UIN102 İngilizce II

2 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 2. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod UIN102
Ad İngilizce II
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 2. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (16 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket Ortak Üniversite Dersleri Z Zorunlu
Öğretim Şekli Uzaktan Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. Aykut DEMİRYÜREK
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. Aykut DEMİRYÜREK (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu ders, öğrencilerin temel düzeyde İngilizce iletişim kurma becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır. Bu doğrultuda, öğrencilerin yavaş ve anlaşılır konuşmaları takip edebilmeleri, kendilerini ve başkalarını tanıtabilmeleri, kişisel bilgilerini paylaşabilmeleri, somut gereksinimlerini karşılamak için günlük ifadeleri ve temel deyimleri anlayıp kullanabilmeleri beklenmektedir.

Dersin İçeriği

Bu ders, temel düzeyde İngilizce dilbilgisi kurallarını kapsar ve okuma-anlama,yazma, dinleme-anlama ve konuşma becerilerinin geliştirilmesine yönelik çalışmalar içerir.

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu yoktur.

Kaynaklar

Smart Choice-Starter-Öğrenci Kitabı (Oxford University Press)

Notlar

Essential Grammar in Use (Cambridge / Perfect-English-grammar.com / Allthingsgrammar.com / Agendaweb.org / Öğretim elemanı tarafından dijital ortamlardan alınan ve öğrenci seviyesine göre uyarlanan materyaller


