Genel Bilgi
Kod | BMM0045 |
Ad | İleri Biyoakışkanlar Mekaniği |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ÇETİN CANPOLAT |
Dersin Amacı / Hedefi
Kardiyovasküler sistemdeki akış yapısı ve yapısal elemanlar ile akışkan hareketinin etkileşimlerinin öğrenilmesi
Dersin İçeriği
1.Akışkanlar mekaniğine giriş, 2. Akışkanlar Mekaniği Temelleri, 3. Kardiyovasküler Sistem ve Fonksiyonu, 4. Kan Reolojisi, 5. Kalp Kapak Mekaniği, 5. Kalp Kapakçık Akışkan Mekaniği, 6.Biyoakışkan Matematiksel Modelleri
Dersin Ön Koşulu
Yoktur
Kaynaklar
Ders Notları
Notlar
Gianni Pedrizzetti, Karl Perktold, Cardiovascular Fluid Mechanics, Springer, 2003. K Dawson-Howe, Biofluid Mechanics: The Human Circulation, Second Edition, CRC Press, 2013.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenci kardiyovasküler sistemi öğrenecektir. |
ÖÇ02 | Öğrenci kardiyovasküler sistemde oluşabilecek rahatsızlıkların akış yapısına etkilerini öğrenecektir. |
ÖÇ03 | Öğrenci biyoakışkan mekaniği ile ilgili kazanımlarını pekiştirecektir. |
ÖÇ04 | Öğrenci akışkan-yapı etkileşimlerini anlayacaktır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tıp ve tıp teknolojileri alanında karşılaşılan bilimsel problemlere, matematik, fen ve mühendislik bilimlerinin güncel ve ileri teknik yaklaşımlarını uygulayarak çözüme ulaştırabilme. | 4 |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Biyomedikal mühendisliği biliminin bir alt bilim dalı ile ilgili literatüre vakıf olma, güncel problemleri tanımlama ve modelleme. | 5 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Verileri çözümleme, deney tasarlama, yapma ve sonuçları yorumlayabilme | 5 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mühendislik uygulamaları için araştırılan çağdaş teknikleri ve hesaplama araçlarını geliştirme | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümleyebilme ve süreç tasarlayabilme. | 3 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mühendislik bakış açısıyla tıp doktoru ile birlikte bilimsel çalışmalar yapma. | 5 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Kendi bulgularını sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade etme. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Hayat boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim-teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirebilme. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bağımsız davranma, öncelikleri belirleme ve yaratıcılık becerisi. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Biyomedikal Mühendisliği alanında ulusal ve uluslararası çağdaş bilimsel ve sosyal sorunların farkında olma. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Küresel ve toplumsal çerçevede mühendislik çözümlerinin tıp, tıp teknolojileri ve sağlık alanındaki sorunlara katkılarını değerlendirebilme. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Akışkanlar Mekaniğine Giriş | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Akışkanlar Mekaniği Temelleri | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Kardiyovasküler Sistem ve Fonksiyonu-1 | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Kardiyovasküler Sistem ve Fonksiyonu-2 | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Kardiyovasküler Sistem ve Fonksiyonu-3 | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Kan Reolojisi-1 | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Kan Reolojisi-2 | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Ders kaynaklarını okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Kalp Kapakçık Mekaniği-1 | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Kalp Kapakçık Mekaniği-2 | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Kalp Kapakçık Akışkan Mekaniği-1 | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Kalp Kapakçık Akışkan Mekaniği-2 | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Biyoakışkan Matematiksel Modelleri-1 | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Biyoakışkan Matematiksel Modelleri-2 | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Biyoakışkan Matematiksel Modelleri-3 | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders kaynaklarını okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders kaynaklarını okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 22 | 22 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,00 | ||
AKTS | 6 AKTS |