Genel Bilgi
Kod | JM642 |
Ad | Heyelan Tematik Haritaları |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 4-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. TOLGA ÇAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Jeoloji uygulamalarında duraysızlık problemlerinin analizi ve etkin bir şekilde iyileştirilmesinin öğretilmesi.
Dersin İçeriği
Jeoloji uygulamalarında duraysızlık problemlerinin analizi ve etkin bir şekilde iyileştirilmesi.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
The Landslide Handbook— A Guide to Understanding Landslides USGS Circular 1325
Notlar
Landslides Investigation and Mitigation, Transportation Reseach Board Special Report 247
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Heyelanlarla ilgili temel bilgileri edinir. |
ÖÇ02 | Heyelanlarla ilgili envanter haritalama tekniklerini öğrenir. |
ÖÇ03 | Heyelan duyarlılık, olası tehlike ve risk haritalarının hazırlanma süreçlerini öğrenir. |
ÖÇ04 | Risk azaltma ve yönetimi ilkeleri hakkında karar verir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahipdir. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formülleştirme ve çözme becerisine sahipdir. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Jeoloji mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanır. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji mühendisliğinde proje hazırlayabilecek ve değerlendirebilecek bilgiye sahipdir. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri gözetme ve bu değerleri başkalarına aktarma becerisi kazanır. | 4 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapabilir, araştırmalarının sonuçlarını yazılı ve/veya sözlü olarak sunabilir. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olacak, alanındaki yeni gelişmekte olan uygulamaları takip edecek ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | 3 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetisine sahipdir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Jeoloji mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanır. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Jeoloji Mühendisliği alanındaki konularda edindiği bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Jeoloji mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini anlar. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Doğal kaynakları en verimli şekilde kullanmak için gerekli sorumluluk bilincini, mesleki ve etik sorumluluğunu taşır. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Heyelan terminolojisi ve heyelanların sınıflandırılması | Literatür çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Heyelanlara neden olan jeomorfolojik, jeolojik ve hidrojeolojik faktörler. | Literatür çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Heyelanların aktivitesi ve aktivite dağılımları. | Literatür çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Tarihsel, arşiv, olay ve çok zamanlı heyelan envanter haritaları. | Literatür çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
5 | Heyelanların arazi ve hava fotoğrafı analizleri ile belirlenmesi. | Literatür çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
6 | Heyelan duyarlılık yöntemleri. | Literatür çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
7 | İki değişkenli istatistiksel yaklaşımlar. | Literatür çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay |
8 | Ara Sınav | Literatür çalışması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Çok değişkenli istatistiksel yaklaşımlar. | Literatür çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
10 | Heyelan olası tehlike haritalarında zamansal olabilirlik. | Literatür çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay |
11 | Heyelan olası tehlike haritalarında alansal olabilirlik. | Literatür çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay |
12 | Heyelan risk değerlendirmelerinde hasar görebilirlik. | Literatür çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay |
13 | Niteliksel heyelan risk değerlendirmeleri 1 | Literatür çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay |
14 | Niceliksel heyelan risk değerlendirmeleri 2 | Literatür çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay |
15 | Niceliksel heyelan risk değerlendirmeleri 3 | Literatür çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Literatür çalışması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Literatür çalışması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,08 | ||
AKTS | 6 AKTS |