Genel Bilgi
Kod | IBT210 |
Ad | Yönlendiriciler 2 |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3.5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. MEHPEYKER KOCAKOÇ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders ile öğrenci; edindiği mesleki bilgi birikimini kullanarak gelişmiş yönlendirme işlemlerini yapabilecektir.
Dersin İçeriği
Geniş Ağ Yönlendiricileri Yönlendirici İşletim Sistemi Kullanma Yönlendirici Yapılandırma ve Yönetimi Yönlendirme ve Yönlendirme İletişim Kuralları Uzaklık Vektörü Yönlendirme İletişim Kuralı Ara sınav RIP-IGRP Uzaklık Vektörü Yönlendirme İletişim Kuralı RIP-IGRP TCP/IP Hata ve Kontrol Mesajları Temel Yönlendirici Sorunlarını Giderme TCP İşlemi, UDP İşlemi Final sınavı
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Megep Ders Notları
Notlar
Yönlendiriciler 2 Ders Notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Ağlar hakkında bilgi edinir ve Geniş ağlar yönetir |
ÖÇ02 | Yönlendirici yapılandırma ve iletişim kurallarını kullanır |
ÖÇ03 | TCP/IP protokolleri hakkında bilgi edinir ve Orta düzey TCP/IP yönetir |
ÖÇ04 | Erişim denetimi hakkında bilgi edinir ve erişim denetim yapar |
ÖÇ05 | RIP yapılandırması yapar ve IGRP yapılandırması yapar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar donanımı ve bilgiyi işleme teknolojileri konusunda tam donanımlı olur. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Güncel teknolojileri bilme ve farklı disiplinlerle ilişkilendirebilir. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeterli düzeyde alan bilgisine sahip olur. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili öğretim strateji, yöntem ve teknikleri hakkında yeterli bilgiye sahip olur. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Meslektaşları ve çevresi ile iyi bir iletişim kurabilir. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öz-düzenleme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar alanında uzmanlaşarak, problem çözme becerileri sayesinde çözüme akılcı ve hızlı ulaşımı sağlar. | 4 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgi işlem alanındaki bilgileri bilimsel yöntemleri kullanarak sorgular. | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Donanımlı ve etkin bir şekilde bilgisayar problemlerine çözümler getirir. | 4 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeni teknolojik gelişmeleri takip ederek, çağdaş yöntem ve teknikleri uygular. | 3 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 3 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır. | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | 4 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgisayar alanındaki gelişmeleri izleyebilecek yeterlikte kullanır. | 4 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda öğrenim gereksinimi doğrultusunda kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Milli Eğitim Temel Kanunu´´nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Geniş Ağ Yönlendiricileri | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
2 | Yönlendirici İşletim Sistemi Kullanma | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
3 | Yönlendirici Yapılandırma ve Yönetimi | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
4 | Yönlendirme ve Yönlendirme İletişim Kuralları | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
5 | Uzaklık Vektörü Yönlendirme İletişim Kuralı | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
6 | RIP-IGRP | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
7 | OSPF-EIGRP | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
8 | Ara sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | RIP yapılandırması | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
10 | TCP/IP Hata Mesajları | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
11 | TCP/IP Kontrol Mesajları | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
12 | IGRP yapılandırması | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
13 | IGRP ile yapılandrılmış toploji uygulaması | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
14 | TCP İşlemi | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
15 | UDP İşlemi | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
16 | Final sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Final sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 108 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,32 | ||
AKTS | 4 AKTS |