JM567 Jeotermal Hidrojeolojide Kavramlar

6 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod JM567
Ad Jeotermal Hidrojeolojide Kavramlar
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ŞAZİYE BOZDAĞ
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. ŞAZİYE BOZDAĞ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Jeotermal sistemleri ve jeotermal hidrojeolojisi ile ilgili ortak kavramları tanıtmaktır.

Dersin İçeriği

Jeotermal kaynaklar, jeotermal sistemlerde suyun varlığı, önemi ve saptama parametreleri, jeotermal enerji ve kullanımı anlatılmaktadır.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Sıcak ve Mineralli Sular Ders Notu, Ş. Şimşek

Notlar

Geothermal Energy Resources İ. Stober ve K. Bucher


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Suların sınıflamasını kavrar.
ÖÇ02 Soğuk suları tanımlar.
ÖÇ03 Maden suları ve özelliklerini açıklar.
ÖÇ04 Sıcak ve mineralli suları tanımlar.
ÖÇ05 Jeotermal suların oluşumunu açıklar.
ÖÇ06 Jeotermal hidrojeoloji ile ilgili ortak terimleri tanımlar.
ÖÇ07 Jeotermal suların kullanım alanlarını açıklar.
ÖÇ08 Jeotermal sistemleri tanır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Jeoloji mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahipdir.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Jeoloji mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formülleştirme ve çözme becerisine sahipdir. 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Jeoloji mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanır. 2
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Jeoloji mühendisliğinde proje hazırlayabilecek ve değerlendirebilecek bilgiye sahipdir.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri gözetme ve bu değerleri başkalarına aktarma becerisi kazanır. 3
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapabilir, araştırmalarının sonuçlarını yazılı ve/veya sözlü olarak sunabilir.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olacak, alanındaki yeni gelişmekte olan uygulamaları takip edecek ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. 4
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetisine sahipdir.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Jeoloji mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanır. 1
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Jeoloji Mühendisliği alanındaki konularda edindiği bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. 1
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Jeoloji mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini anlar.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Doğal kaynakları en verimli şekilde kullanmak için gerekli sorumluluk bilincini, mesleki ve etik sorumluluğunu taşır. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Sular ve kökenleri Konu ile ilgili kaynakların okunması, webte araştırma ve makale çalışması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Jeotermal kaynaklar ve yeraltısuyu Konu ile ilgili kaynakların okunması, webte araştırma ve makale çalışması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Jeotermal sistemlerin hidrojeolojik özellikleri Konu ile ilgili kaynakların okunması, webte araştırma ve makale çalışması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Jeotermal suların fiziksel ve kimyasal özellikleri Konu ile ilgili kaynakların okunması, webte araştırma ve makale çalışması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Analiz sonuçlarının değerlendirilmesi ve yorumlanması Konu ile ilgili kaynakların okunması, webte araştırma ve makale çalışması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Jeotermal sularda oluşan değişimler Konu ile ilgili kaynakların okunması, webte araştırma ve makale çalışması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Suların sınıflandırılması ve kriterleri Konu ile ilgili kaynakların okunması, webte araştırma ve makale çalışması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
9 Jeotermal kaynakların hidrojeolojik etüdü Konu ile ilgili kaynakların okunması, webte araştırma ve makale çalışması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Suların kaptajı ve korunması Konu ile ilgili kaynakların okunması, webte araştırma ve makale çalışması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Jeotermal enerji tanımı Konu ile ilgili kaynakların okunması, webte araştırma ve makale çalışması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Jeotermal enerji kullanım alanları Konu ile ilgili kaynakların okunması, webte araştırma ve makale çalışması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Jeotermal enerji arama yöntemleri Konu ile ilgili kaynakların okunması, webte araştırma ve makale çalışması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Türkiyede jeotermal enerji aramaları ve kullanım alanları Konu ile ilgili kaynakların okunması, webte araştırma ve makale çalışması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Türkiyedeki jeotermal alanlar Konu ile ilgili kaynakların okunması, webte araştırma ve makale çalışması Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 7 14
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 7 7
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 17 17
Toplam İş Yükü (Saat) 150
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,00
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 20.05.2024 11:58