JM530 Saha Hidrojeolojisi

6 AKTS - 4-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 4 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod JM530
Ad Saha Hidrojeolojisi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 4-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 4 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ŞAZİYE BOZDAĞ
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Hidrojeolojik çalışmalarda temel arazi çalışmalarını öğrencilere tanıtmaktır.

Dersin İçeriği

Yüzey ve yeraltısuları, ölçümleri, kullanılan aletler ve ekipmanlar, yeraltısuyu kimyası, akiferlerin tanınması, arazi ve büro çalışmaları, özel yeraltısuyu araştırmaları ve pratik çalışmalar anlatılmaktadır.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Field Hydrogeology. R. Brassington

Notlar

Hidrojeoloji, B. Canik


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Yüzey ve yeraltısuları kaynaklarını belirler.
ÖÇ02 Yeraltısuları parametrelerini ve ölçümlerini tanır.
ÖÇ03 Ölçüm için gerekli ekipmanları tanır ve sonuçları değerlendirir.
ÖÇ04 Akiferleri ve karakteristiklerini saptar.
ÖÇ05 Hidrojeolojik ortamları ve özelliklerini açıklar.
ÖÇ06 Analiz sonuçlarını grafiklerle ve haritalarla gösterir.
ÖÇ07 Yeraltı suyu kalitesini belirler.
ÖÇ08 Kimyasal ve fiziksel analiz sonuçlarını yorumlar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Jeoloji mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahipdir. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Jeoloji mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formülleştirme ve çözme becerisine sahipdir.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Jeoloji mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanır. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Jeoloji mühendisliğinde proje hazırlayabilecek ve değerlendirebilecek bilgiye sahipdir. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri gözetme ve bu değerleri başkalarına aktarma becerisi kazanır.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapabilir, araştırmalarının sonuçlarını yazılı ve/veya sözlü olarak sunabilir. 4
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olacak, alanındaki yeni gelişmekte olan uygulamaları takip edecek ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetisine sahipdir. 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Jeoloji mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanır. 2
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Jeoloji Mühendisliği alanındaki konularda edindiği bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Jeoloji mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini anlar. 3
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Doğal kaynakları en verimli şekilde kullanmak için gerekli sorumluluk bilincini, mesleki ve etik sorumluluğunu taşır. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Hidrojeolojik araştırma Konu ile ilgili kaynak araştırması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Proje Temelli Öğrenme
2 Hidrojeolojik ortamlar ve özellikleri Önceki haftanın konu tekrarını yapması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Proje Temelli Öğrenme
3 Yüzey hidrolojisi parametreleri İlgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Proje Temelli Öğrenme
4 Arazi çalışmalarının planlanması Web ortamında araştırma yapması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Proje Temelli Öğrenme
5 Aletler ve arazi ekipmanları Arazi deneyi hakkında bilgi toplamak Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Proje Temelli Öğrenme
6 Arazi öncesi çalışmalar Makale incelemesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Proje Temelli Öğrenme
7 Akiferlerin arazi tanımlanması Önceki konuların tekrar edilmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Proje Temelli Öğrenme
8 Ara Sınav Sınava ve proje sunumuna hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
9 Yeraltı su seviye ölçüm değerlendirmesi Makale incelemesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Proje Temelli Öğrenme
10 Yağış, kaynak ve akarsu ölçümlerinin değerlendirilmesi Makale incelemesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Proje Temelli Öğrenme
11 Su bütçesi Bütçe parametrelerini araştırmak Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Proje Temelli Öğrenme
12 Özel yeraltı suyu araştırmaları İlgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Proje Temelli Öğrenme
13 Su kimyası çalışmaları Su kimyası analizlerinin öğrenilmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Proje Temelli Öğrenme
14 Çalışma güvenliği şartları Konu ile İlgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Proje Temelli Öğrenme
15 Örnek uygulama Uygulama hazırlığı yapmak Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Proje Temelli Öğrenme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava ve proje sunumuna hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav, Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava ve proje sunumuna hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav, Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 28 28
Toplam İş Yükü (Saat) 150
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,00
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 20.05.2024 11:58