Genel Bilgi
Kod | YLAAT702 |
Ad | Tez Çalışması |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 24 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Tez Çalışması |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. NAZIM AKSAKER |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bilimsel bir araştırmanın nasıl olması gerektiğini uygulayarak öğrenmesini sağlamak ve tez çalışmasını gerçekleştirmek
Dersin İçeriği
Tez konusu ile ilgili yayınları okumak ve üzerinde yorumlar yapmak, Tez konusuna bağlı olarak öğrencinin teorik ve/veya gözlemsel çalışmaları gerçekleştirmesi
Dersin Ön Koşulu
yüksek lisans derslerini tamamlamış olmak
Kaynaklar
Tez konusu ile ilgili yayınlar
Notlar
Tez konusu ile ilişkili olan önceki tez çalışmaları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tez konusu ile ilgili verilerin toplanması, değerlendirilmesi, yayımlanması aşamalarında bilimsel ve etik değerleri gözetebilmek. |
ÖÇ02 | Tez konusunda karşılaştığı bir sorunu çözmek için yöntem kurgulayabilme, geliştirebilme, sonuçları değerlendirebilme becerisi. |
ÖÇ03 | Tez konusu ile ilgili aradığı bilgiye ulaşabilme becerisi. |
ÖÇ04 | Tez konusunda edindiği bilgileri değerlendirebilme, geliştirebilme ve bunları kullanabilme becerisi. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili bilim dallarını ve kullanılmakta olan kuramsal ve gözlemsel yöntemleri bilmek ve uygulamak. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik, Matematik, Uzay Bilimleri ve Teknolojileri konularında, edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek, ihtiyaçları belirlemek, öğrenimini yaşam boyu sürdürmeye çalışmak, gelişmeleri izlemek ve güncel bilgilere ulaşmada teknolojiyi etkin biçimde kullanmak. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Astronomi ve Uzay Bilimleri ile ilgili alanlarda tez çalışmaları projeler yapmak, konulara ilişkin düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm yollarını, nicel ve nitel verilerle desteklemek. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sözlü ve yazılı iletişim kurmak; en az bir yabancı dili kullanarak bilgi ve iletişim teknolojileri alanındaki gelişmeleri ve meslektaşları ile iletişim becerileri geliştirmek. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Astronomi ve Uzay Bilimleri alanında kazanılan becerilere yönelik bilimsel ve teknolojik materyalleri tasarlamak ve geliştirmek. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleme ve bunları uygulama. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yazılı, kalıcı, güvenilir ve doğru kaynaklardan bilgiye erişebilme ve bilgi kaynaklarını kullanabilme. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplin içi ve disiplinler arası grup çalışmaları yapabilme, etkin çalışabilme ve zamanı etkin kullanabilme | 4 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sorumluluk alma, bağımsız davranma ve yaratıcılık becerisi kazanma. | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki sorumluluk ve etik bilinci geliştirmek. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel fiziksel etkileşimlerle ışınım süreçleri arasında bağlantı kurarak kaydedilen fotonlardan kaynağın özelliklerine ve evrimine ilişkin bilgi türetebilme. | 2 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir bütün olarak evrenin ve içerdiği cisimlerin yapısı, oluşumu ve evrimini bilimsel yöntemlerle çok yönlü değerlendirebilme. | 3 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Verinin toplanması, analiz edilmesi ve yorumlanması ile ilgili süreçleri kavrayıp uygulayabilme. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tez konusuna yönelik çalışmalar-I | konuyla ilgili yayınların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Tez konusuna yönelik çalışmalar-II | konuyla ilgili yayınların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Tez konusuna yönelik çalışmalar-III | konuyla ilgili yayınların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
4 | Tez konusuna yönelik çalışmalar-IV | konuyla ilgili yayınların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
5 | Tez konusuna yönelik çalışmalar-V | konuyla ilgili yayınların okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Tez konusuna yönelik çalışmalar-VI | konuyla ilgili yayınların okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Tez konusuna yönelik çalışmalar-VII | konuyla ilgili yayınların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
|
9 | Tez konusuna yönelik çalışmalar-VIII | konuyla ilgili yayınların okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Tez konusuna yönelik çalışmalar-IX | konuyla ilgili yayınların okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Tez konusuna yönelik çalışmalar-X | konuyla ilgili yayınların okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Tez konusuna yönelik çalışmalar-XI | konuyla ilgili yayınların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Tez konusuna yönelik çalışmalar-XII | konuyla ilgili yayınların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
14 | Tez konusuna yönelik çalışmalar-XIII | konuyla ilgili yayınların okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Tez konusuna yönelik çalışmalar-XIV | konuyla ilgili yayınların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 6 | 84 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 16 | 26 | 416 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 2 | 8 | 16 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 608 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 24,32 | ||
AKTS | 24 AKTS |