JM016 Çarpışma İlişkili Havzalar

6 AKTS - 3-1 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod JM016
Ad Çarpışma İlişkili Havzalar
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi AHMET CAN AKINCI


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı, Yüksek lisans düzeyinde tüm havzalar içinde özellikle yurdumuzda çok önemli olan çarpışma ile ilişkili havzaların oluşumunu, geçirdiği dinamik süreçleri ve tektonik ortam içerisinde havzadaki sedimanter şartların ve sekansın özelliklerini tanıtmaktır.

Dersin İçeriği

Çarpışma ilişkili havzalar, Tektonik çarpışmalar ve havza oluşumu, Orojenik havzalar, Sıkışma ilişkili havzalar, Ön-ülke havzaları, Çarpışma bölgelerinde havza evrimi, Tektonik süreçler ve havza gelişimi, Çarpışma kaynaklı havza oluşumu, Çarpışma bölgelerinde sedimantasyon, Çarpışma bölgelerinde havza mimarisi bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.

Dersin Ön Koşulu

Koşulsuz

Kaynaklar

1- Öğretim Üyesi tarafından sağlanacak notlar ve dökümanlar. 2. Tectonics of Sedimentary Basins / Cathy J. Busby & Raymond V. Ingersol

Notlar

Genel Jeoloji


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Tektonik etkilerle sahada oluşan Havza türlerini tanımlar ve çözümler.
ÖÇ02 Ön-Ülke Havzalarını belirler, analiz eder.
ÖÇ03 Çarpışma bölgelerinde havza evrimini belirler ve analiz eder.
ÖÇ04 Tektonik süreçler ve havza gelişimini ilişkilendirir.
ÖÇ05 Çarpışma bölgelerinde sedimantasyonu denetleyen faktörleri açıklar ve ilişkilendirir.
ÖÇ06 Çarpışma ilişkili sedimanter havzalardaki istifsel özellikleri tanır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Jeoloji mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahipdir. 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Jeoloji mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formülleştirme ve çözme becerisine sahipdir. 1
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Jeoloji mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanır. 2
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Jeoloji mühendisliğinde proje hazırlayabilecek ve değerlendirebilecek bilgiye sahipdir.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri gözetme ve bu değerleri başkalarına aktarma becerisi kazanır. 3
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapabilir, araştırmalarının sonuçlarını yazılı ve/veya sözlü olarak sunabilir. 2
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olacak, alanındaki yeni gelişmekte olan uygulamaları takip edecek ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. 2
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetisine sahipdir.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Jeoloji mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanır. 1
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Jeoloji Mühendisliği alanındaki konularda edindiği bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanır.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Jeoloji mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini anlar. 1
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Doğal kaynakları en verimli şekilde kullanmak için gerekli sorumluluk bilincini, mesleki ve etik sorumluluğunu taşır. 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Basenler ile ilgili temel kavramlar Öğrenci ilgili dersle ilgili kendisine sunulan kitap, makale ve web sayfalarından konuyla ilgili ön çalışmalar yapar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
2 Yer Kürenin Yapısı Öğrenci ilgili dersle ilgili kendisine sunulan kitap, makale ve web sayfalarından konuyla ilgili ön çalışmalar yapar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
3 Levha Tektoniği Kuramı Öğrenci ilgili dersle ilgili kendisine sunulan kitap, makale ve web sayfalarından konuyla ilgili ön çalışmalar yapar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
4 Havza Oluşumu Öğrenci ilgili dersle ilgili kendisine sunulan kitap, makale ve web sayfalarından konuyla ilgili ön çalışmalar yapar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
5 Havza Çeşitleri 1 Öğrenci ilgili dersle ilgili kendisine sunulan kitap, makale ve web sayfalarından konuyla ilgili ön çalışmalar yapar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
6 Sıkışmalı Tektonik Rejim Öğrenci ilgili dersle ilgili kendisine sunulan kitap, makale ve web sayfalarından konuyla ilgili ön çalışmalar yapar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
7 Çarpışmalı Tektonik Rejim Öğrenci ilgili dersle ilgili kendisine sunulan kitap, makale ve web sayfalarından konuyla ilgili ön çalışmalar yapar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
8 Ara Sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 Ön-Ülke Havzaları Öğrenci ilgili dersle ilgili kendisine sunulan kitap, makale ve web sayfalarından konuyla ilgili ön çalışmalar yapar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
10 Jeodinamik Özellikler Öğrenci ilgili dersle ilgili kendisine sunulan kitap, makale ve web sayfalarından konuyla ilgili ön çalışmalar yapar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
11 Havzada Yapısal Evrim Öğrenci ilgili dersle ilgili kendisine sunulan kitap, makale ve web sayfalarından konuyla ilgili ön çalışmalar yapar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
12 Sedimanter Fasiyesler Öğrenci ilgili dersle ilgili kendisine sunulan kitap, makale ve web sayfalarından konuyla ilgili ön çalışmalar yapar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
13 Çökelme Sistemi Öğrenci ilgili dersle ilgili kendisine sunulan kitap, makale ve web sayfalarından konuyla ilgili ön çalışmalar yapar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
14 Bölgesel Tektonizma Etkisi Öğrenci ilgili dersle ilgili kendisine sunulan kitap, makale ve web sayfalarından konuyla ilgili ön çalışmalar yapar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
15 Sekans Konsepti Öğrenci ilgili dersle ilgili kendisine sunulan kitap, makale ve web sayfalarından konuyla ilgili ön çalışmalar yapar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Proje / Tasarım, Yazılı Sınav, Sözlü Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Proje / Tasarım, Sözlü Sınav, Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 1 1
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 158
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,32
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 21.05.2024 11:52