Genel Bilgi
Kod | BMM008 |
Ad | Elektrokinetik |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ÇETİN CANPOLAT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Sıvıların ve parçacıkların elektrokinetik taşınımı için bazı örnekler ile elektrokinetiğe giriş yapmak. Doğrusal (elektroforez, elektroozmoz) ve doğrusal olmayan(İndüklenmiş elektroozmoz, AC elektroozmoz) elektrokinetik taşınım için gerekli denklemlerin öğretilmesi (poisons, laplace, poisons-boltzman). Düzlemsel ve silindirik yüzeylerde oluşan elektrik çift katmanı (EDL), EDL için gerekli denklemleri ve çözümlerini öğretmek.
Dersin İçeriği
Elektrokinetik ve sıvı akışı ile ilgili temel kavramlar ve ilgili denklemler Elektroosmoz, elektroforez, AC-electroosmoz, indüklenmiş elektroosmoz, dielektroforez gibi elektrokinetik etkiler. Mikroakiskan sistemlere Elektrokinetik Uygulamaları
Dersin Ön Koşulu
Yoktur
Kaynaklar
Ders Notları
Notlar
Nam-Trung Nguyen , Steven T. Wereley, Fundamentals and Applications of Microfluidics, Third Edition (Integrated Microsystems), Artech House Publishers, 2018.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenci mikroakışkanalar mekaniği, önemi ve biyomedikal uygulamaları konusunda bilgiler edinir. |
ÖÇ02 | Öğrenci elektrokinetik etkileri öğrenir ve mikroakışkan uygulamalarını öğrenir. |
ÖÇ03 | Öğrenci akışkan problemleri için gerekli denklemleri ve çözüm yöntemlerini öğrenir. |
ÖÇ04 | Öğrenci elektrokinetiğin biyomedikal uygulamaları hakkında bilgiler öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tıp ve tıp teknolojileri alanında karşılaşılan bilimsel problemlere, matematik, fen ve mühendislik bilimlerinin güncel ve ileri teknik yaklaşımlarını uygulayarak çözüme ulaştırabilme. | 4 |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Biyomedikal mühendisliği biliminin bir alt bilim dalı ile ilgili literatüre vakıf olma, güncel problemleri tanımlama ve modelleme. | 5 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Verileri çözümleme, deney tasarlama, yapma ve sonuçları yorumlayabilme | 3 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mühendislik uygulamaları için araştırılan çağdaş teknikleri ve hesaplama araçlarını geliştirme | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümleyebilme ve süreç tasarlayabilme. | 4 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mühendislik bakış açısıyla tıp doktoru ile birlikte bilimsel çalışmalar yapma. | 5 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Kendi bulgularını sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade etme. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Hayat boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim-teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirebilme. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bağımsız davranma, öncelikleri belirleme ve yaratıcılık becerisi. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Biyomedikal Mühendisliği alanında ulusal ve uluslararası çağdaş bilimsel ve sosyal sorunların farkında olma. | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Küresel ve toplumsal çerçevede mühendislik çözümlerinin tıp, tıp teknolojileri ve sağlık alanındaki sorunlara katkılarını değerlendirebilme. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Temel Kavramlar | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | İlgili Denklemler-1 | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | İlgili Denklemler-2 | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Mikroakışkan Sıvı Akışları-1 | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Mikroakışkan Sıvı Akışları-2 | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Elektrokinetik Etkiler-1 | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ders kaynaklarını okuma, Alıştırma çözümleri için kişisel çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Elektrokinetik Etkiler-2 | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Elektroosmoz, elektroforez, | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | AC-electroosmoz | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | indüklenmiş elektroosmoz | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Dielektroforez | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Mikroakiskan sistemlere Elektrokinetik Uygulamaları-1 | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Mikroakiskan sistemlere Elektrokinetik Uygulamaları-2 | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders kaynaklarını okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders kaynaklarını okuma, Alıştırma çözümleri için kişisel çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 22 | 22 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,00 | ||
AKTS | 6 AKTS |