Genel Bilgi
Kod | EFR710 |
Ad | Uzmanlık Alan Dersi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Uzmanlik Alan |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. HACER SİNEM BÜYÜKNACAR |
Dersin Amacı / Hedefi
Eczacılık Farmakolojisi alanında araştırma projesi planlama ve yürütme konusunda beceri kazanır ve tez çalışmalarına yönelik literatür bilgilerini araştırma becerisine sahip olur.
Dersin İçeriği
Tez konusunu seçimi, tez ile ilgili bilimsel bilginin araştırılması, literatürlerin değerlendirilmesi, tezin hazırlanması ve sunumu
Dersin Ön Koşulu
yoktur.
Kaynaklar
1-Tez konusu ve araştırma projesi ile ilgili tüm bilimsel kaynaklar
Notlar
pubmed
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bilimsel etik ve çalışma disiplini kazanır. |
ÖÇ02 | Literatür tarama ve değerlendirme yollarını kavrar. |
ÖÇ03 | Bilimsel bilgiye ulaşabilme becerisi kazanır. |
ÖÇ04 | Tez yazım kurallarını öğrenir. |
ÖÇ05 | Araştırmadan elde edilen sonuçları tablo ve grafik ile sunma becerisi kazanır. |
ÖÇ06 | Tez konusu ile ilgili bilgileri tartışır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlaçların etki mekanizmalarını, farmakokinetik ve farmakodinamik etkilerini açıklar. | 3 |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Farmakoloji alanında etik ve yasal ilkelere uygun davranır. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Farmakoloji alanında bir araştırmayı projelendirebilir, yürütebilir ve verileri analiz edip yorumlayabilir. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Akılcı ilaç kullanımda etkin rol oynar, ilacın doğru kullanımına yönelik hastaya danışmanlık hizmeti verir. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Farmakoloji alanındaki güncel gelişmeleri veya çalışmalarını, yazılı, sözlü olarak aktarabilir. | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farmakoloji alanında bilimsel literatur ve güncel gelişmeleri takip eder. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlaçların etkileri, etki mekanizmaları ve ilaç etkileşimleri arasında ilişki kurar. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çeşitli hastalıkların fizyopatolojisini açıklar ve bu hastalıkların tedavisinde kullanılan ilaçları değerlendirir. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İyi laboratuvar uygulamalarını bilir ve kullanır. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Farmakoloji alanında edindiği teorik ve uygulamalı bilgilerini kullanır. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İnvitro/invivo hayvan çalışmalarında yer alabilme becerisine sahip olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ders tanıtım ve uygulama, değerlendirme bilgilerinin öğrenciye açıklanması. | İlgili literatür ve kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
2 | Uzmanlık alanında bilimsel çalışmayla ilgili ön hazırlık | İlgili literatür ve kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Uzmanlık alanında bilimsel çalışma planlamak | İlgili literatür ve kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Kaynaklara ulaşma yöntemleri | İlgili literatür ve kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | İlgili konuda kaynak tarama | İlgili literatür ve kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Uzmanlık alanıyla ilgili bilimsel kaynaklara ulaşabilme | İlgili literatür ve kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | İlgili kaynakları okuma, tarama | İlgili literatür ve kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | İlgili literatür ve kaynakları okuma | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi |
9 | Kaynak tarama sonucunda alan ile ilgili problemlerin belirlenmesi | İlgili literatür ve kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Uzmanlık alanıyla ilgili metodolojik bilgiler | İlgili literatür ve kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
11 | Kaynak tarama sonucunda problemlerin saptanması | İlgili literatür ve kaynakları | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Uzmanlık alanıyla ilgili kaynakları yazabilme | İlgili literatür ve kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Araştırma için uygun yöntemin belirlenmesi | İlgili literatür ve kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Bilimsel makale yazım yolları | İlgili literatür ve kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Uzmanlık alanıyla ilgili istatistiksel değerlendirme | İlgili literatür ve kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Genel Tekrar | Öğrenci sunumları ve peformans değerlendirme | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Sözlü Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavı | Öğrenci sunumları ve peformans değerlendirme | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 5 | 70 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 119 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,76 | ||
AKTS | 5 AKTS |