Genel Bilgi
Kod | BMM039 |
Ad | Proje Çalışması 1 |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Enstitü Proje |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MUTLU AVCI |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. ÇETİN CANPOLAT
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi CABBAR VEYSEL BAYSAL (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Öğr. Gör.Dr. DİLEK SÖNMEZER (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi MUSTAFA İSTANBULLU (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. MUSTAFA KEREM ÜN (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Biyomedikal Mühendisliği konularını kullanarak bağımsız bir proje yapmak.
Dersin İçeriği
Öğrenciler temel Biyomedikal Mühendisliği bilgilerini kullanarak bağımsız bir uygulama projesi yapar, raporlar ve sunar.
Dersin Ön Koşulu
Bulunmamaktadır
Kaynaklar
Ortak derstir. Yapılacak proje kapsamında ilgili hoca tarafından tavsiye edilir.
Notlar
Ortak derstir. Yapılacak proje kapsamında ilgili hoca tarafından tavsiye edilir.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenci kendi başına proje yapma becerisini kazanır. |
ÖÇ02 | Öğrenci bir mühendislik problemini çözmek için teorik bilgiyi nasıl uygulayacağını öğrenir. |
ÖÇ03 | Öğrenci bir mühendislik problemine problem çözme adımlarını uygulamayı öğrenir. |
ÖÇ04 | Öğrenci bir mühendislik probleminin çözümü olarak kullanılabilecek bir sistem geliştirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tıp ve tıp teknolojileri alanında karşılaşılan bilimsel problemlere, matematik, fen ve mühendislik bilimlerinin güncel ve ileri teknik yaklaşımlarını uygulayarak çözüme ulaştırabilme. | 3 |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Biyomedikal mühendisliği biliminin bir alt bilim dalı ile ilgili literatüre vakıf olma, güncel problemleri tanımlama ve modelleme. | 4 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Verileri çözümleme, deney tasarlama, yapma ve sonuçları yorumlayabilme | 4 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mühendislik uygulamaları için araştırılan çağdaş teknikleri ve hesaplama araçlarını geliştirme | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümleyebilme ve süreç tasarlayabilme. | 4 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mühendislik bakış açısıyla tıp doktoru ile birlikte bilimsel çalışmalar yapma. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Kendi bulgularını sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade etme. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Hayat boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim-teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirebilme. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bağımsız davranma, öncelikleri belirleme ve yaratıcılık becerisi. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Biyomedikal Mühendisliği alanında ulusal ve uluslararası çağdaş bilimsel ve sosyal sorunların farkında olma. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Küresel ve toplumsal çerçevede mühendislik çözümlerinin tıp, tıp teknolojileri ve sağlık alanındaki sorunlara katkılarını değerlendirebilme. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Proje konusunun belirlenmesi | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
2 | Önerilen konunun tanımını yazma | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
3 | Literatür taraması | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
4 | Literatür özeti yazma | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
5 | Seçilen problemin çözümü için mevcut yöntemleri analiz etme | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
6 | Problem çözüm yönteminin tasarımı | Tasarım | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
7 | Problem çözüm yönteminin analizi | Analiz | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
8 | Ara Sınav | Tasarım ve analizin gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
9 | En uygun problem çözüm yöntemini belirleme | Analiz | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
10 | Belirlenen yönteme başlangıç | Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
11 | Belirlenen yöntemi tamamlama | Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
12 | Doğruluk testi | Test etme | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
13 | Hataların düzeltilmesi | Doğrulama | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
14 | Deneysel sonuçların elde edilmesi | Deneysel tasarım | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
15 | Projenin sunumu | Sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Rapor yazma | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Rapor yazma | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |