Genel Bilgi
Kod | BMM038 |
Ad | Uygulamalı Sayısal Görüntü İşleme |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. AHMET AYDIN |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrenciye sayısal görüntü işlemenin temellerini vermek ve örnek görüntüler üzerinde bu yöntemleri uygulamasını sağlamak.
Dersin İçeriği
Sayısal Görüntü Temelleri, Sınıflar Arası Dönüşüm, Yeğinlik Dönüşüm Fonksiyonları, Histogram İşleme, Uzaysal Filtreleme, 2B Fourier Dönüşümü, Frekans Düzleminde Filtreleme, Gürültü Modeller, Görüntü Geri Çatma, Geometrik Dönüşümler, Renkli Görüntü İşleme, Morfolojik Görüntü İşleme, Görüntü Bölütleme
Dersin Ön Koşulu
Yoktur
Kaynaklar
Gonzalez, R. C., Woods, R. E., Eddins, S. L., & Woods, R. E. (Richard E. (2004). Digital Image processing using MATLAB
Notlar
Ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenciler sayısal görüntü işleme tekniklerini öğrenir ve uygulayabilir |
ÖÇ02 | Öğrenciler hem uzaysal hem de frekans düzleminde görüntü filtrelemeyi öğrenir ve uygular. |
ÖÇ03 | Öğrenciler geometrik dönüşümleri öğrenir ve uygular. |
ÖÇ04 | Öğrenciler görüntü bölütlemeyi öğrenir ve uygular. |
ÖÇ05 | Öğrenciler morfolojik görüntü işlemeyi öğrenir ve uygular. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tıp ve tıp teknolojileri alanında karşılaşılan bilimsel problemlere, matematik, fen ve mühendislik bilimlerinin güncel ve ileri teknik yaklaşımlarını uygulayarak çözüme ulaştırabilme. | 5 |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Biyomedikal mühendisliği biliminin bir alt bilim dalı ile ilgili literatüre vakıf olma, güncel problemleri tanımlama ve modelleme. | 4 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Verileri çözümleme, deney tasarlama, yapma ve sonuçları yorumlayabilme | 4 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mühendislik uygulamaları için araştırılan çağdaş teknikleri ve hesaplama araçlarını geliştirme | 5 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümleyebilme ve süreç tasarlayabilme. | 5 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mühendislik bakış açısıyla tıp doktoru ile birlikte bilimsel çalışmalar yapma. | 4 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Kendi bulgularını sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade etme. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Hayat boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim-teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirebilme. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bağımsız davranma, öncelikleri belirleme ve yaratıcılık becerisi. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Biyomedikal Mühendisliği alanında ulusal ve uluslararası çağdaş bilimsel ve sosyal sorunların farkında olma. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Küresel ve toplumsal çerçevede mühendislik çözümlerinin tıp, tıp teknolojileri ve sağlık alanındaki sorunlara katkılarını değerlendirebilme. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş | Bölüm 1 Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Görüntünün Sayısal Temsili, Görüntü Okuma ve Yazma, Görüntü Türleri | Bölüm 2 Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Yeğinlik Dönüşümleri, Histogram İşleme | Kısım 3.1, 3.2, 3.3 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Uzaysal Filtreleme | Kısım 3.4 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | 2B Ayrık Fourer Dönüşümü, Frekans Düzleminde Filtreleme - I | Kısım 4.1, 4.2, 4.3 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Frekans Düzleminde Filtreleme - II | Kısım 4.4, 4.5, 4.6 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Gürültü Modeller, Görüntü Geri Çatma, Porjeksiyonlardan Geri Çatma | Kısım 5.1, 5.2, 5.11 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ders Notları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Geometrik Dönüşümler | Kısım 6.1, 6.2, 6.3 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Renkli Görüntü İşleme | Bölüm 7 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Morfolojik Görüntü İşleme | Bölüm 10 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Görüntü Bölütleme I | Kısım 11.1, 11.2, 11.3 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Görüntü Bölütleme II | Kısım 11.4, 11.5 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Dönem Projesi - I | Uygulama Örnekleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Dönem Projesi - II | Uygulama Örnekleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders Notları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders Notları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |