Genel Bilgi
Kod | EFR730 |
Ad | Yüksek Lisans Tezi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 25 AKTS |
Yerel Kredi | 25 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Tez Çalışması |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. FATMA AYDINOĞLU |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencinin ilgisine yönelik olarak tez konusunun belirlenmesi, doğru ve ekonomik bir şekilde gerçekleştirilmesine olanak tanımak, öğrencinin ihtiyaçlarına dönük her türlü ekipmanın doğru kullanımını sağlayarak yüksek lisans tez projesinin hazırlanması, yürütülmesi ve yayımlanması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Literatür tarama, hipotez belirleme, tez projesini yazma, tez çalışmalarını gerçekleşme, çalışma verilerini analiz etme, tez sonuçlarını değerlendirme ve yorumlama.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
TÜBİTAK
Notlar
Pubmed Sciendirect Scopus
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tez çalışması için gerekli evrensel kuralları kavrar. |
ÖÇ02 | Bilimsel çalışmalarda etik kuralları uygular. |
ÖÇ03 | Farmakoloji alanında bilimsel bir araştırma planlar. |
ÖÇ04 | Bilimsel bir araştırma projesini gerçekleştirir. |
ÖÇ05 | Bilimsel bir araştırma projesinin verilerini istatiksel olarak analizini yapar. |
ÖÇ06 | Tezin yazımını gerçekleştirir. |
ÖÇ07 | Bilimsel proje sonucunu yazılı ve sözlü olarak bilimsel ortamda sunar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlaçların etki mekanizmalarını, farmakokinetik ve farmakodinamik etkilerini açıklar. | |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Farmakoloji alanında etik ve yasal ilkelere uygun davranır. | 5 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Farmakoloji alanında bir araştırmayı projelendirebilir, yürütebilir ve verileri analiz edip yorumlayabilir. | 5 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Akılcı ilaç kullanımda etkin rol oynar, ilacın doğru kullanımına yönelik hastaya danışmanlık hizmeti verir. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Farmakoloji alanındaki güncel gelişmeleri veya çalışmalarını, yazılı, sözlü olarak aktarabilir. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farmakoloji alanında bilimsel literatur ve güncel gelişmeleri takip eder. | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlaçların etkileri, etki mekanizmaları ve ilaç etkileşimleri arasında ilişki kurar. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çeşitli hastalıkların fizyopatolojisini açıklar ve bu hastalıkların tedavisinde kullanılan ilaçları değerlendirir. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İyi laboratuvar uygulamalarını bilir ve kullanır. | 3 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Farmakoloji alanında edindiği teorik ve uygulamalı bilgilerini kullanır. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İnvitro/invivo hayvan çalışmalarında yer alabilme becerisine sahip olur. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş | Literatür Değerlendirme | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası |
2 | Literatür tarama-1 | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası |
3 | Literatür tarama-2 | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
4 | Literatür tarama-3 | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
5 | Literatür tartışma | Literatür gözden geçirme | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası |
6 | Literatür değerlendirme | Literatür gözden geçirme | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
7 | Tez çalışmasının planlanması | Literatür ve yöntem değerlendirme | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınavlar | Rapor hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
9 | Tez ile ilgili ön veri çalışması | Yöntem belirleme | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma |
10 | Ön verilerin sunumu | Ön verilerin değerlendirilmesi ve sunum haline getirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
11 | Tez çalışmaları-1 | Literatür değerlendirme | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Tartışma |
12 | Tez çalışmaları-2 | Literatür değerlendirme | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Tartışma |
13 | Tez çalışmaları-3 | literatür değerlendirme | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Gösterip Yaptırma |
14 | Bulguların değerlendirilmesi | Bulguların hesaplanması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
15 | Sonuçların yorumlanması | Literatür değerlendirme | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası, Tartışma |
16 | Tezin yayınlanması | Sunum Hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sunum Hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 20 | 280 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 20 | 300 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 15 | 15 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 625 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 25,00 | ||
AKTS | 25 AKTS |