Genel Bilgi
Kod | YLBMMT701 |
Ad | Tez Çalışması |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 24 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Tez Çalışması |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MUTLU AVCI |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. MUTLU AVCI
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi CABBAR VEYSEL BAYSAL (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi MUSTAFA İSTANBULLU (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. AHMET AYDIN (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. MUSTAFA KEREM ÜN (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. ÇETİN CANPOLAT (F Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Öğr. Gör.Dr. DİLEK SÖNMEZER (G Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Yüksek Lisans derecesi için gerekli tez çalışmasının yapılması.
Dersin İçeriği
Yüksek Lisans Tezinin hazırlanması
Dersin Ön Koşulu
Ders aşamasının tamamlanması.
Kaynaklar
Danışman öğretim üyesinin önereceği dökümanlar
Notlar
Danışman öğretim üyesinin önereceği dökümanlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bilimsel çalışma yapar, bulgu ve sonuçlarını yorumlar. |
ÖÇ02 | Uluslararası indekslere giren dergilerde bilimsel yayın yapar. |
ÖÇ03 | Yüksek Lisans tezi ile ilgili literatür konularına hakimdir. |
ÖÇ04 | Biyomedikal mühendisliği alanında bilimsel yenilikler yapar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tıp ve tıp teknolojileri alanında karşılaşılan bilimsel problemlere, matematik, fen ve mühendislik bilimlerinin güncel ve ileri teknik yaklaşımlarını uygulayarak çözüme ulaştırabilme. | |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Biyomedikal mühendisliği biliminin bir alt bilim dalı ile ilgili literatüre vakıf olma, güncel problemleri tanımlama ve modelleme. | 4 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Verileri çözümleme, deney tasarlama, yapma ve sonuçları yorumlayabilme | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mühendislik uygulamaları için araştırılan çağdaş teknikleri ve hesaplama araçlarını geliştirme | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümleyebilme ve süreç tasarlayabilme. | 5 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mühendislik bakış açısıyla tıp doktoru ile birlikte bilimsel çalışmalar yapma. | 2 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Kendi bulgularını sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade etme. | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Hayat boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim-teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirebilme. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bağımsız davranma, öncelikleri belirleme ve yaratıcılık becerisi. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Biyomedikal Mühendisliği alanında ulusal ve uluslararası çağdaş bilimsel ve sosyal sorunların farkında olma. | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Küresel ve toplumsal çerçevede mühendislik çözümlerinin tıp, tıp teknolojileri ve sağlık alanındaki sorunlara katkılarını değerlendirebilme. | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Danışmanlık 1 | Gerekmemektedir | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
2 | Danışmanlık 2 | Danışmanının önerdiği çalışmaları yapmak | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
3 | Danışmanlık 3 | Danışmanının önerdiği çalışmaları yapmak | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
4 | Danışmanlık 4 | Danışmanının önerdiği çalışmaları yapmak | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
5 | Danışmanlık 5 | Danışmanının önerdiği çalışmaları yapmak | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
6 | Danışmanlık 6 | Danışmanının önerdiği çalışmaları yapmak | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
7 | Danışmanlık 7 | Danışmanının önerdiği çalışmaları yapmak | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınavlar | Rapor ve sunum hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Danışmanlık 8 | Danışmanının önerdiği çalışmaları yapmak | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
10 | Danışmanlık 9 | Danışmanının önerdiği çalışmaları yapmak | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
11 | Danışmanlık 10 | Danışmanının önerdiği çalışmaları yapmak | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
12 | Danışmanlık 11 | Danışmanının önerdiği çalışmaları yapmak | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
13 | Danışmanlık 12 | Danışmanının önerdiği çalışmaları yapmak | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
14 | Danışmanlık 13 | Danışmanının önerdiği çalışmaları yapmak | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
15 | Danışmanlık 14 | Danışmanının önerdiği çalışmaları yapmak | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Rapor ve sunum hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Rapor ve sunum hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 1 | 14 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 30 | 420 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 5 | 30 | 150 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 588 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 23,52 | ||
AKTS | 24 AKTS |