SOSS208 Küreselleşme ve Toplum

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SOSS208
Ad Küreselleşme ve Toplum
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. ANDAÇ ÇUHADAR
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Dersin amacı; öğrencinin dünyadaki siyasi değişimlerin, bilimsel, teknolojik gelişmelerin toplumlar üzerindeki etkisini fark etmesini sağlamak, küreselleşme ve etkileri konusunda bilgi ve beceri kazandırmaktır.

Dersin İçeriği

Küreselleşmenin gezegene, topluma etkileri, küreselleşmenin Türkiye'ye etkileri.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Roland Robertson ; Küreselleşme, Toplum Kuramı ve Küresel Kültür

Notlar

Öğretim elemanı tarafından önerilen makaleler


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Küreselleşmeyi açıklar.
ÖÇ02 Küreselleşmenin çevre üzerindeki etkilerini kavrar.
ÖÇ03 Günümüzde dünyayı etkileyen siyasi sorunları tanır.
ÖÇ04 Çok kültürlülük ve çok kültürlü eğitimi açıklar.
ÖÇ05 Teknolojik gelişmelerin dünyada yaşayan insanları birbirine daha çok yakınlaştırdığını kavrar
ÖÇ06 Sosyal medyanın kültür üzerindeki etkisini açıklar.
ÖÇ07 Küreselleşme ve yerelin korunması sorununu tartışır.
ÖÇ08 Küreselleşme ve insan hakları konusunu değerlendirir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eğitimin bilimsel temellerini tanır
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sosyal bilimlerin bilgi üretme yöntemini açıklar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sosyal Bilgiler Öğretmenliği mezunu; Sosyal bilimlerin temel kavram ve ilkelerini açıklar.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Gereksinim duyduğu bilgi kaynaklarına ulaşma becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir 3
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Demokratik öğrenme ortamları yaratacak ve sınıfını gerçek yaşamın bir parçası haline getirecek uygulamaları tanımlayabilir
PÖÇ06 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğretme-öğrenme sürecini, öğrencilerin bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak planlar.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğrencilerin empati, eleştirel ve yaratıcı düşünme, insani değerlerle uyumlu etkili karar verme ve sorun çözme becerilerini geliştirecek yöntemleri kullanır.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğrenci merkezli öğretimi etkili kılabilecek biçimde özgün materyaller geliştirir ve bilgi teknolojilerini kullanır.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Ölçme ve değerlendirme konusunda mekanik olmaktan kaçınarak, öğrencilerin çok yönlü gelişimini sağlayacak, yaratıcı ve özenli biçimler kullanabilir
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sosyal Bilgiler dersinin içeriğinde katkısı olan disiplinleri, programın gerektirdiği özel öğretim yöntemlerini uygulayarak, birbiriyle anlamlı biçimde ilişkilendirebilir 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İçinde yaşadığı toplumun ve başka toplumların kültürel yapılarını tanıyarak, tarih boyunca yaşanan değişimlerin neden ve sonuçlarını değerlendirir 4
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşadığı yerin dünya üzerindeki konumunu tanımlar. Matematiksel konumun sosyal, siyasal ve ekonomik etkilerini ve bu durumun tarih boyunca ne tür sonuçlar yarattığını değerlendirebilir
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Dünyayı çok boyutlu algılayabilmek için sosyal bilimlerin yanı sıra doğa bilimlerinden ve güzel sanatlardan yararlanmanın önemini ayırt eder. Mesleki gelişiminin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir 2
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sahip olduğu mesleki yeterlilikler ile ilgili olarak öz değerlendirme yapabilir
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenmeye değer verir 2
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Farklı kültürlerde (kır-kent), sosyal çevre ve öğrencileriyle etkili iletişim kurabilir, sorunların barışçıl yöntemlerle çözülebileceğini savunur
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Ayrımcılıktan kaçınarak, insan haklarına ve insan onuruna uygun bir yaşam sürmenin tüm insanlar için geçerli ve gerekli olduğunu savunur 3
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Yurttaş-öğretmen modeli oluşturur. Sivil toplumun katılımcı bir üyesi olarak; görev yaptığı okulun, çalıştığı çevrenin, içinde yaşadığı toplumun ve günümüz dünyasının sorunları karşısında çözüm için uğraş verir
PÖÇ19 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Özgüven sahibi olmaya, sorgulayabilme cesaretine ve değiştirebilme gücüne değer verir. Bunun için de çok çalışmaya ve sorumluluk üstlenmeye istekli olur


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tanışma Öğrencinin konuyla ilgili var olan bilgileri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Küreselleşme nedir konu ile ilgili makale, kitap okunmalıdır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Türkiye'nin stratejik konumu konu ile ilgili makale, kitap vb okunmalıdır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Türkiye'nin komşu ülkeleri konu ile ilgili makale, kitap vb okunmalıdır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Küreselleşme ve Türkiye konu ile ilgili makale, kitap vb okunmalıdır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Türkiye'nin dahil olduğu devlet örgütlenmeleri I konu ile ilgili makale, kitap vb okunmalıdır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Türkiye'nin üyesi olduğu uluslararası örgütler II konu ile ilgili makale, kitap vb okunmalıdır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınavlar Sınav hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Küreselleşme ve toplumsal değerler konu ile ilgili makale, kitap vb okunmalıdır Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası
10 Küreselleşme ve Eğitim konu ile ilgili makale, kitap vb okunmalıdır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Küreselleşme ve ulus-devlet konu ile ilgili makale, kitap vb okunmalıdır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Bilgi toplumu, sosyal medya konu ile ilgili makale, kitap vb okunmalıdır Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
13 Küreselleşme ve çevre sorunları konu ile ilgili makale, kitap vb okunmalıdır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Küreselleşmenin az gelişmiş ülkelere etkisi konu ile ilgili makale, kitap vb okunmalıdır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Çok kültürlülük nedir konu ile ilgili makale, kitap vb okunmalıdır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları sınav hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları sınav hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü (Saat) 72
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,88
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 18.05.2024 05:04