JM642 Heyelan Tematik Haritaları

6 AKTS - 4-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 4 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod JM642
Ad Heyelan Tematik Haritaları
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 4-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 4 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. TOLGA ÇAN


Dersin Amacı / Hedefi

Jeoloji uygulamalarında duraysızlık problemlerinin analizi ve etkin bir şekilde iyileştirilmesinin öğretilmesi.

Dersin İçeriği

Jeoloji uygulamalarında duraysızlık problemlerinin analizi ve etkin bir şekilde iyileştirilmesi.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

The Landslide Handbook— A Guide to Understanding Landslides USGS Circular 1325

Notlar

Landslides Investigation and Mitigation, Transportation Reseach Board Special Report 247


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Heyelanlarla ilgili temel bilgileri edinir.
ÖÇ02 Heyelanlarla ilgili envanter haritalama tekniklerini öğrenir.
ÖÇ03 Heyelan duyarlılık, olası tehlike ve risk haritalarının hazırlanma süreçlerini öğrenir.
ÖÇ04 Risk azaltma ve yönetimi ilkeleri hakkında karar verir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Jeoloji mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahipdir. 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Jeoloji mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formülleştirme ve çözme becerisine sahipdir. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Jeoloji mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanır. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Jeoloji mühendisliğinde proje hazırlayabilecek ve değerlendirebilecek bilgiye sahipdir. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri gözetme ve bu değerleri başkalarına aktarma becerisi kazanır. 4
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapabilir, araştırmalarının sonuçlarını yazılı ve/veya sözlü olarak sunabilir. 3
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olacak, alanındaki yeni gelişmekte olan uygulamaları takip edecek ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. 3
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetisine sahipdir.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Jeoloji mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanır. 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Jeoloji Mühendisliği alanındaki konularda edindiği bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Jeoloji mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini anlar.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Doğal kaynakları en verimli şekilde kullanmak için gerekli sorumluluk bilincini, mesleki ve etik sorumluluğunu taşır. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Heyelan terminolojisi ve heyelanların sınıflandırılması Literatür çalışması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Heyelanlara neden olan jeomorfolojik, jeolojik ve hidrojeolojik faktörler. Literatür çalışması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Heyelanların aktivitesi ve aktivite dağılımları. Literatür çalışması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Tarihsel, arşiv, olay ve çok zamanlı heyelan envanter haritaları. Literatür çalışması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay
5 Heyelanların arazi ve hava fotoğrafı analizleri ile belirlenmesi. Literatür çalışması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
6 Heyelan duyarlılık yöntemleri. Literatür çalışması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
7 İki değişkenli istatistiksel yaklaşımlar. Literatür çalışması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay
8 Ara Sınav Literatür çalışması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Çok değişkenli istatistiksel yaklaşımlar. Literatür çalışması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
10 Heyelan olası tehlike haritalarında zamansal olabilirlik. Literatür çalışması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay
11 Heyelan olası tehlike haritalarında alansal olabilirlik. Literatür çalışması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay
12 Heyelan risk değerlendirmelerinde hasar görebilirlik. Literatür çalışması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay
13 Niteliksel heyelan risk değerlendirmeleri 1 Literatür çalışması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay
14 Niceliksel heyelan risk değerlendirmeleri 2 Literatür çalışması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay
15 Niceliksel heyelan risk değerlendirmeleri 3 Literatür çalışması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Literatür çalışması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Literatür çalışması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 28 28
Toplam İş Yükü (Saat) 152
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,08
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.11.2024 02:50