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Şimdiki zamanı kullanarak devam eden eylemleri tanımlar
ÖÇ02 Ev eşyalarını ve konumlarını betimler.
ÖÇ03 Şehirde yön sorma ve tarif etme stratejilerini uygular.
ÖÇ04 Yiyecekleri ve içecekleri sayılabilirliklerine göre sınıflandırır.
ÖÇ05 Restoranlarda ve alışveriş ortamlarında sipariş vermek için uygun ifadeler kullanır.
ÖÇ06 Günlük hayatta sık ziyaret edilen mekanların işlevlerini değerlendirir.
ÖÇ07 Geçmişte yapılan aktiviteleri zaman ifadeleriyle bütünleştirerek ifade eder.
ÖÇ08 Boş zaman aktiviteleri ve hobilerin bireysel ve sosyal etkilerini karşılaştırır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Teknik bilimlerdeki temel kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tesisatçılıkla ile ilgili temel kavramları açıklar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Isıtma, doğal gaz, sıhhi tesisat sistemlerini ve sistemlerde kullanılan ekipmanları tanır.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Proje okur, bakımla ilgili stratejileri, yöntem ve teknikleri açıklar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Konut ve fabrika ortamlarındaki mevcut sistemlerin montaj, demontaj ve bakım işlerini açıklar.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireysel ve merkezi sistemlerde karşılaşılabilecek problemlere karşı çözüm önerilerinde bulunur.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir sorun karşısında eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için adım adım ilerleme yöntemini kullanır.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Teknik el aletlerinin doğru kullanımı için araştırır sorgular daha sonra uygulamaya geçer.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Teknik alandaki bilgileri araştırma yöntemlerini kullanarak sorgular.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Doğalgaz ve Tesisatı Teknolojisi programına uygun ve etkin bir şekilde laboratuvarı kullanır.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Atölye ortamında deneme yöntemini ve tekniğine göre uygulama yöntemini kullanır.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenme bilinciyle davranır. 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Teknik ingilizceyi, doğalgaz ve tesisat alanındaki gelişmeleri izleyebilecek yeterlilikte kullanır. 3
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları/teknik gelişmeleri takip eder ve bunları teknik hayatında uygular.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda öğrenim gereksinimi doğrultusunda kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Milli Eğitim Temel Kanunu´nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur ve bunları teknik hayatında uygular. 3
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 O ne giyiyor? (What's she wearing?)/ Kıyafetler ve devam eden eylemleri tanımlama / "O ne yapıyor?" (What’s she doing?) - İnsanların ne giydiğini ve yaptığını anlatma/The present continuous (Şimdiki zaman)/Sorularda ses düşmesi Ders içeriğinin gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
2 İnsanların giydiklerini ve ne yaptıklarını açıklama (Describing what people are wearing and doing)/ Şimdiki zaman (The present continuous for actions)/ Cümle vurgusu 3 kişi seç (arkadaşın, aile üyen vb.) ve şu anda ne yaptıklarını gözlemleyerek yaz. (My sister is studying, my friend is playing soccer.) "What is she/he wearing?" sorusuna cevap verecek 3 cümle hazırla. (She is wearing a yellow sweater.) "What is he/she doing?" sorusuna cevap verecek 3 cümle oluştur. (He is reading a book.) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
3 Ev eşyalarını ve mekanları tanımlama (Describing rooms and objects in a house)/ There is / There are/ Anlam taşıyan kelimelerde vurgu Kendi odandaki 5 eşyayı listele ve tanımla. (There is a desk in my room.) Evde en sık kullanılan 5 eşyayı belirleyip İngilizce karşılıklarını yaz. (lamp, sofa, mirror, fridge, chair) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
4 Evdeki odaları ve eşyaların konumlarını tanımlama / Yer edatları: in, on, under, next to, between / Bağlantılı sesler Evini veya bir odanı tarif eden 3 cümle yaz. Kendi odandaki eşyaların konumlarını anlatan 5 cümle hazırla. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
5 Şehirde yön sorma ve tarif etme / Prepositions of place & Imperatives Yön tarif ederken kullanılan ifadeleri listele (Go straight, turn left, next to, between vb.). Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
6 Mekanları tanımlama ve yön sorma / Prepositions of place & Imperatives Şehirde sık kullanılan 5 mekan belirleyip İngilizce karşılıklarını yaz (hospital, supermarket, school, bus station, cinema). "Where is the ...?" sorusuna cevap veren 3 cümle hazırla. Arkadaşlarınla yön sorma ve tarif etme diyalogları oluştur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap
7 İlk 6 haftanın tekrar edilmesi ve konuşma pratiği Tüm önceki konulara dair 5 soru hazırla ve cevaplarını yaz. Öğrendiğin kelime ve dilbilgisi yapılarıyla kısa bir diyalog oluştur. Kelime oyunları ve grup tartışmaları yap. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
8 Ara Sınav Önceki dersler tekrar edilmelidir Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Yiyecek ve içecekler / Sayılabilir ve sayılamayan isimler / Some & Any Günlük tükettiğin 5 yiyecek ve içeceği listele. Sayılabilir ve sayılamayan isimleri ayırt etmek için iki liste oluştur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
10 Alışveriş yaparken ve restoranlarda sipariş verirken kullanılan ifadeler / How much / How many? / Sorularda vurgu Bir restoranda yemek siparişi verirken kullanılan ifadeleri listele. (I would like a pizza, please.) How much / How many kullanarak 3 soru hazırla. (How much is the salad? How many apples do you need?) Arkadaşlarınla restoran siparişi üzerine kısa bir diyalog yaz. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
11 Günlük hayatta sık ziyaret edilen mekanları tanımlama / The past tense of be (was/were) / Was kelimesinde ses düşmesi Dün veya geçen hafta bulunduğun 3 yeri listele ve her biriyle ilgili bir cümle yaz. (Yesterday, I was at the park.) Mekanları tanımlarken kullanılan temel kelimeleri listele. (bank, post office, shopping mall, gas station) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
12 Geçmişte yapılan aktiviteleri ve mekanları anlatma / Düzenli ve düzensiz fiiller / Geçmiş zaman eklerinin telaffuzu Düzensiz fiillerin geçmiş zaman hallerini içeren bir liste hazırla. (go-went, see-saw, eat-ate) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap
13 Boş zaman aktiviteleri hakkında konuşma / Alışkanlıklar ve hobileri tanımlamak için geniş zaman / Bileşik kelimelerde vurgu En sevdiğin boş zaman aktivitelerini listele ve neden sevdiğini açıklayan 3 cümle yaz. (I like swimming because it is fun.) Arkadaşlarına boş zaman aktiviteleri hakkında 3 soru hazırla. (Do you like playing football?) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
14 Geçmişte yapılan boş zaman aktiviteleri hakkında konuşma / Geçmiş zaman ve zaman ifadeleri / "Did you" kelimesinde ses düşmesi Geçen hafta yaptığın boş zaman aktivitelerini listeleyerek kısa bir paragraf yaz. "Did you...?" sorularıyla 3 soru hazırla ve bunlara cevap ver. Bir arkadaşınla boş zaman aktiviteleri hakkında bir diyalog hazırla. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap
15 Ele alınan konuların tekrar edilmesi ve konuşma pratiği Her haftadan bir konu seçerek 5 soru hazırla ve cevaplarını yaz. Boş zaman aktiviteleri, geçmiş zaman ve yiyeceklerle ilgili diyalog oluştur. Sınava yönelik kelime listeleri ve kısa sunumlar hazırla. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Önceki dersler tekrar edilmelidir Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Önceki dersler tekrar edilmelidir Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 54
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,16
AKTS 2 AKTS

Güncelleme Zamanı: 20.02.2025 10:56