BMM018 Yumuşak Doku Biyomekaniği

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BMM018
Ad Yumuşak Doku Biyomekaniği
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. MUSTAFA KEREM ÜN
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrenciye yumuşak doku biyomekaniği konusunda genel bilgileri ve araştırma yapabilecek arka planı sağlamak

Dersin İçeriği

Yumuşak dokuların vücut içi mekanik özellikleri ve bu özelliklerin işlevi ile bağlantısı

Dersin Ön Koşulu

Yoktur.

Kaynaklar

Öğretim üyesi tarafından belirlenen makaleler

Notlar

Yoktur.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Kasın sabit uzunluk ve sabit kuvvet altındaki davranışını açıklar.
ÖÇ02 Beynin mekanik özelliklerini açıklar.
ÖÇ03 Eklem kıkırdağının mekanik özelliklerini, bunların anizotropisini ve dokunun in vivo işlevi açısından önemini açıklar.
ÖÇ04 Yumuşak dokuları modellemekte kullanılan iki fazlı teoriyi açıklar.
ÖÇ05 Yumuşak doku biyomekaniği çalışmalarında sonlu elemenalar yönteminin nasıl kullanıldığını tarif eder.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tıp ve tıp teknolojileri alanında karşılaşılan bilimsel problemlere, matematik, fen ve mühendislik bilimlerinin güncel ve ileri teknik yaklaşımlarını uygulayarak çözüme ulaştırabilme. 5
PÖÇ02 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Biyomedikal mühendisliği biliminin bir alt bilim dalı ile ilgili literatüre vakıf olma, güncel problemleri tanımlama ve modelleme. 5
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Verileri çözümleme, deney tasarlama, yapma ve sonuçları yorumlayabilme
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mühendislik uygulamaları için araştırılan çağdaş teknikleri ve hesaplama araçlarını geliştirme 4
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümleyebilme ve süreç tasarlayabilme.
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mühendislik bakış açısıyla tıp doktoru ile birlikte bilimsel çalışmalar yapma. 4
PÖÇ07 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Kendi bulgularını sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade etme.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Hayat boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim-teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirebilme.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bağımsız davranma, öncelikleri belirleme ve yaratıcılık becerisi.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Biyomedikal Mühendisliği alanında ulusal ve uluslararası çağdaş bilimsel ve sosyal sorunların farkında olma.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Küresel ve toplumsal çerçevede mühendislik çözümlerinin tıp, tıp teknolojileri ve sağlık alanındaki sorunlara katkılarını değerlendirebilme.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 İlgili makalenin sınıfta tartışılması - 1 Makalenin okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
2 İlgili makalenin sınıfta tartışılması - 2 Makalenin okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
3 İlgili makalenin sınıfta tartışılması - 3 Makalenin okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
4 İlgili makalenin sınıfta tartışılması - 4 Makalenin okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
5 İlgili makalenin sınıfta tartışılması - 5 Makalenin okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
6 İlgili makalenin sınıfta tartışılması - 6 Makalenin okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
7 İlgili makalenin sınıfta tartışılması - 7 Makalenin okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
8 Ara Sınav Okunan makalelerin tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 İlgili makalenin sınıfta tartışılması - 8 Makalenin okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
10 İlgili makalenin sınıfta tartışılması - 9 Makalenin okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
11 İlgili makalenin sınıfta tartışılması - 10 Makalenin okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
12 İlgili makalenin sınıfta tartışılması - 11 Makalenin okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
13 İlgili makalenin sınıfta tartışılması - 12 Makalenin okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
14 İlgili makalenin sınıfta tartışılması - 13 Makalenin okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
15 İlgili makalenin sınıfta tartışılması - 14 Makalenin okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Okunan makalelerin tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Okunan makalelerin tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 143
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,72
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 18.05.2024 12:33