Genel Bilgi
Kod | BMM0073 |
Ad | İleri Medikal Elektronik I |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi MUSTAFA İSTANBULLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi MUSTAFA İSTANBULLU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı nanoteknoloji, sensör bilimi ve teknolojisi, metal-nanoparçacık tabanlı sensörler ve kuantum nokta sensörlerin anlatılmasıdır.
Dersin İçeriği
Nanoteknolojiye Giriş, Tanımlar ve Nanomalzemeler, Nanoyapılar: 0-D, 1-D, 2-D ve 3-D, Nanoteknoloji için Karakterizasyon Araçları, Nano Ölçekli-Yukarıdan Aşağıya Fabrikasyon, Nano Ölçekli Yapıların ve Cihazların Fabrikasyonu - Aşağıdan Yukarıya Fabrikasyon, Sensör Bilimine ve Sensör Teknolojisine Giriş, Sensör Karakterizasyonu için Parametreler, Sensör Dizisine Giriş, Metal Nanopartikül tabanlı Sensörler, Nanopartiküllerin temel özelliklerine giriş, Nanopartiküllerin Sentezi, DNA ve Biyomoleküllerin Tespiti için Nanopartiküllere dayalı sensörler, Nanopartiküllere Dayalı Kimyasal Dirençler, Altın Nanopartiküllerin Tıbbi ve Biyolojik Uygulamaları, Kuantum Nokta Sensörü, Kuantum Noktalarının Tanımı ve Özellikleri, Kuantum Noktalarının Sentezi, Kuantum Noktalarla Algılama ve Görüntüleme Uygulaması
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
Kaynaklar
H. Haick, "Nanotechnology and Nanosensors"
Notlar
H. Haick, "Nanotechnology and Nanosensors"
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Nanomalzemeleri tanır |
ÖÇ02 | Nanoteknoloji için karakterizasyon cihazlarını öğrenir |
ÖÇ03 | Sensör bilimi ve teknolojisini tanır |
ÖÇ04 | Metal nanoparçacık tabanlı sensörleri analiz eder |
ÖÇ05 | Kuantum nokta sensörleri anlar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tıp ve tıp teknolojileri alanında karşılaşılan bilimsel problemlere, matematik, fen ve mühendislik bilimlerinin güncel ve ileri teknik yaklaşımlarını uygulayarak çözüme ulaştırabilme. | 3 |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Biyomedikal mühendisliği biliminin bir alt bilim dalı ile ilgili literatüre vakıf olma, güncel problemleri tanımlama ve modelleme. | 5 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Verileri çözümleme, deney tasarlama, yapma ve sonuçları yorumlayabilme | 4 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mühendislik uygulamaları için araştırılan çağdaş teknikleri ve hesaplama araçlarını geliştirme | 5 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümleyebilme ve süreç tasarlayabilme. | 4 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mühendislik bakış açısıyla tıp doktoru ile birlikte bilimsel çalışmalar yapma. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Kendi bulgularını sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade etme. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Hayat boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim-teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirebilme. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bağımsız davranma, öncelikleri belirleme ve yaratıcılık becerisi. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Biyomedikal Mühendisliği alanında ulusal ve uluslararası çağdaş bilimsel ve sosyal sorunların farkında olma. | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Küresel ve toplumsal çerçevede mühendislik çözümlerinin tıp, tıp teknolojileri ve sağlık alanındaki sorunlara katkılarını değerlendirebilme. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Nanoteknolojiye Giriş, Tanımlar ve Nanomalzemeler, Nanoyapılar: 0-D, 1-D, 2-D ve 3-D | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Nanoteknoloji için Karakterizasyon Araçları | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Nano Ölçekli-Yukarıdan Aşağıya Fabrikasyon | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Nano Ölçekli Yapıların ve Cihazların Fabrikasyonu - Aşağıdan Yukarıya Fabrikasyon | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Sensör Bilimine ve Sensör Teknolojisine Giriş, Sensör Karakterizasyonu için Parametreler | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Sensör Dizisine Giriş | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Metal Nanopartikül tabanlı Sensörler | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Ders kaynaklarını okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Proje / Tasarım, Ödev |
9 | Nanopartiküllerin temel özelliklerine giriş, Nanopartiküllerin Sentezi | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | DNA ve Biyomoleküllerin Tespiti için Nanopartiküllere dayalı sensörler | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Nanopartiküllere Dayalı Kimyasal Dirençler | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Altın Nanopartiküllerin Tıbbi ve Biyolojik Uygulamaları | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Kuantum Nokta Sensörü, Kuantum Noktalarının Tanımı ve Özellikleri | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Kuantum Noktalarının Sentezi | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Kuantum Noktalarla Algılama ve Görüntüleme Uygulaması | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders kaynaklarını okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev, Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders kaynaklarını okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev, Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |