OKLS215 Türk Kültüründe Aile ve Çocuk

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod OKLS215
Ad Türk Kültüründe Aile ve Çocuk
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. MUSTAFA YAŞAR
Dersin Öğretim Elemanı Doç. Dr. MUSTAFA YAŞAR (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Dersin amacı; Türk aile yapısını, farklı Türk devletlerinde çocuk yetiştirme ve çocuğun değerini, Anadolu'da aile kültürünü, gelenek ve görenekleri; geniş aile ile çekirdek aile etkileşimini; evlilik törenlerini, cenaze merasimlerini, toplulukçu kültüre duyarlı aile danışmanının rol ve görevlerini incelemektir.

Dersin İçeriği

Türk aile yapısı; farklı Türk devletlerinde çocuk yetiştirme ve çocuğun değeri; Anadolu'da aile kültürü, gelenek ve görenekler; geniş aile ile çekirdek aile etkileşimi; evlilik törenleri, cenaze merasimleri, toplulukçu kültüre duyarlı aile danışmanının rol ve görevleri

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Yolcu, M. A. (2014). Türk Kültüründe Evliliğe Bağlı Tabu ve Kaçınmalar. Kömen.

Notlar

Ortaylı, İ. (2019). Osmanlı Toplumunda Aile. Kronik.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Türk aile yapısını açıklar.
ÖÇ02 Farklı Türk devletlerinde çocuk yetiştirme ve çocuğun değerini açıklar.
ÖÇ03 Anadolu'da aile kültürü, gelenek ve görenekleri açıklar.
ÖÇ04 Geniş aile ile çekirdek aile etkileşimini açıklar.
ÖÇ05 Farklı evlilik törenleri ve cenaze merasimlerini açıklar.
ÖÇ06 Toplulukçu kültüre duyarlı aile danışmanının rol ve görevlerini listeler.
ÖÇ07 Kendi kültürünü ve aile özelliklerini tanıtır ve ifade eder.
ÖÇ08 Türk kültüründe aile ve çocuğun yerini tarihsel bağlamda inceler


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Okul öncesi dönem çocuklarına ilişkin gelişim, öğrenme ve eğitim kuramlarını açıklar
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Okul öncesi eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve eğitim programını açıklar
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen ve matematik konularına ilişkin temel kavramları açıklar
PÖÇ04 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Okul öncesi dönem çocuklarının gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak etkinlikler hazırlar
PÖÇ05 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Aile katılım stratejilerini aktif olarak kullanır 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eğitim ortamını çocukların gelişimsel gereksinimlerine, fiziksel koşullara ve etkili sınıf yönetimi ilkelerine uygun olarak düzenler
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Çocukların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü ölçme ve değerlendirme kullanır
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Çocukların gelişimini her yönden desteklemek amacıyla uygun yöntem ve teknikleri uygular
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Çocukların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer, hazırlar ve kullanır.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Özel gereksinimli çocukların gelişimsel özellikleri ve öğretimsel gereksinimlerini karşılamak için eğitim ortamında gerekli düzenlemeler yapar ve kaynaştırma eğitimini uygular
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları tarihsel, felsefi ve sosyolojik bakış açısından değerlendirir 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma, keşfetme, alternatif çözüm yolları üretme, bilgiye ulaşma, eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. 1
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Etkin dinleme, empati kurma, kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir 2
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Müzik, sanat, oyun ve drama alanlarında uygulama bilgi ve becerisine sahiptir 3
PÖÇ19 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleki, toplumsal ve kültürel konularda eleştirel, yaratıcı ve çok boyutlu bakabilme becerisine sahiptir. 4
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, mesleki ve gündelik yaşamında kullanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Türk aile yapısı ilgili okumaları yapmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Türk tarihinde çocuk yetiştirme ve çocuğun değeri ilgili okumaları yapmak ve kendi ailesine özgü bilgileri derlemek Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 İslam öncesi Türk toplumunda aile ve çocuk eğitimi ilgili okumaları yapmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 İslam sonrasıTürk toplumunda aile ve çocuk eğitimi ilgili okumaları yapmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Osmanlı döneminde toplumunda aile ve çocuk eğitimi ilgili okumaları yapmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Türk destanlarında ve eski yazılarda çocuk ilgili okumaları yapmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Günümüzde farklı Türk devletlerinde çocuk yetiştirme ve çocuğun değeri ilgili okumaları yapmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınavlar sınava hazırlanmak Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Günümüzde farklı ülkelerde azınlık olarak yaşayan Türk toplumlarında çocuk yetiştirme ve çocuğun değeri ilgili okumaları yapmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Anadolu'da aile kültürü, gelenek ve görenekler ilgili okumaları yapmak ve kendi ailesine özgü bilgileri derlemek Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Geniş aile ile çekirdek aile etkileşimi; ilgili okumaları yapmak ve kendi ailesine özgü bilgileri derlemek Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Günümüzde farklı aile yapıları ilgili okumaları yapmak ve kendi ailesine özgü bilgileri derlemek Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Evlilik törenleri ilgili okumaları yapmak ve kendi ailesine özgü bilgileri derlemek Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Cenaze merasimleri ilgili okumaları yapmak ve kendi ailesine özgü bilgileri derlemek Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Toplulukçu kültüre duyarlı aile danışmanının rol ve görevleri ilgili okumaları yapmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları sınava hazırlanmak Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları sınava hazırlanmak Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 20 20
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 106
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,24
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 16.12.2024 03:45