AIS329 Sosyal Medya Yönetimi

5 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim İLETİŞİM FAKÜLTESİ
RADYO, TELEVİZYON VE SİNEMA PR.
Kod AIS329
Ad Sosyal Medya Yönetimi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket S Seçmeli
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. Dürdane Merve TARLABÖLEN SOLMAZ
Dersin Öğretim Elemanı Doç. Dr. BATU ANADOLU (Güz) (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Dijital medyanın kullanım alanlarını ve kullanım amaçlarını, dünyadan ve Türkiyeden örnekler üzerinden ortaya koymak ve dijital medya araçları ve platformları üzerinden uygulama yapmaktır. Dijital medyanın önemli bir parçası olan sosyal medya reklamcılığı ve e-posta reklamcılığı konularında gerçek hayattan markalar üzerinden uygulama yapılması hedeflenmektedir.

Dersin İçeriği

Derste öncelikle müşteri yolculuğu, hedef müşteri analizi, pazarlama amaç ve hedefi belirleme konuları ele alınır. Sosyal medya pazarlaması Facebook ve Instagram üzerinden uygulamalı olarak açıklanır. E-posta pazarlaması konusu incelenir. Sosyal medyada kriz yönetimi de incelenir. Bir markanın sosyal medya stratejisini ve taktiksel planını belirleme ve seçilmiş sosyal medya platformları üzerinden gerçeğe uygun içerikler üretme pratiği kazandırılır.

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul yoktur.

Kaynaklar

Manovich, L. (2014). “Medya Nasıl Yeni Medya Oldu?” içinde İletişim Tarihi, Teknoloji, Kültür, Toplum, (Ed: D. Crowley ve P. Heyer). Siyasal Kitabevi, İstanbul. (s.467-471)

Notlar

Binark, M. (ed.) (2014). Yeni Medya Çalışmalarında Araştırma Yöntem ve Teknikleri, Ayrıntı Yay., İstanbul.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Sosyal medya araç ve platformlarını sınıflar.
ÖÇ02 Farklı sosyal medya platformları için pazarlama stratejisi ve taktikleri tasarlar.
ÖÇ03 Belirli bir sosyal medya platformu için içerik geliştirir.
ÖÇ04 Etkili sosyal medya pazarlama kampanyaları geliştirir.
ÖÇ05 Sosyal medya pazarlama kampanyalarının sonuçlarını analiz eder.
ÖÇ06 Sosyal medya araç ve platformlarını etkili bir şekilde planlar.
ÖÇ07 Sosyal medyada kriz yönetimini tanımlar.
ÖÇ08 Sosyal medyada kriz yönetimi örneklerini karşılaştırır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Radyo, televizyon ve sinema alanında uygulanan araştırma yöntem ve teknikleriyle diğer kaynaklarda desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri tanımlar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İletişim alanına dair temel kavramları bilir. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Görsel ve işitsel yayıncılığa ilişkin program yapım ve yönetim ile ilgili bilgileri hatırlar. 3
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sinema, televizyon ve radyo sektöründe kullanılabilecek çeşitli türlerde senaryo ve program tasarlar.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Radyo, televizyon ve sinema alanını eleştirel düşünme çerçevesinde yorumlar.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sosyal bilimlerin farklı alanlarını kendi uzmanlık alanına uyarlayarak araştırır.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Görsel ve işitsel yayıncılığa ilişkin program yapım ve yönetim ile ilgili temel bilgileri açıklar. 5
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanına dair sanat, estetik, hukuk ve genel kültür bilgilerini ilişkilendirir. 3
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yayın ve yapım teknolojilerini kullanır. 2
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanında hem bireysel hem de takım halinde çalışır. 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Ulusal ve uluslararası düzeyde toplumsal sorunları mesleki çalışmalarına uyarlar.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İletişim teknolojilerini kullanma, değişimleri izleme ve kendini sürekli geliştirme yetkinliği kazanır. 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Disiplinlerarası bakış açısıyla alanındaki uygulamalarda kendisinden beklenen çalışmaları bir ekip üyesi olarak yürütür. 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 4
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Kazandığı bilimsel formasyonla görsel ve işitsel içerikler üretir. 5
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Bir filmi, bir senaryoyu ya da bir televizyon programını teknik, estetik ve ideolojik açıdan çözümler.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki uygulamalarında etik ilkelere bağlı, önyargılardan uzak, ayrımcılığa karşıdır.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sosyal, kültürel hakların evrenselliğini, sosyal adalet bilincini ve kültürel mirası savunur.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Kalite yönetim süreçleri ve iş sağlığı/güvenliğine uygun olarak stüdyo, set gibi çalışma ortamlarını hazırlar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin tanıtımı; dersin müfredat içindeki önemi ve diğer dersler ile etkileşiminin vurgulanması, yeni medyaya dair temel kavramların hatırlanması Ders notu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Yeni medya ve sosyal medyanın kısa tarihi Ders notu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Küresel dijital medya raporları Digital 2020: Global Overview Report (We Are Social and Hootsuite) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay
4 Müşteri yolculuğu ve müşteri profili (persona) belirleme Schaffer, Neal (2013). Maximize Your Social. New Jersey: John Wiley and Sons. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Sosyal medya stratejisi ve taktikleri geliştirmek Schaffer, Neal (2013). Maximize Your Social. New Jersey: John Wiley and Sons. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 En iyi sosyal medya kampanyalarından örnekler I Ders notu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay, Benzetim
7 En iyi sosyal medya kampanyalarından örnekler II Ders notu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay, Benzetim
8 Ara Sınav Yazılı sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Facebook Reklamcılığı Ders notu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay
10 Instagram reklamcılığı Ders notu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay, Tartışma
11 Facebook ve Instagram Reklamcılığında Bütçe Ders notu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 E-posta reklamcılığı Ders notu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay
13 Sosyal medyada kriz yönetimi Ders notu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay, Beyin Fırtınası, Problem Çözme
14 Öğrenci projelerinin sunumu ve değerlendirmesi Ders notu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme
15 Öğrenci projelerinin sunumu ve değerlendirmesi II Ders notu Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Gösteri, Proje Temelli Öğrenme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Yazılı sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Yazılı sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri

Değerlendirme Türü Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi
1. Ara Sınav 100 40
Genel Değerlendirme
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam 100 40
1. Yıl Sonu Sınavı - 60
Genel Toplam - 100


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 114
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,56
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 28.02.2025 01:40