Genel Bilgi
Kod | BMM017 |
Ad | Kemik Biyomekaniği |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. MUSTAFA KEREM ÜN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrenciye kemik biyomekaniği konusunda genel bilgileri ve araştırma yapabilecek arka planı sağlamak
Dersin İçeriği
Kortikal ve trabeküler kemiğin vücut içi mekanik özellikleri, bu özelliklerin işlevi ile bağlantısı
Dersin Ön Koşulu
Yok.
Kaynaklar
Öğretim üyesi tarafından haftalık belirlenen makaleler
Notlar
Yoktur.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kortikal kemiğin mekanik özelliklerini anlar |
ÖÇ02 | Trabeküler kemiğin mekanik özelliklerini anlar |
ÖÇ03 | Kemik mekanik özelliklerini tayinde kullanılan temel deneyleri tarif edebilir. |
ÖÇ04 | Mekanotransdüksiyon kavramını anlar ve açıklar |
ÖÇ05 | Kemik biyomekaniği çalışmalarında sonlu elemenalar yönteminin nasıl kullanıldığını tarif eder. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tıp ve tıp teknolojileri alanında karşılaşılan bilimsel problemlere, matematik, fen ve mühendislik bilimlerinin güncel ve ileri teknik yaklaşımlarını uygulayarak çözüme ulaştırabilme. | 5 |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Biyomedikal mühendisliği biliminin bir alt bilim dalı ile ilgili literatüre vakıf olma, güncel problemleri tanımlama ve modelleme. | 4 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Verileri çözümleme, deney tasarlama, yapma ve sonuçları yorumlayabilme | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mühendislik uygulamaları için araştırılan çağdaş teknikleri ve hesaplama araçlarını geliştirme | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümleyebilme ve süreç tasarlayabilme. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mühendislik bakış açısıyla tıp doktoru ile birlikte bilimsel çalışmalar yapma. | 4 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Kendi bulgularını sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade etme. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Hayat boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim-teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirebilme. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bağımsız davranma, öncelikleri belirleme ve yaratıcılık becerisi. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Biyomedikal Mühendisliği alanında ulusal ve uluslararası çağdaş bilimsel ve sosyal sorunların farkında olma. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Küresel ve toplumsal çerçevede mühendislik çözümlerinin tıp, tıp teknolojileri ve sağlık alanındaki sorunlara katkılarını değerlendirebilme. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İlgili makalenin sınıfta tartışılması - 1 | Makalenin okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
2 | İlgili makalenin sınıfta tartışılması - 2 | Makalenin okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
3 | İlgili makalenin sınıfta tartışılması - 3 | Makalenin okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
4 | İlgili makalenin sınıfta tartışılması - 4 | Makalenin okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
5 | İlgili makalenin sınıfta tartışılması - 5 | Makalenin okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
6 | İlgili makalenin sınıfta tartışılması - 6 | Makalenin okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
7 | İlgili makalenin sınıfta tartışılması - 7 | Makalenin okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
8 | Ara Sınav | Tartışılan makalelerin tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | İlgili makalenin sınıfta tartışılması - 8 | Makalenin okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
10 | İlgili makalenin sınıfta tartışılması - 9 | Makalenin okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
11 | İlgili makalenin sınıfta tartışılması - 10 | Makalenin okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
12 | İlgili makalenin sınıfta tartışılması - 11 | Makalenin okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
13 | İlgili makalenin sınıfta tartışılması - 12 | Makalenin okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
14 | İlgili makalenin sınıfta tartışılması - 13 | Makalenin okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | İlgili makalenin sınıfta tartışılması | Makalenin okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Tartışılan makalelerin tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Tartışılan makalelerin tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 143 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,72 | ||
AKTS | 6 AKTS |