Genel Bilgi
Kod | AA026 |
Ad | Astrokimya II |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. BİLGEHAN GÜZEL |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı öğrencilere astronomi ve kimya bilimlerinin arasındaki ilişkiyi kavratmaktır.
Dersin İçeriği
Astronomi ve kimya bilimlerinin arasındaki ilişki bu dersin içeriğini oluşturur.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Introduction to Astrochemistry, Satoshi Yamamoto
Notlar
Astrochemistry: From The Big Bang To The Present Day, Claire Vallance
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Uzayda var olduğu bilinen alkol, asit, aldehitler ve keton gibi birçok organik molekül hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ02 | Elektromagnetik karışmanın uzaydaki maddelerin spektroskopik incelemelere etkisini kavrar. |
ÖÇ03 | Uzaydaki maddeler üzerinde yapılan spektroskopik incelemelerin nasıl yapıldığını kavrar. |
ÖÇ04 | Dünya dışında bulunan kimyasal elementleri, kimyasal maddeleri açıklar. |
ÖÇ05 | Astronomi ve kimya bilimlerinin arasındaki ilişkiyi kavrar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili bilim dallarını ve kullanılmakta olan kuramsal ve gözlemsel yöntemleri bilmek ve uygulamak. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik, Matematik, Uzay Bilimleri ve Teknolojileri konularında, edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek, ihtiyaçları belirlemek, öğrenimini yaşam boyu sürdürmeye çalışmak, gelişmeleri izlemek ve güncel bilgilere ulaşmada teknolojiyi etkin biçimde kullanmak. | 1 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Astronomi ve Uzay Bilimleri ile ilgili alanlarda tez çalışmaları projeler yapmak, konulara ilişkin düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm yollarını, nicel ve nitel verilerle desteklemek. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sözlü ve yazılı iletişim kurmak; en az bir yabancı dili kullanarak bilgi ve iletişim teknolojileri alanındaki gelişmeleri ve meslektaşları ile iletişim becerileri geliştirmek. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Astronomi ve Uzay Bilimleri alanında kazanılan becerilere yönelik bilimsel ve teknolojik materyalleri tasarlamak ve geliştirmek. | 1 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleme ve bunları uygulama. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yazılı, kalıcı, güvenilir ve doğru kaynaklardan bilgiye erişebilme ve bilgi kaynaklarını kullanabilme. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplin içi ve disiplinler arası grup çalışmaları yapabilme, etkin çalışabilme ve zamanı etkin kullanabilme | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sorumluluk alma, bağımsız davranma ve yaratıcılık becerisi kazanma. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki sorumluluk ve etik bilinci geliştirmek. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel fiziksel etkileşimlerle ışınım süreçleri arasında bağlantı kurarak kaydedilen fotonlardan kaynağın özelliklerine ve evrimine ilişkin bilgi türetebilme. | 1 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir bütün olarak evrenin ve içerdiği cisimlerin yapısı, oluşumu ve evrimini bilimsel yöntemlerle çok yönlü değerlendirebilme. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Verinin toplanması, analiz edilmesi ve yorumlanması ile ilgili süreçleri kavrayıp uygulayabilme. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Yoğun prestellar çekirdekler | Ders kitabının ilgili bölümü çalışılmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
2 | Soğuk protostellar zarflar | Ders kitabının ilgili bölümü çalışılmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
3 | Şoklar, jetler ve outows I | Ders kitabının ilgili bölümü çalışılmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
4 | Şoklar, jetler ve outows II | Ders kitabının ilgili bölümü çalışılmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
5 | Sıcak protostellar zarflar, sıcak çekirdekler I | Ders kitabının ilgili bölümü çalışılmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
6 | Sıcak protostellar zarflar, sıcak çekirdekler II | Ders kitabının ilgili bölümü çalışılmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
7 | Protoplanetary diskler I | Ders kitabının ilgili bölümü çalışılmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınav | Önceki sınav soruları çözülmeli | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
9 | Protoplanetary diskler II | Ders kitabının ilgili bölümü çalışılmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
10 | Gezegen yapı taşları I | Ders kitabının ilgili bölümü çalışılmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
11 | Gezegen yapı taşları II | Ders kitabının ilgili bölümü çalışılmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
12 | Kuyruklu yıldızlar, gezegenimiz I | Ders kitabının ilgili bölümü çalışılmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
13 | Kuyruklu yıldızlar, gezegenimiz II | Ders kitabının ilgili bölümü çalışılmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
14 | Exoplanetary atmosferler I | Ders kitabının ilgili bölümü çalışılmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
15 | Exoplanetary atmosferler II | Ders kitabının ilgili bölümü çalışılmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Önceki sınav soruları çözülmeli | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Önceki sınav soruları çözülmeli | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |