Genel Bilgi
Kod | AIS312 |
Ad | Web Tasarımı |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. SEVDA ÜNAL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. SEVDA ÜNAL
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Web Tasarım dersinin amacı, öğrencilere modern web tasarımının temel ilkelerini, araçlarını ve teknolojilerini kullanarak etkili ve kullanıcı dostu web siteleri oluşturma becerisi kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
HTML ile web sayfalarının yapısını oluşturma, CSS ile stil ve düzen oluşturma, JavaScript ile etkileşim ekleme, Responsive tasarım teknikleriyle farklı cihazlara uyumlu web siteleri oluşturma ve erişilebilirlik ile SEO ilkelerini uygulama konuları işlenecektir.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Aydemir, M. (2009). Web tasarım rehberi. Kodlab.Balaban, Erkan. (2011) Web Tasarım Kılavuzu. İstanbul: Pusula Yayınları.
Notlar
Duckett,Jon. (2011). HTML and CSS: Design and Build Websites. USA: John Wiley & Sons.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | HTML ve CSS aracılığıyla temel düzeyde web sayfaları tasarlar. |
ÖÇ02 | Sayfaları görsel olarak düzenler. |
ÖÇ03 | JavaScript ile web sayfalarına etkileşimli öğeler (örneğin, form doğrulama, animasyonlar) ekler. |
ÖÇ04 | Responsive (duyarlı) tasarım tekniklerini kullanarak farklı cihazlara uyumlu web siteleri geliştirir. |
ÖÇ05 | Web tasarımında erişilebilirlik ilkelerini uygular. |
ÖÇ06 | SEO (Arama Motoru Optimizasyonu) temel ilkelerini web sayfalarına uygular. |
ÖÇ07 | Arama motorlarını optimize eder. |
ÖÇ08 | Web tasarımında ihtiyaç duyulan temel araçları (örneğin, metin editörleri, tarayıcı geliştirici araçları) etkili bir şekilde kullanır. |
ÖÇ09 | Web tasarım sürecinde karşılaşılan sorunlara çözüm üretir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Radyo, televizyon ve sinema alanında uygulanan araştırma yöntem ve teknikleriyle diğer kaynaklarda desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri tanımlar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İletişim alanına dair temel kavramları bilir. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel ve işitsel yayıncılığa ilişkin program yapım ve yönetim ile ilgili bilgileri hatırlar. | 3 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sinema, televizyon ve radyo sektöründe kullanılabilecek çeşitli türlerde senaryo ve program tasarlar. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Radyo, televizyon ve sinema alanını eleştirel düşünme çerçevesinde yorumlar. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sosyal bilimlerin farklı alanlarını kendi uzmanlık alanına uyarlayarak araştırır. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel ve işitsel yayıncılığa ilişkin program yapım ve yönetim ile ilgili temel bilgileri açıklar. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanına dair sanat, estetik, hukuk ve genel kültür bilgilerini ilişkilendirir. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yayın ve yapım teknolojilerini kullanır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanında hem bireysel hem de takım halinde çalışır. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Ulusal ve uluslararası düzeyde toplumsal sorunları mesleki çalışmalarına uyarlar. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İletişim teknolojilerini kullanma, değişimleri izleme ve kendini sürekli geliştirme yetkinliği kazanır. | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Disiplinlerarası bakış açısıyla alanındaki uygulamalarda kendisinden beklenen çalışmaları bir ekip üyesi olarak yürütür. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 5 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kazandığı bilimsel formasyonla görsel ve işitsel içerikler üretir. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bir filmi, bir senaryoyu ya da bir televizyon programını teknik, estetik ve ideolojik açıdan çözümler. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki uygulamalarında etik ilkelere bağlı, önyargılardan uzak, ayrımcılığa karşıdır. | 3 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sosyal, kültürel hakların evrenselliğini, sosyal adalet bilincini ve kültürel mirası savunur. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kalite yönetim süreçleri ve iş sağlığı/güvenliğine uygun olarak stüdyo, set gibi çalışma ortamlarını hazırlar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin içeriği ve kaynak tanıtımı | Ders bilgi paketini okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
2 | Web Tasarımına Giriş: Temel Kavramlar, Web Teknolojilerine Genel Bakış | Web tasarımı ve temel teknolojiler hakkında genel bir araştırma yapılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay |
3 | HTML Temelleri: Etiketler, Yapısal Elemanlar, Metin Biçimlendirme | HTML temel etiketleri hakkında okuma yapılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
4 | HTML: Listeler, Tablolar, Formlar | HTML listeler, tablolar ve formlar hakkında ön çalışma yapılması. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Anlatım |
5 | CSS Temelleri: Seçiciler, Renkler, Yazı Tipleri, Box Model | CSS temel kavramları hakkında okuma yapılması. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Anlatım |
6 | CSS : Flexbox, Grid Layout, Pozisyonlandırma | Flexbox ve Grid Layout hakkında ön çalışma yapılması. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
7 | Responsive Tasarım: Medya Sorguları, Mobil Uyumlu Tasarım | Responsive tasarım ilkeleri hakkında okuma yapılması. | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Anlatım |
8 | Ara Sınav | Tüm konuların tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | JavaScript Temelleri: Değişkenler, Koşullar, Döngüler, Fonksiyonlar | JavaScript temel kavramları hakkında ön çalışma yapılması. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Anlatım |
10 | JavaScript ile DOM Manipülasyonu: Element Seçme, Olay Yönetimi | DOM ve olay yönetimi hakkında okuma yapılması. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
11 | Web Tasarımında Erişilebilirlik: WAI-ARIA, Semantik HTML | Web Tasarımında Erişilebilirlik: WAI-ARIA, Semantik HTML | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması |
12 | SEO (Arama Motoru Optimizasyonu): Temel İlkeler ve Uygulamalar | SEO temel ilkeleri hakkında okuma yapılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
13 | Web Tasarım Araçları: Metin Editörleri | Web tasarım araçları hakkında ön çalışma yapılması. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | Web Tasarım Araçları: Tarayıcı Geliştirici Araçları | Web tasarım araçları hakkında ön çalışma yapılması. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | Proje Geliştirme: HTML, CSS, JavaScript Kullanarak Tam Bir Web Sitesi | Proje için gerekli araştırma ve planlamanın tamamlanması. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final Proje Sunumları ve Değerlendirme | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final Proje Sunumları ve Değerlendirme | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 116 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,64 | ||
AKTS | 5 AKTS |