Genel Bilgi
Kod | EFR510 |
Ad | Bilimsel Araştırma Proje ve Makale Nasıl Yazılır |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. NURAN ÖĞÜLENER |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin sonunda öğrencilerin, bilimsel araştırma projesi hazırlayabilme ve araştırma projesini yayın haline getirebilme aşamalarını aşamalarını açıklayabilme ve uygulayabilmelerini sağlamak amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Bilimsel araştırma projesinin planlanması, gerçekleştirilmesi ve elde edilen sonuçların değerlendirilerek bilimsel yayın haline getirilmesi
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Bilimsel Araştırma Yöntemi: Kavramlar İlkeler Teknikler, Nobel Akademik Yayıncılık, 2020 Bilimsel Araştırma ve Yazma El Kitabı 11. Baskı, Güzem Can Yayınları, 2016
Notlar
Sağlık Bilimlerinde Araştırma Yöntemleri, Hatiboğlu Yayınevi, 2017
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Literatür bilgisinden yararlanarak hipotez oluşturabilir. |
ÖÇ02 | Mevcut literatürleri yorumlayarak hipotezinin özgünlüğünü ve literatür bilgisindeki yerini açıklar. |
ÖÇ03 | Hipotezinin araştırılmasında kullanacağı yöntemleri belirler ve literatür bilgisiyle yöntemlerin güvenilirliğini sunar. |
ÖÇ04 | Proje sonuçlarının bilime yapacağı katkıları tanımlar. |
ÖÇ05 | Projeyi bütçelendirir. |
ÖÇ06 | Bilimsel makalenin bölümlerini tanımlar. |
ÖÇ07 | Bilimsel makale ile ilgili teknik bilgileri açıklar. |
ÖÇ08 | Bilimsel makale yazımında güncel literatür bilgisini kullanır. |
ÖÇ09 | Literatür desteğiyle sonuçları yorumlar ve tartışır. |
ÖÇ10 | Ulusal/Uluslararası düzeyde bilimsel bilgiyi sunar eleştirel düşünme becerisini kullanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlaçların etki mekanizmalarını, farmakokinetik ve farmakodinamik etkilerini açıklar. | |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Farmakoloji alanında etik ve yasal ilkelere uygun davranır. | 3 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Farmakoloji alanında bir araştırmayı projelendirebilir, yürütebilir ve verileri analiz edip yorumlayabilir. | 4 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Akılcı ilaç kullanımda etkin rol oynar, ilacın doğru kullanımına yönelik hastaya danışmanlık hizmeti verir. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Farmakoloji alanındaki güncel gelişmeleri veya çalışmalarını, yazılı, sözlü olarak aktarabilir. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farmakoloji alanında bilimsel literatur ve güncel gelişmeleri takip eder. | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlaçların etkileri, etki mekanizmaları ve ilaç etkileşimleri arasında ilişki kurar. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çeşitli hastalıkların fizyopatolojisini açıklar ve bu hastalıkların tedavisinde kullanılan ilaçları değerlendirir. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İyi laboratuvar uygulamalarını bilir ve kullanır. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Farmakoloji alanında edindiği teorik ve uygulamalı bilgilerini kullanır. | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İnvitro/invivo hayvan çalışmalarında yer alabilme becerisine sahip olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş | Literatür gözden geçirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
2 | Bilimsel Araştırma Projesi | Konu ile ilgili literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
3 | Hipotez ve Araştırma Projesindeki Önemi | Konu ile ilgili literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
4 | Bilimsel Araştırma Projesinin Bölümleri | Konu ile ilgili literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
5 | Bilimsel Araştırma Projesinin Yürütülmesi | Konu ile ilgili literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Bilimsel Verilerin Değerlendirilmesi Ve Sonuçlandırılması | Konu ile ilgili literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası |
7 | Örnek Bilimsel Araştırma Projelerinin Sunumu | Konu ile ilgili literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınavlar | sunumların gözden geçirilmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Bilimsel Araştırma Proje Örnekleri | Konu ile ilgili sunumların gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
10 | Bilimsel Makale Nedir Ve Bölümleri | literatür inceleme | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Anlatım |
11 | Makale Giriş Bölümü Nasıl Yazılır. | Konu ile ilgili literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası |
12 | Makalenin Materyal-Metod Bölümü Nasıl Yazılır. | Konu ile ilgili literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası |
13 | Verilerin Makalede Sunumu Nasıl Yapılır. | literatür değerlendirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Makalenin Tartışma Bölümü Nasıl Yazılır. | literatür değerlendirme | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası, Anlatım |
15 | Öğrenci Makalelerinin Tartışması Ve Analizi | literatür değerlendirme | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
16 | Genel Değerlendirme | sunumların gözdengeçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sunumların gözdengeçirilmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 118 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,72 | ||
AKTS | 5 AKTS |