AIS226 Masaüstü Yayıncılık

5 AKTS - 2-1 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod AIS226
Ad Masaüstü Yayıncılık
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. Serkan BULUT
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Öğr. Gör. ERDOĞAN GÜRDAL (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Temel dijital yayıncılık ilkelerini anlama ve bir online ortamda uygulayabilme becerisi kazandırmak. Dijital yayıncılıkta yayına yönelik hedef kitlenin beklentilerini ve özelliklerini belirlemek.

Dersin İçeriği

Temel dijital yayıncılık yöntemlerinin öğretilmesi

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Hall, F. (2014). Dijital yayıncılık. Profil Yayıncılık, Çeviri: Türkan Çolak, İstanbul. Yüksel, O. (2014). İnternet gazeteciliği ve blog yazarlığı. Sinemis. Handley, A., & Chapman, C. C. (2019). Dijital Çağda İçerik Yönetiminin Kuralları, Çev. Zeynep Kökkaya, İstanbul: Mediacat Kitapları. Dijital Fark Gündelik Hayatta Dijitalleşme ve Medya Etkileri Kuramı

Notlar

Gümüş, S., Erdoğdu, E., & Bozkurt, A. (2017). Dijital yayıncılık ve dijital yayıncılık araçları. In Web Yayıncılığı (pp. 96-125). Anadolu Üniversitesi. Online kaynaklar ve ders ile ilgili videolar.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Dijital yayıncılıkta temel platformları açıklar
ÖÇ02 Dijital yayıncılık alanında temel kavramları açıklar
ÖÇ03 Dijital bir metni uygun dijital ortamlar için tekrar tasarlar
ÖÇ04 İçerik yönetim sistemlerini açıklar
ÖÇ05 Dijital içerik analiz yöntemlerinin temel araçlarını açıklar
ÖÇ06 Geleneksel ve dijital medya ortamlarının temel farklarını kendi ifadeleri ile açıklar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Radyo, televizyon ve sinema alanında uygulanan araştırma yöntem ve teknikleriyle diğer kaynaklarda desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İletişim alanına dair bilgiye sahiptir. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Görsel ve işitsel yayıncılığa ilişkin program yapım ve yönetim ile ilgili bilgiye sahiptir. 4
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sinema, televizyon ve radyo sektöründe kullanılabilecek çeşitli türlerde senaryo yazma, program hazırlama konusunda beceri kazanır. 4
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Radyo, televizyon ve sinema alanında eleştirel düşünme ve yorumlama becerisi kazanır.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sosyal bilimlerin farklı alanlarını kendi uzmanlık alanına uyarlayarak araştırma yapar. 3
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Görsel ve işitsel alana ilişkin her tür içeriği tasarımdan, kurgu yapım ve yayın aşamasına kadar sonuçlandırma becerisi kazanır. 3
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanına ilişkin sanat, estetik, hukuk ve genel kültür bilgileri arasında bağlantı kurar.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yayın ve yapım teknolojilerini kullanma becerisine sahiptir. 5
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanında hem bireysel hem de takım halinde çalışır.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Ulusal ve uluslararası düzeyde toplumsal sorunları takip ederek mesleki çalışmalarına uyarlar.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İletişim teknolojilerini kullanma, değişimleri izleme ve kendini sürekli geliştirme yetkinliği kazanır. 4
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Disiplinlerarası bakış açısıyla alanındaki uygulamalarda kendisinden beklenen çalışmaları bir ekip üyesi olarak yürütebilir. 4
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. 5
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Kazandığı bilimsel formasyonla görsel ve işitsel içerikler üretir.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Bir filmi, bir senaryoyu ya da bir televizyon programını teknik, estetik ve ideolojik açıdan çözümleyebilir.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki uygulamalarında etik ilkelere bağlı, önyargılardan uzak, ayrımcılığa karşıdır. 5
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, kültürel mirasa sahip çıkar.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Kalite yönetim süreçleri ve iş sağlığı/güvenliğine uygun olarak stüdyo, set gibi çalışma ortamlarını hazırlar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin tanıtımı; dersin müfredat içindeki önemi ve diğer dersler ile etkileşiminin vurgulanması, dijital medyaya genel bir giriş. Dersle ilgili materyal hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Geleneksel ve Dijital Medya Ortamları Dersle ilgili materyallerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
3 Dijital Yayıncılıkta Kavramlar ve Kuramlar Araştırma, inceleme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
4 Medyada İçerik Üretimi ve Tüketimi Araştırma, inceleme Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
5 İçerik Türleri, Yönetim Sistemleri ve Örnekleri Araştırma, okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
6 Blog Kurulumu ve Word Press Örneği 1 Araştırma, okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
7 Blog Kurulumu ve Word Press Örneği 2 Okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
8 Ara Sınav Uygulama Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Arama Motoru Optimizasyonu 1 (SEO) Araştırma, inceleme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
10 Arama Motoru Optimizasyonu (SEO) 2 Araştırma, inceleme Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
11 Google AdSense ve Google Analytics Araştırma, inceleme Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
12 Öğrenci projelerinin sunumu ve değerlendirmesi 1 Araştırma, inceleme Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
13 Öğrenci projelerinin sunumu ve değerlendirmesi 2 Araştırma, inceleme Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
14 Öğrenci projelerinin sunumu ve değerlendirmesi 3 Araştırma, inceleme Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
15 Öğrenci projelerinin sunumu ve değerlendirmesi 4 Araştırma, inceleme Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Uygulama Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Uygulama Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 116
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,64
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 17.05.2024 02:24