Genel Bilgi
Kod | BMM023 |
Ad | Biyomedikal Mühendisliği İçin Sayısal Tümleşik Devreler |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MUTLU AVCI |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. MUTLU AVCI
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Biyomedikal uygulamaları için sayısal tümleşik devre tasarım becerisi kazanmaktır.
Dersin İçeriği
CMOS sayısal tümleşik devre tasarımı, statik ve dinamik sayısal tümleşik devreler, serim, serim sonrası benzetim, sayısal tümleşik devrelerin biyomedikal uygulamaları
Dersin Ön Koşulu
Bulunmamaktadır
Kaynaklar
Neil H. E. Weste, David Money Harris, CMOS VLSI Design: A Circuits and Systems Perspective, 4th Edition, Addison Wesley, 2010, ISBN: 0321547748,9780321547743.
Notlar
Jan M Rabaey; Anantha P Chandrakasan; Borivoje Nikolić, Digital integrated circuits : a design perspective, Prentice Hall, 2003, ISBN: 0130909963,9780130909961,0131207644,9780131207646.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | CMOS sayısal tümleşik devreleri kavrar |
ÖÇ02 | CMOS sayısal tümleşik devreleri fonksiyonel ve zamana bağlı analiz eder. |
ÖÇ03 | CMOS kombinasyonel devre tasarlar ve transistör boyutlarını hesaplar. |
ÖÇ04 | CMOS dinamik sayısal tümleşik devre tasarlar |
ÖÇ05 | Biyomedikal uygulamalar için ASIC tasarlar |
ÖÇ06 | Serim çizmeyi, parazitik kapasitans ve indüktans çıkarmayı bilir. |
ÖÇ07 | Serim planlama, yerleşim tasarımı ve optimizasyonu yapar. |
ÖÇ08 | Metal yolları modeller ve anten etkilerini dikkate alır. |
ÖÇ09 | ESD koruması ilavesini veya tasarımını yapar giriş uçlarına ekler. |
ÖÇ10 | Front-end to Back-end sayısal tümleşik devre tasarlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tıp ve tıp teknolojileri alanında karşılaşılan bilimsel problemlere, matematik, fen ve mühendislik bilimlerinin güncel ve ileri teknik yaklaşımlarını uygulayarak çözüme ulaştırabilme. | 5 |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Biyomedikal mühendisliği biliminin bir alt bilim dalı ile ilgili literatüre vakıf olma, güncel problemleri tanımlama ve modelleme. | 3 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Verileri çözümleme, deney tasarlama, yapma ve sonuçları yorumlayabilme | 5 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mühendislik uygulamaları için araştırılan çağdaş teknikleri ve hesaplama araçlarını geliştirme | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümleyebilme ve süreç tasarlayabilme. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mühendislik bakış açısıyla tıp doktoru ile birlikte bilimsel çalışmalar yapma. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Kendi bulgularını sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade etme. | 2 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Hayat boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim-teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirebilme. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bağımsız davranma, öncelikleri belirleme ve yaratıcılık becerisi. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Biyomedikal Mühendisliği alanında ulusal ve uluslararası çağdaş bilimsel ve sosyal sorunların farkında olma. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Küresel ve toplumsal çerçevede mühendislik çözümlerinin tıp, tıp teknolojileri ve sağlık alanındaki sorunlara katkılarını değerlendirebilme. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Sayısal tasarım | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | CMOS mikrofabrikasyon teknolojisi | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | CMOS kapıların topolojik tasarımı ve serimleri | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | CMOS kombinasyonel tasarım | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Efor gecikme modeli | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Güç gecikme çarpımı | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Efor gecikme modeli ile statik CMOS tümleşik devre tasarımı | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Dinamik CMOS tümleşik devreleri | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Saat darbesi üretimi ve dağıtımı | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Flip-flop ve RAM tasarımı | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | CMOS Senkron sıralı devreler | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | MAC elemanı tabanlı tasarım | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Biyomedikal uygulamalarında ASIC çözümler | Internetten araştırma ve literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Sayısal Lab-on-Chip uygulamaları | Internetten araştırma ve literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Tümleşik devre test metodolojileri | İligili kitabın okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |