Genel Bilgi
Kod | EFR518 |
Ad | Makale Değerlendirme |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. FATMA AYDINOĞLU |
Dersin Amacı / Hedefi
Bilimsel bir makalenin nasıl değerlendirilmesi, literatürleri tartışma ve sunma yeteneğini kazanmaları amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Farmakoloji alanında güncel bilimsel gelişmeler, bilimsel bir makalenin değerlendirilmesi ve sunumu, güncel makalelerin tartışılması
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Pubmed
Notlar
scopus
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Farmakoloji ile ilgili bilimsel bir araştırma makalesini sunabilme becerisi kazanır. |
ÖÇ02 | Makaleyi analitik olarak değerlendirebilme, tartışabilme ve yorumlayabilme becerisine sahip olur. |
ÖÇ03 | Bilimsel toplantılarda makale sunumu yapar. |
ÖÇ04 | Bilimsel makale bölümlerini açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlaçların etki mekanizmalarını, farmakokinetik ve farmakodinamik etkilerini açıklar. | |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Farmakoloji alanında etik ve yasal ilkelere uygun davranır. | 3 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Farmakoloji alanında bir araştırmayı projelendirebilir, yürütebilir ve verileri analiz edip yorumlayabilir. | 3 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Akılcı ilaç kullanımda etkin rol oynar, ilacın doğru kullanımına yönelik hastaya danışmanlık hizmeti verir. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Farmakoloji alanındaki güncel gelişmeleri veya çalışmalarını, yazılı, sözlü olarak aktarabilir. | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farmakoloji alanında bilimsel literatur ve güncel gelişmeleri takip eder. | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlaçların etkileri, etki mekanizmaları ve ilaç etkileşimleri arasında ilişki kurar. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çeşitli hastalıkların fizyopatolojisini açıklar ve bu hastalıkların tedavisinde kullanılan ilaçları değerlendirir. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İyi laboratuvar uygulamalarını bilir ve kullanır. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Farmakoloji alanında edindiği teorik ve uygulamalı bilgilerini kullanır. | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İnvitro/invivo hayvan çalışmalarında yer alabilme becerisine sahip olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin önemi, işleyişi ve değerlendirme yönteminin öğrenciye açıklanması. | Konuyla ilgili araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
2 | Makale Sunumu | Farmakoloji alanında literatür gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
3 | Literatür tarama: Veri Tabanları | Konuyla ilgili araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
4 | Literatür Tarama | Literature tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
5 | Bilimsel araştırma makalesi | Literatürün gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Bilimsel araştırma makalesinin değerlendirilmesi | Literatürün gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Bilimsel araştırma makalesi tartışma ve yorumlama | Literatürün gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınavlar | Ders notlarına çalışılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Sunum Örnekleri | sunum örneklerinin değerlendirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
10 | Sunum nasıl hazırlanır | Sunum hazırlama pratiği | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
11 | Makale Sunumları-1 | Sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
12 | Makale Sunumları-2 | Sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
13 | Makale Sunumları-3 | Sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
14 | Makale Tartışma-1 | Makale değerlendirme | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | Makale Tartışma-2 | Literatürü gözden geçirme | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
16 | Değerlendirme | Literatür değerlendirme ve sunum hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Literatür değerlendirme ve sunum hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |