 | Üstel ve logaritmik fonksiyonların türevnii, hiperbolik ve ters hiperbolik fonksiyonların türevini inceleme. |
ÖÇ10 | Özel tanımlı fonksiyonların türevini (tam değer fonksiyonu, işaret fonksiyonu, tam değer fonksiyonu) ve yüksek mertebeden türevleri inceleme. |
ÖÇ11 | Artan ve azalan fonksiyonları inceleme. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen bilimlerindeki temel kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etkili sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramları açıklar. | |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerini tanır. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen ve Teknoloji öğretimi ile ilgili öğretim programlarını, stratejileri, yöntem ve teknikleri açıklar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen bilimlerinin günlük yaşamdaki uygulama alanlarını açıklar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınıf yönetiminde karşılaşılabilecek problem durumlarına çözüm önerilerinde bulunur. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. | 5 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen ve teknoloji programına ve öğrenci gereksinimlerine uygun olarak çevresindeki malzemelerden materyaller tasarlar. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen ve teknoloji alanındaki bilgileri bilimsel yöntemleri kullanarak sorgular. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Fen ve teknoloji programına uygun ve etkin bir şekilde laboratuarı kullanır. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencinin kendi bilgisini yapılandırabildiği çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini uygular. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 3 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır. | |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İngilizce´´yi fen ve teknoloji öğretimi alanındaki gelişmeleri izleyebilecek yeterlikte kullanır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlıdır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda öğrenim gereksinimi doğrultusunda kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Milli Eğitim Temel Kanunu´´nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Limit: Bir değişkenli fonksiyonların limiti | Kadıoğlu ve Kamali (2005), s...; Akdeniz , Ünlü ve Dönmez (2007), s. ...; Balcı (2000) s. ... | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Limit tanımı ve uygulamaları | Kadıoğlu ve Kamali (2005), s...; Akdeniz , Ünlü ve Dönmez (2007), s. ...; Balcı (2000) s. ... | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
3 | Limit tanımı vesağdan ve soldan limit alma | Kadıoğlu ve Kamali (2005), s...; Akdeniz , Ünlü ve Dönmez (2007), s. ...; Balcı (2000) s. ... | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
4 | Limit teoremleri, limit alma kuralları | Kadıoğlu ve Kamali (2005), s...; Akdeniz , Ünlü ve Dönmez (2007), s. ...; Balcı (2000) s. ... | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
5 | Ttrigonometrik ve ters trigonometrik fonksiyonların limiti, | Kadıoğlu ve Kamali (2005), s...; Akdeniz , Ünlü ve Dönmez (2007), s. ...; Balcı (2000) s. ... | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
6 | Üstel ve logaritmik fonksiyonların limiti | Kadıoğlu ve Kamali (2005), s...; Akdeniz , Ünlü ve Dönmez (2007), s. ...; Balcı (2000) s. ... | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
7 | Mutlak değer fonksiyonu, işaret fonksiyonu ve tam değer fonksiyonunun limiti | Kadıoğlu ve Kamali (2005), s...; Akdeniz , Ünlü ve Dönmez (2007), s. ...; Balcı (2000) s. ... | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Süreklilik, sürekli fonksiyonların özellikleri | Kadıoğlu ve Kamali (2005), s...; Akdeniz , Ünlü ve Dönmez (2007), s. ...; Balcı (2000) s. ... | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
10 | süreklilik türleri | Kadıoğlu ve Kamali (2005), s...; Akdeniz , Ünlü ve Dönmez (2007), s. ...; Balcı (2000) s. ... | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
11 | Türev: Türev tanımı, türevin geometrik yorumu, Türev alma kuralları | Kadıoğlu ve Kamali (2005), s...; Akdeniz , Ünlü ve Dönmez (2007), s. ...; Balcı (2000) s. ... | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
12 | Trigonometrik ve ters fonksiyonların türevi | Kadıoğlu ve Kamali (2005), s...; Akdeniz , Ünlü ve Dönmez (2007), s. ...; Balcı (2000) s. ... | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
13 | üstel ve logaritmik fonksiyonların türevi, hiperbolik ve ters hiperbolik fonksiyonların türevi | Kadıoğlu ve Kamali (2005), s...; Akdeniz , Ünlü ve Dönmez (2007), s. ...; Balcı (2000) s. ... | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
14 | Özel tanımlı fonksiyonların türevi (tam değer fonksiyonu, işaret fonksiyonu, tam değer fonksiyonu), yüksek mertebeden türevler | Kadıoğlu ve Kamali (2005), s...; Akdeniz , Ünlü ve Dönmez (2007), s. ...; Balcı (2000) s. ... | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
15 | artan ve azalan fonksiyonlar | Kadıoğlu ve Kamali (2005), s...; Akdeniz , Ünlü ve Dönmez (2007), s. ...; Balcı (2000) s. ...Kadıoğlu ve Kamali (2005), s...6; Akdeniz , Ünlü ve Dönmez (2007), s. ...; Balcı (2000) s. ... | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 10 | 20 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 116 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,64 | ||
AKTS | 5 AKTS |