Genel Bilgi
Kod | BMM041 |
Ad | Uygulamalı Sayısal Sinyal İşleme |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. AHMET AYDIN |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrenciler sayısal sinyal işleme yöntemlerini öğrenir. Bilgisayar üzerinde uygulamalarını yapabilecek yetenek kazanır. Biyosinyal işleme konusunda tecrübe kazanır.
Dersin İçeriği
Biyosinyaller, ADC Dönüşümü, Konvolüsyon, Korelasyon Tabanlı Sinyal Analiz Yöntemleri, Fourier Seri Analizi, Güç Spektrumu, Welch Metudu, Z-Dönüşümü, FIR Filtre, IIR Filtre, Kısa Zaman Fourier Analizi, Wavelet Analizi
Dersin Ön Koşulu
Yoktur
Kaynaklar
J.L. Semmlow, B. Griffel, "Biosignal and Medical Image Processing"
Notlar
J.M. Giron-Sierra, "Digital Signal Processing with Matlab Examples I, II, III"
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | ADC Aşamalarını ve Sensörleri Öğrenir |
ÖÇ02 | Biyosinyalleri ve gürültü analizini öğrenir |
ÖÇ03 | Korelasyon ve kovaryansı öğrenir ve uygulamalarını yapar |
ÖÇ04 | Sayısal filtre tasarlayıp sinyale uygulayabilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tıp ve tıp teknolojileri alanında karşılaşılan bilimsel problemlere, matematik, fen ve mühendislik bilimlerinin güncel ve ileri teknik yaklaşımlarını uygulayarak çözüme ulaştırabilme. | 5 |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Biyomedikal mühendisliği biliminin bir alt bilim dalı ile ilgili literatüre vakıf olma, güncel problemleri tanımlama ve modelleme. | 4 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Verileri çözümleme, deney tasarlama, yapma ve sonuçları yorumlayabilme | 5 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mühendislik uygulamaları için araştırılan çağdaş teknikleri ve hesaplama araçlarını geliştirme | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümleyebilme ve süreç tasarlayabilme. | 5 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mühendislik bakış açısıyla tıp doktoru ile birlikte bilimsel çalışmalar yapma. | 4 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Kendi bulgularını sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade etme. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Hayat boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim-teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirebilme. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bağımsız davranma, öncelikleri belirleme ve yaratıcılık becerisi. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Biyomedikal Mühendisliği alanında ulusal ve uluslararası çağdaş bilimsel ve sosyal sorunların farkında olma. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Küresel ve toplumsal çerçevede mühendislik çözümlerinin tıp, tıp teknolojileri ve sağlık alanındaki sorunlara katkılarını değerlendirebilme. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş | Ders İçeriği Okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Biyosinyaller, Sensörler ve ADC Aşamaları | Ders kitabından Bölüm 1'in Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Biyosinyal Ölçümleri, Gürültü ve Analiz | Ders kitabından Kısım 2.1 ve Kısım 2.2 Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Temel Fonksiyonlar, Korelasyon ve Kovaryans | Ders kitabından Kısım 2.3 Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Konvolüsyon ve Dürtü Cevabı | Ders kitabından Kısım 2.3 Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Ayrık Fourier Dönüşümü ve Pencereler | Ders kitabından Bölüm 3'ün Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | FIR Filtreler ve Uygulamaları | Ders kitabından Kısım 4.1 - 4.4 Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ders Notları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | IIR Filtreler ve Uygulamaları | Ders kitabından Kısım 4.5 Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Welch'in Metodu, Modern Spektral Analiz: MA, AR, ARMA | Ders kitabından Bölüm 5'in Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Kısa Zaman Fourier Analizi | Ders kitabından Kısım 6.1 - 6.2 Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Wavelet Dönüşümü I: Temelleri | Ders kitabından Kısım 7.1 - 7.2 Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Wavelet Dönüşümü II: Uygulamaları | Ders kitabından Kısım 7.3 Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Dönem Projesi I | Ders Notları ve Uygulama Örnekleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Dönem Projesi II | Ders Notları ve Uygulama Örnekleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders Notları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders Notları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |