YLBMMT701 Tez Çalışması

24 AKTS - 0-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod YLBMMT701
Ad Tez Çalışması
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz
Süre (T+U) 0-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 24 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Tez Çalışması
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. MUTLU AVCI
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. MUTLU AVCI (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi CABBAR VEYSEL BAYSAL (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi MUSTAFA İSTANBULLU (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. AHMET AYDIN (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. MUSTAFA KEREM ÜN (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. ÇETİN CANPOLAT (F Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Öğr. Gör.Dr. DİLEK SÖNMEZER (G Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Yüksek Lisans derecesi için gerekli tez çalışmasının yapılması.

Dersin İçeriği

Yüksek Lisans Tezinin hazırlanması

Dersin Ön Koşulu

Ders aşamasının tamamlanması.

Kaynaklar

Danışman öğretim üyesinin önereceği dökümanlar

Notlar

Danışman öğretim üyesinin önereceği dökümanlar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bilimsel çalışma yapar, bulgu ve sonuçlarını yorumlar.
ÖÇ02 Uluslararası indekslere giren dergilerde bilimsel yayın yapar.
ÖÇ03 Yüksek Lisans tezi ile ilgili literatür konularına hakimdir.
ÖÇ04 Biyomedikal mühendisliği alanında bilimsel yenilikler yapar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tıp ve tıp teknolojileri alanında karşılaşılan bilimsel problemlere, matematik, fen ve mühendislik bilimlerinin güncel ve ileri teknik yaklaşımlarını uygulayarak çözüme ulaştırabilme.
PÖÇ02 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Biyomedikal mühendisliği biliminin bir alt bilim dalı ile ilgili literatüre vakıf olma, güncel problemleri tanımlama ve modelleme. 4
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Verileri çözümleme, deney tasarlama, yapma ve sonuçları yorumlayabilme
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mühendislik uygulamaları için araştırılan çağdaş teknikleri ve hesaplama araçlarını geliştirme
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümleyebilme ve süreç tasarlayabilme. 5
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mühendislik bakış açısıyla tıp doktoru ile birlikte bilimsel çalışmalar yapma. 2
PÖÇ07 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Kendi bulgularını sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade etme. 4
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Hayat boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim-teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirebilme.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bağımsız davranma, öncelikleri belirleme ve yaratıcılık becerisi. 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Biyomedikal Mühendisliği alanında ulusal ve uluslararası çağdaş bilimsel ve sosyal sorunların farkında olma. 2
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Küresel ve toplumsal çerçevede mühendislik çözümlerinin tıp, tıp teknolojileri ve sağlık alanındaki sorunlara katkılarını değerlendirebilme. 1


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Danışmanlık 1 Gerekmemektedir Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
2 Danışmanlık 2 Danışmanının önerdiği çalışmaları yapmak Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
3 Danışmanlık 3 Danışmanının önerdiği çalışmaları yapmak Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
4 Danışmanlık 4 Danışmanının önerdiği çalışmaları yapmak Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
5 Danışmanlık 5 Danışmanının önerdiği çalışmaları yapmak Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
6 Danışmanlık 6 Danışmanının önerdiği çalışmaları yapmak Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
7 Danışmanlık 7 Danışmanının önerdiği çalışmaları yapmak Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
8 Ara Sınavlar Rapor ve sunum hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 Danışmanlık 8 Danışmanının önerdiği çalışmaları yapmak Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
10 Danışmanlık 9 Danışmanının önerdiği çalışmaları yapmak Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
11 Danışmanlık 10 Danışmanının önerdiği çalışmaları yapmak Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
12 Danışmanlık 11 Danışmanının önerdiği çalışmaları yapmak Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
13 Danışmanlık 12 Danışmanının önerdiği çalışmaları yapmak Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
14 Danışmanlık 13 Danışmanının önerdiği çalışmaları yapmak Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
15 Danışmanlık 14 Danışmanının önerdiği çalışmaları yapmak Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Rapor ve sunum hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Rapor ve sunum hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 1 14
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 30 420
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 5 30 150
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü (Saat) 588
Toplam İş Yükü / 25 (s) 23,52
AKTS 24 AKTS

Güncelleme Zamanı: 18.05.2024 12:32