AIS226 Masaüstü Yayıncılık

5 AKTS - 2-1 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod AIS226
Ad Masaüstü Yayıncılık
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket S Seçmeli
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. MUZAFFER SÜMBÜL
Dersin Öğretim Elemanı (A Grubu) ()


Dersin Amacı / Hedefi

Masaüstü yayıncılık kavramını anlama ve baskı öncesi süreçleri yapabilme becerisi kazandırmak. Photoshop ve Indesign programlarını kullanarak afiş, sosyal medya postu, bülten, dergi ve gazete gibi çoklu ve tekli sayfaları tasarlayabilme ve bunları dijital mecralara uygun formatta ve ölçüde sunabilme becerisi kazandırmak.

Dersin İçeriği

Temel dijital yayıncılık yöntemlerinin öğretilmesi

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Uçar, Tevfik Fikret (2019). Görsel İletişim ve Grafik Tasarım. İnkilap Yayın. İşleyen, Fadime Ş. (2016). Gazetelerin Çizgisi. Literatürk. Becer, Emre (2011). İletişim ve Grafik Tasarım. Dost. P. Lawler, Brian (2006). Masaüstü Yayıncılık ve Basım Kılavuzu. Alfa. Griffey, Julia (2022). İnteraktif Dijital Medyaya Giriş. Değişim.

Notlar

Online kaynaklar ve ders ile ilgili videolar.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Görsel tasarım bakış açısı kazanmak
ÖÇ02 Photoshop programını kullanarak basılı ve dijital mecralar için içerik üretebilmek
ÖÇ03 Indesign programı kullanarak çoklu sayfa tasarımları oluşturabilmek ve baskı öncesi süreçleri yönetebilmek
ÖÇ04 Web, sosyal medya gibi dijital mecralara özgü içerikler üretebilmek
ÖÇ05 Tasarım sürecinde ihtiyaç duyulan içerik ve görselleri yapay zeka ile oluşturabilmek


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Radyo, televizyon ve sinema alanında uygulanan araştırma yöntem ve teknikleriyle diğer kaynaklarda desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri tanımlar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İletişim alanına dair temel kavramları bilir. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Görsel ve işitsel yayıncılığa ilişkin program yapım ve yönetim ile ilgili bilgileri hatırlar. 4
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sinema, televizyon ve radyo sektöründe kullanılabilecek çeşitli türlerde senaryo ve program tasarlar. 4
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Radyo, televizyon ve sinema alanını eleştirel düşünme çerçevesinde yorumlar.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sosyal bilimlerin farklı alanlarını kendi uzmanlık alanına uyarlayarak araştırır. 3
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Görsel ve işitsel yayıncılığa ilişkin program yapım ve yönetim ile ilgili temel bilgileri açıklar. 3
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanına dair sanat, estetik, hukuk ve genel kültür bilgilerini ilişkilendirir.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yayın ve yapım teknolojilerini kullanır. 5
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanında hem bireysel hem de takım halinde çalışır.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Ulusal ve uluslararası düzeyde toplumsal sorunları mesleki çalışmalarına uyarlar.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İletişim teknolojilerini kullanma, değişimleri izleme ve kendini sürekli geliştirme yetkinliği kazanır. 4
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Disiplinlerarası bakış açısıyla alanındaki uygulamalarda kendisinden beklenen çalışmaları bir ekip üyesi olarak yürütür. 4
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 5
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Kazandığı bilimsel formasyonla görsel ve işitsel içerikler üretir.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Bir filmi, bir senaryoyu ya da bir televizyon programını teknik, estetik ve ideolojik açıdan çözümler.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki uygulamalarında etik ilkelere bağlı, önyargılardan uzak, ayrımcılığa karşıdır. 5
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sosyal, kültürel hakların evrenselliğini, sosyal adalet bilincini ve kültürel mirası savunur.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Kalite yönetim süreçleri ve iş sağlığı/güvenliğine uygun olarak stüdyo, set gibi çalışma ortamlarını hazırlar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tasarım nedir? Grafik tasarımın temel ilke ve öğeleri, Görsel iletişim ve tasarım ilişkisi Dersle ilgili materyal hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Masaüstü yayımcılık nedir? Masaüstü yayımcılık süreçleri ve programları nelerdir? Dersle ilgili materyallerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
3 Adobe Photoshop programına giriş, Photosop’un temelleri Araştırma, inceleme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
4 Adobe Photoshop programı ile fotoğraf işleme süreçleri, katmanlar ve tipografi Araştırma, inceleme Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
5 Adobe Photoshop programı ile seçim araçları, dekube, klonlama ve silme işlemleri Araştırma, okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
6 Adobe Photoshop programı ile dijital ortamlar için içerik üretme Araştırma, okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
7 Yapay zeka ve tasarım ilişkisi, tasarımda yapay zekadan yararlanmak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
8 Ara Sınav Uygulama Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Sayfa tasarımı nedir? Sayfa tasarımını temel prensipleri nelerdir? Araştırma, inceleme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
10 Adobe Indesign programına giriş Araştırma, inceleme Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
11 Çoklu sayfalarla çalışmak, sayfaları yapılandırmak Araştırma, inceleme Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
12 Still atamaları ve master sayfalar ile çalışmak Araştırma, inceleme Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
13 Baskı öncesi hazırlıklar, ve baskıya uygun çıktılar üretmek Araştırma, inceleme Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
14 Dijital ortamlar için çalışmalar yapmak (Web ve sosyal medya) Araştırma, inceleme Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
15 Dergi ve gazete gibi çoklu sayda tasarım çalışmaları Araştırma, inceleme Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Uygulama Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Uygulama Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 116
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,64
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 17.02.2025 02:17