Genel Bilgi
Kod | OMY105 |
Ad | Mühendislik Kimyası |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MUSTAFA ÖZCANLI |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi Burcu TEZCAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilere madde ve kimya ilişkisi ile kimyasal kanun ve kavramları öğretmek. Öğrencilere formül ve denklemlerle ilgili hesaplamaları öğretmek. Öğrencilere madde ve malzemenin yapısını ve yapısında meydana gelen değişimleri öğretmek. Öğrencilerin ihtiyacı olan çözeltileri hazırlayabilmelerini sağlamak ve çözeltilerin özelliklerini öğretmek
Dersin İçeriği
Maddeye giriş, Metrik sistem, Kimyasal hesaplamalar. Kimyasal denklemler ve mol ile kantitatif ilişkiler, Formüllerin elde edilmesi, Kimyasal denklemler. Gazlar (Boyles kanunu, Charles kanunu, İdeal gaz kanunu, Gazların kinetik teorisi, Gerçek gazlar. Katı kristaller, Metallerin kristal yapısı. Sıvılar ve çözeltiler. Kimyasal kinetiği ve kimyasal denge. Asitler ve bazlar Arrhenius kavramı, Hidroliz, İyonizasyonu su, pH, Asit-baz titrasyonları, Elektrokimya, Atomik yapı, Kimyasal bağlar.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Genel Kimya; Ralph H. Petrucci (Yazar) , Palme Yayın evi
Notlar
Genel Kimya; Raymond Chang (Yazar ), Kenneth Goldsby (Yazar)
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Temel kimya konularını kavrar. |
ÖÇ02 | Temel bilgileri problem çözmede kullanır. |
ÖÇ03 | Kimyanın temelini oluşturan maddeleri tanımlar. |
ÖÇ04 | Kimya bilimini günlük hayatında kullanır. |
ÖÇ05 | Modern kimya ve geleneksel kimya arasındaki farklılıkları ayırt eder. |
ÖÇ06 | Kimyasal tepkimelerin nasıl oluştuğunu çözer. |
ÖÇ07 | Kimya alanın otomotiv ile ilişkilendirilmesini yapar. |
ÖÇ08 | Kimyasal reaksiyonlar ve hesaplamalarını kavrar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve Otomotiv mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | 4 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Otomotiv Mühendisliği alanında karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | 3 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Otomotiv Mühendisliğinde karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | 2 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Otomotiv Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Otomotiv Mühendisliği alanında karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Disiplin içi (Otomotiv Mühendisliği) ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; Otomotiv Mühendisliği alanında etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; Otomotiv Mühendisliği alanında bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Etik ilkelerine uygun davranma, Otomotiv Mühendisliği alanında mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Otomotiv Mühendisliği alanında proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Otomotiv Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın otomotiv mühendisliği alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Otomotiv Mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Temel Tanımlar | Ders notları ve kitap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
2 | Madde ve Karışımlar | Ders notları ve kitap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
3 | Fiziksel ve Kimyasal Özellikler | Ders notları ve kitap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
4 | Atomlar, Moleküller ve iyonlar | Ders notları ve kitap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
5 | Elementler ve periyodik tablo | Ders notları ve kitap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
6 | Atom numarası ve izotoplar | Ders notları ve kitap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
7 | Moleküler kütle | Ders notları ve kitap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
8 | Ara Sınavlar | Ders notları ve kitap | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Moleküler ve Ampirik formüller | Ders notları ve kitap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
10 | İnorganik bileşikler | Ders notları ve kitap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
11 | Kimyasal denklemler ve reaksiyonlar | Ders notları ve kitap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
12 | Derişim ve çözeltiler | Ders notları ve kitap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
13 | Çözeltilerde Seyreltme | Ders notları ve kitap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
14 | Seyreltme ve Çözelti | Ders notları ve kitap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
15 | Ders Özeti | Ders notları ve kitap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notları ve kitap | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notları ve kitap | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 119 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,76 | ||
AKTS | 5 AKTS |